Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-قم- تهران گفت: پیوستن به زنجیره حمل‌ونقل پیشرفته جهانی در این پروژه حائز اهمیت است اما پیش‌بینی زمانی را به دلیل چند عوامل ناشناخته نمی‌توانم اعلام کنم. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمد اسلامی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه یکی از پروژه‌های راهبردی در حوزه زیربنایی حمل‌ونقل است که از سال‌های گذشته آغاز شده و متأسفانه در دو سال اخیر با رکود و وقفه مواجه شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این چند ماهه توفیق شد که موانع آن برطرف شود و تاکنون که ما اینجا حضور داریم بعد از ماه‌ها توقف این پروژه فعال‌ شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع مهم مسافت تهران- قم- اصفهان نیست، گفت: پیوستن به زنجیره حمل‌ونقل پیشرفته جهانی در این پروژه حائز اهمیت است، راه ابریشم به‌صورت تاریخی به لحاظ عقلی و اقتصادی همیشه از این مسیر می‌گذشته، ازاین‌رو باید راه ابریشم جدید را با تکنولوژی پیشرفته که ارمغان حرکت سریع و اقتصادی را به همراه دارد سرمایه‌گذاری کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید حتماً در این مسیر سرمایه‌گذاری کنیم، بدون سرمایه‌گذاری در سرعت‌ بالا و ایمنی در حوزه حمل‌ونقل نباید انتظار در اختیار داشتن راه ابریشم را داشته باشیم و این موارد بایدهای ما در جمهوری اسلامی است که باید به آن پرداخته شود.

اسلامی با اشاره به بازدید امروز از این پروژه، تصریح کرد: این پروژه در حال فعالیت و تجهیز است و بین قم تا اصفهان منهای این 30 کیلومتر، 215کیلومتر زیرسازی آن نزدیک 70 درصد پیشرفت داشته که ایجاب می‌کند فعالیت را در این ناحیه افزایش دهیم تا زودتر به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه: پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان بدون وقفه احداث می‌شودسفر به تهران با بهره‌برداری از کنارگذر شرق اصفهان 45 دقیقه کاهش می‌یابدوزیر راه در اصفهان: کنارگذر شرق اصفهان تا بهار 99 افتتاح می‌شود

وی با اشاره به زمان بهره‌برداری کامل و پایانی این پروژه، افزود: با توجه به تغییرات داده‌ شده که در مفروضات این پروژه وجود داشت و بدون ضرورت، حجم مالی آن را افزایش داده بود موانع کاسته شد. البته مهم طول مسافتی است که این قطار طی می‌کند زیرا به‌صرفه نیست که توقف کوتاه داشته باشد و بلیت آن‌هم گران است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در واقع وزنه‌هایی که به‌ پای این پروژه بسته‌ شده بود را برطرف کردیم که بتوانیم نخستین الگوی حمل‌ونقل پیشرفته ریلی را در ایران به بهره‌برداری رسانده، از اینجا به شمال، جنوب، شرق و غرب برسانیم و این زنجیره تکمیل شود، پیش‌بینی زمانی را به دلیل چند عوامل ناشناخته نمی‌توانم اعلام کنم.

وی یادآور شد: دلیل آن مطالبات اجتماعی بوده برای برخی از نقاط که باید قطار از آن عبور کند و طراحی‌های لازم انجام شود، علاوه بر آن بخشی زیادی از آن مربوط به خریداری اراضی مسیر است که باید با مالکان مذاکره شود و تملک آن‌ها به کارشناسی نیاز دارد. خواهش دارم از مردمی که در مسیر قرار دارند، حتماً همکاری کنند چراکه باقیات‌الصالحات برای آن‌هاست.

انتهای پیام/ ع

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولتیماتوم ۲ ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

سعید رازانی در حاشیه بازدید از پل در حال ساخت شوراب، مسیر خرم‌آباد به پلدختر به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه پل شوراب در مسیر شلوغ و پر ترددی قرار دارد و به نوعی در جاده ترانزیتی شمال به جنوب واقع شده، از این‌رو ضرورت داشته هر چه سریع‌تر تکمیل شود.
وی خاطرنشان کرد: از همان ابتدا که این پل تخریب شده بود، به منظور تسریع در احداث پل جدید، مکاتباتی با استانداری و دستگاه‌های مرتبط انجام گرفت.
مدیرکل بازرسی لرستان با اشاره به بازدید‌های مکرر از روند پیشرفت احداث پل جدید شوراب، تصریح کرد: پیمانکار پروژه باید هر چه سریع‌تر و طی ۲ ماه آینده کار را به اتمام برساند.
رازانی بیان داشت: تاخیر بیش از این از جانب بازرسی استان جایز نبوده و پیگیری‌های متعددی در جهت هر چه سریع‌تر شدن روند اجرایی پروژه انجام خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • صرف هزینه ۱۲۵۰ میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان
  • بالاخره شاخه غربی بزرگراه یادگار امام تکمیل می شود | افتتاح ۲۵ تقاطع جدید و کوتاه شدن مسیر مردم در سال جاری
  • اولتیماتوم ۲ ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب
  • کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)/ شمال تهران نیاز به کمربندی دارد
  • راهنمای خرید اینترنتی بلیط قطار سیمرغ
  • طرح تقاطع غیرهمسطح صالح‌آباد طبق زمان‌بندی تکمیل شود
  • ◄ خلاصه استاندارد UIC 406 در مورد ظرفیت (شبکه ریلی)
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران