Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه اعلام کرد که مهرماه امسال ۷۲مدرسه جدید در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه افتتاح می‌شود.

مرزبان نظری روز شنبه با اشاره به تخریب ۷۸مدرسه در زلزله سال ۹۶استان کرمانشاه، گفت: باتوجه به کمک خیرین‌ مدرسه‌ساز بنا شد که ۲۰۵مدرسه در مناطق زلزله‌زده ساخته شود.

وی افزود: از این تعداد ۷۳مدرسه مهرماه سال گذشته افتتاح شد و مهرماه امسال نیز ۷۲مدرسه دیگر افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه در ادامه توضیح داد: از ۷۸مدرسه تخریبی در زلزله، ۲۵مدرسه مربوط به مناطق شهری و ۵۳مدرسه مربوط به مناطق روستایی بودند که کار ساخت تمام مدارس روستایی به پایان رسیده و تمام مدارس شهری نیز بجز یک مورد تکمیل شده است؛ این یک مورد هم به دلیل مشکلات اعتباری با تاخیر ۲۰روزه در مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

نظری افزود: این مدارس با صرف اعتبار ۸۰۰میلیارد تومانی سازمان تجهیز و نوسازی مدارس، ۱۰۰میلیارد تومان اعتبارات استانی و یک هزار و ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار از طریق خیرین مدرسه‌ساز احداث شده‌ است.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه ۷۲مدرسه‌ای که مهرماه افتتاح می‌شود، ۳۸۱کلاس درس دارد.

زمین لرزه ۷.۳ریشتری ۲۱آبان سال ۹۶ در ۱۱کیلومتری بخش ازگله و ۳۲کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب رخ داد که ۶۲۰کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰شهرستان و یک هزار و ۹۳۲روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷هم ۷۷۱مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد کرمانشاه گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری استان را تا پایان سال ۹۸تکمیل می‌کنند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور ۶ هزار کیلومتر رودخانه از مناطق شهری و روستایی

محمدحسن نامی در ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران لرستان اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور واگذار نکردن کار به شرکت‌های خصوصی است.

او با بیان اینکه رودخانه‌های کشور باید لایروبی شود، اضافه کرد: توجه به حفظ خاک و منابع آبی باید به‌صورت ویژه در اولویت قرار بگیرد.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: ۱۴۴ هزار و ۶۲۰ کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد و حجم بالایی از این مقدار معادل بیشتر از ۶ هزار کیلومتر از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

نامی با تأکید بر بررسی اصلاح مسیر رودخانه‌های کشور یادآور شد: منابع آبی امکان ورود به کشور را دارد، اما جایگزین‌کردن خاک امکان‌پذیر نیست.

او با اشاره به اهمیت پوشش گیاهی ارتفاعات زاگرس و البرز در کشور، بیان کرد: شخم‌زدن عمودی خاک را از بین می‌برد و بالای تراز ۲۰۰ باید درخت کاشته شود تا پوشش گیاهی حفظ شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه کشور‌های پیرامون ما در حال افزودن به فضای سبز هستند، تاکید کرد: توجه به فضای سبز باید در سطح کشور پیگیری شود.

نامی با بیان اینکه ایران هزار و ۶۴۸ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، گفت: ۴۰۲.۵ کیلومتر از این مقدار رودخانه است، اما سهم رانش ایران از عراق بیشتر است.

او خاطرنشان کرد: هشت هزار هکتار زمین در صورت اصلاح مسیر رودخانه‌های هم‌مرز با کشور‌های همسایه به کشور باز می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • راه اندازی مدرسه اوتیسم در اردبیل
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • ساخت مدرسه ۶ کلاسه در صالح شهر گتوند
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • ۱۶۰ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران ساخته شد
  • عبور ۶ هزار کیلومتر رودخانه از مناطق شهری و روستایی
  • افتتاح طرح‌های هادی در ۷ روستای خوی