Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به شاخصه‌های رسانه انقلابی در دنیای امروز گفت: رسانه افشاگر رسانه انقلابی نیست چرا که رسانه انقلابی به جای افشاگری به دنبال روشنگیر و بیان حقایق است برای هدایت مسیر جامعه است. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی مجیدی در محفل اهالی رسانه استان قزوین که در حسینیه امینی‌های قزوین برگزار شد، اظهار داشت: جریان انحرافی که در دین اسلام بعد از پیامبر اکرم(ص) ایجاد شده بود موجب شد تا امام حسین(ع) به سخت‌ترین شکل به شهادت برسند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: عوامل مختلفی در شکل گیری این جریان انحرافی شکل داشت که ترویج طمع بین مردم، لقمه حرام و موارد این چنینی وجود داشت اما مسئله رسانه از مهم ترین عوامل ایجاد کننده کربلا  بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: این نقش رسانه بود که موجب شد که آقا امیرالمومنین را در کنار پیکر رسول اکرم(ص) تنها گذاشتند و مسئله صحیفه را شکل دادند و این نقش رسانه بود که برای امیرالمومنین در کنار عمل به قرآن و سنت پیامبر شیوه و راه و روش دو خلیفه اول را شرط کردند.

حجت الاسلام و المسلمین مجیدی عنوان کرد: این که در جنگ صفین قرآن به نیزه زده شد همان فعالیت و تبلیغات سوء رسانه‌ای بود که مردم زمان را فریفت و رسانه به معنای عام آن به بیان روشنگری و تبیین مسائل در دست بنی امیه قرار گرفت و در جلسه حاکمیت ابوموسی اشعری را به بالای منبر برد و حق قطعی امیرالمومنین را غصب کردند.

وی خاطرنشان کرد: تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی و جهت دهی به نگرش‌های مردم همان استفاده از رسانه بود که همه توانش را برای از بین بردن نام خدا و نام رسول الله(ص) را به کار برد ولی در کربلا با شهادت خاندادن و یاران سیدالشهدا بخشی از این تاثیر کمرنگ شد.

زنده نگه داشتن نام و راه شهدا رسالت مهم رسانه‌های کردستان استمطالبات قشر فرهنگ و هنر و رسانه استان اردبیل پیگیری می‌شودنماینده ولی‌فقیه در استان البرز: رسانه‌ها نقش بزرگی در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند/ نگاه وحدت‌گرایانه نیاز امروز کشور است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: این نقش پررنگ رسانه بنی امیه بود که نگذاشتند صدای حق طلبی اباعبدالله به گوش سربازان و مردم برسد چرا که می‌دانستند اگر صدای اباعبدالله به گوش مردم برسد برای آن‌ها چیزی جز روسیاهی باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام و المسلمین مجیدی افزود: همانطوری که یکی از دلایل ایجاد کننده واقعه کربلا رسانه ضد دین بود قطعا یکی از مهم‌ترین دلایل ماندگاری عاشورا رسانه انقلابی است که ایفاگر این نقش فاخر و این نقش مهم در عصر عاشورا و بعد از عاشورا حضرت زینب(س) هاست.

وی تصریح کرد: رسانه پوپولیستی در مقابل رسانه دینی قرار گرفت و به ظاهر غالب بودن رسانه استکبار به چشم رسید اما زینب کبری(س) در عصر عاشورا و تا پایان سفر و اسارت ایشان ثابت کرد رسانه اثرگذار نه تنها در آن روز بلکه در اعصار مختلف رسانه همراه با دین است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: خداوند در سوره عنکبوت می‌فرماید:« مردم گمان می‌کنند همین که گفتند ایمان آوردیم ما آنها را رها می‌کنیم، این طور نیست؟ » و قطعا خداوند عزوجل همه انسانها خصوصا کسانی که کلمه لااله الله بر زبان می‌آروند را آزمایش می‌کنند همانطور که همه انبیاء الهی مورد آزمایش قرار گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین مجیدی افزود: اگر این آزمایش‌ها نبود قطعا تشخیص حق و باطل از هم برای ما دشوارتر بود و قطعا در جریان تفکری به نام شیعه مهم‌ترین مولفه امتحان و مهم‌ترین معیار و شاخصی که ما را به آن امتحان می‌کنند معیار ولایت و امامت است و قطعا شیعه‌ای عاقبت به خیر است که اگر با امامش امتحان شد پای امام خود باقی بماند.

وی گفت: خیلی از مدعیان علاقمندی به امام و ارادت به ولی خود در زمان امتحان نتوانستند سربلند بیرون بیایند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین رو به اصحاب رسانه استان قزوین گفت: شما بزرگواران با رسانه ای که در اختیار دارید فرصت تبیین نام اباعبدالله و افکار ایشان را دارید و قطعا امتحان شما در مقابل ولی و امامتان نوع قلمی است که انتخاب می‌کنید و با هدف روشنگری به جای افشاگری رسانه مطلوب اسلامی دارید.

حجت الاسلام و المسلمین خاطرنشان کرد: رسانه مطلوب دینی به دنبال افشاگری نیست بلکه با هدف روشنگری و رفع نواقص موجود به دنبال هدایت است و با دستگیری از جامعه در تلاش برای رفع مشکلات و باز کردن مسیر حق در مقابل چشمان خواص و عوام جامعه است و اگر رسانه امروز در مسیر تبیین افکار بلند و ارزشمند ولایت فقیه که به فرموده امام معصوم در زمان غیبت باید به این راوی حدیث مراجعه کرد که امروز این راوی حدیث در ایران امام خامنه‌ایست .

وی افزود: رسانه معتدل ما نداریم یا با حق و یا برحق است و خارج از این مسئله نیست و بسیاری از رسانه‌های ما تکلیف خود را نمی‌دانند و در میانه میدان ایستاده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: اگر می‌خواهیم رسانه تبیین کننده دین باشد و در اختیار دین قرار گیرد باید تبیین گر و روشنگر مسائل دین باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مجیدی عنوان کرد: امروز هر رسانه‌ای که بخواهد از دستاوردها دفاع کند مورد حمله قرار می‌گیرد و به بی سوادی و بی اطلاعی متهم می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ رئیسی: روحیه انقلابی و دین مداری مردم لاهور و پاکستان ستودنی است

رییس جمهور پس از بازدید از آرامگاه اقبال لاهوری و مجموعه فرهنگی لاهور: از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران به مردم لاهور درود می فرستم.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • پوشش‌دهی موج FM در استان کرمان ارتقا یافت
  • فیلم/ رئیسی: روحیه انقلابی و دین مداری مردم لاهور و پاکستان ستودنی است
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • گزارش رسانه آمریکایی از ویژگی مشترک جنگ‌های اوکراین و ایران و اسرائیل
  • همکاری و هماهنگی میان «میدان، دیپلماسی و رسانه»، ویژگی برجسته عملیات وعده صادق
  • ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های وقف اعلام آمادگی کردند
  • اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها سمنان
  • تذکرو روشنگری «سفیران مهر»درخصوص عفاف و حجاب در اماکن عمومی تهران