Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی اصغر احمدی با اعلام این خبر گفت: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران، از اواخر امروز شنبه ۳۰ شهریور تا فردا یکشنبه به تدریج از سمت غرب استان شاهد ابرناکی، وزش باد نسبتا شدید شمالی، کاهش تدریجی و محسوس دما، بارش باران، رعد و برق و طوفانی شدن دریا خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به ادامه ماندگاری هوای سرد و بارش پراکنده در روز‌های دوشنبه و سه شنبه (۱ و ۲ مهر امسال) به هم استانی‌ها و مسافران توصیه کرد موارد زیر را رعایت کنند:
۱- از تردد در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها در زمان بارندگی خودداری کرده و احتیاط لازم را به عمل آورند.
۲- هنگام تردد در جاده‌های اصلی و فرعی مازندران به ویژه هنگام شب و بارندگی، با رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر، رانندگی کنند.
۳- دامداران و ساکنان بومی هنگام وقوع رگبار و رعد و برق، علاوه بر رعایت نکات ایمنی، دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه‌ها و دهانه مسیل، در مناطق امن نگهداری کنند.
۴- از برپایی چادر، کوه پیمایی، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها، ارتفاعات و فضا‌های باز خودداری شود.
۵- شهرداران و دهیاران به دلیل پیش بینی بارش‌های رگباری و جلوگیری از آبگرفتگی معابر عمومی در شهر و روستاها، تمهیدات و اقدامات لازم را در این باره انجام دهند.
۶- همه نیرو‌های امدادی و خدماتی علاوه بر آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، برای هرگونه عملیات امداد و نجات و نیز خدمات رسانی، آمادگی لازم را داشته باشند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: هواشناسی وزش باد رعد و برق مدیریت بحران مسافران طبیعت امداد و نجات سیل مازندران آبگرفتگی معابر ستاد بحران مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع رگبار باران در ۱۷ استان کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و احتمال تگرگ دوشنبه (۲۷ فروردین) در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، جنوب و نیمه شرقی خوزستان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، فارس، جنوب و غرب اصفهان، شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شرق خراسان رضوی، جنوب و ارتفاعات کرمان، هرمزگان و غرب یزد پیش‌بینی می‌شود.

حاکمیت این شرایط جوی سه‌شنبه (۲۸ فروردین) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، شرق و نیمه جنوبی اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات استانهای تهران و مازندران و چهارشنبه (۲۹ فروردین) در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد، جنوب اصفهان، ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران دور از انتظار نیست.

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب پذیر وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرهای برون شهری، خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات آذربایجان‌شرقی
  • فیلمی از بارش باران در بهاباد و آبگرفتگی معابر
  • بارش باران در بهاباد و آبگرفتگی معابر
  • بارش باران و آبگرفتگی در معابر جاسک + فیلم
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • آبگرفتگی معابر شهر رحمت آباد شهرستان ریگان براثر بارش شدید باران
  • هشدار پلیس: عابران پیاده‌ شب‌ها لباس تیره نپوشند
  • وقوع رگبار باران در ۱۷ استان کشور
  • رگبار باران در ۱۷ استان/ احتمال آبگرفتگی معابر
  • رگبار باران در ۱۷ استان؛ احتمال آبگرفتگی معابر