Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@13:38:02 GMT

ونزوئلا تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۳۹۸۸

ونزوئلا تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را محکوم کرد

به گزارش روز گذشته( جمعه) تارنمای اطلاع رسانی دولت ونزوئلا، دولت کاراکاس در این بیانیه ضمن محکوم کردن اعمال دوباره تحریم های یک جانبه دولت واشنگتن علیه ایران اعلام کرد:‌ این اقدامات آمریکا نقض تمامیت ارضی و استقلال ایران بوده و مغایر با اقدامات صلح طلبانه است.

در ادامه بیانیه دولت ونزوئلا تصریح شده است: این تحریم های یکجانبه آمریکا نقض آشکار قوانین بین المللی و همانند تروریسم اقتصادی است که اقدامات چندجانبه را در مسیر مذاکرات سیاسی، احترام متقابل و درک اوضاع در منطقه تضعیف می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت کاراکاس همچنین ضمن اعلام حمایت از صلح و ثبات در خاورمیانه و همبستگی با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم های آمریکا عنوان کرد که همچنان به مقابله خستگی ناپذیر با یک جانبه گرایی در جهان و تهدید و استفاده از اهرم زور و فشار علیه کشورها به عنوان ابزار استعمار ادامه خواهد داد.

رییس جمهوری آمریکا روز گذشته (جمعه) در ادامه تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران، بانک مرکزی کشورمان را در فهرست تحریم قرار داد.

«دونالد ترامپ» در نشست خبری مشترک با نخست وزیر استرالیا افزود: شدیدترین تحریم ها علیه ایران وجود دارد. ما شدیدترین تحریم ها را وضع کرده ایم که پیش از این هرگز وجود نداشت.

وی ادامه داد: ما امروز بانک مرکزی را در فهرست قرار دادیم.

آمریکا، موج جدید تحریم‌های بانکی ایران را پس از خروج از برجام در اردیبهشت ۹۷ آغاز کرد و بر این اساس در آبان ۹۷ دسترسی نظام بانکی ایران به شبکه بانکی سوئیفت قطع شد.

در تازه‌ترین گام از سناریوی تحریم نیز آمریکا نام بانک مرکزی را بار دیگر در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

وزارت خزانه‌ داری آمریکا اعلام کرد که علاوه بر بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی و شرکت اعتماد تجارت پارس نیز با اتهام مشابهی تحت تحریم قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم دونالد ترامپ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران

آفتاب‌‌نیوز :

این وزارتخانه، با تکرار برخی مواضع بی‌اساس مدعی شده است که این تحریمها گام دیگری در کارزار هماهنگ برای برهم زدن امور مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت آن از گروه‌های نیابتی از جمله انصارالله است.

این افراد، نهادها و نفتکش‌ها در کشورهای لیبریا، هند، ویتنام، لبنان و کویت مستقر یا ثبت شده‌اند.

وزارت خزانه‌‌داری آمریکا همچنین مدعی شده است که تحریم‌های جدید، ششمین دور تحریم‌ها از دسامبر ۲۰۲۳علیه «شبکه تسهیل‌کننده مالی حوثی‌ها» به نام «سعد الجمال» محسوب می‌شود. 

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد