Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@06:37:14 GMT

دادگاه روحانی شیعه بحرینی به اتهام سخنرانی ضددولتی

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۴۱۱۰

دادگاه روحانی شیعه بحرینی به اتهام سخنرانی ضددولتی

مرکز حقوق بشر بحرین (BCHR) در بیانیه ای خطاب به دولت این کشور خواستار آزادی روحانی برجسته شیعه شیخ عبدالنبی النشبه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از lualuatv، مرکز حقوق بشر بحرین (BCHR) در بیانیه ای خطاب به دولت این کشور خواستار آزادی روحانی برجسته شیعه شیخ عبدالنبی النشبه شده است.

 

مقامات امنیتی بحرین چند روز پیش این روحانی شیعه بحرینی را بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است 27 سپتامبر دادگاهی برای تعیین اتهامات شیخ نشبه تشکیل شود.

 

سخنرانی مذهبی شیخ النشبه در ماه آوریل بهانه دستگیری وی شده است. ظاهراً وی در سخنرانی اش صحبتهایی علیه دولت آل خلیفه بیان داشته است.

 

این نخستین باری نیست که شیخ النشابه از سوی مقامات به دلیل اتهامات مشابه دستگیر می شود. در سال های اخیر ، رژیم ده ها شخصیت مذهبی شیعه بحرین را آزار و اذیت و زندانی کرده است. چند ماه پیش نیز دولت بحرین شیخ النشبه را دستگیر کرده بود که بعد از بازجویی آزاد شد.

 

مرکز حقوق بشر در بیانیه نگرانی خود را از دستگیری روحانیون شیعه اظهار داشت.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل نماز جمعه هفته دفاع مقدس مسجد طراز اسلامی اربعین حسینی فعالیت های مسجدی خطبه های نماز جمعه دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد رژیم بحرین انقلاب بحرین بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایکس در پاکستان فیلتر شد

ایتنا - وزارت کشور پاکستان اعلام کرد به دلایل امنیتی از زمان برگزاری انتخابات در فوریه ۲۰۲۴ میلادی دسترسی به پلتفرم ایکس را مسدود کرده است.
پیش از این و از زمان فوریه، کاربران پاکستانی از مشکلاتی هنگام استفاده از ایکس خبرداده بودند. اما دولت هیچ بیانیه رسمی در این زمینه تاکنون منتشر نکرده بود.

به گزارش ایتنا از مهر، وزارت کشور پاکستان در بیانیه ای نوشتاری به دادگاه عالی اسلام آباد به تعطیلی ایکس اشاره کرده است. دادگاه دیگری نیز به دولت اعلام کرده ممنوعیت را طی یک هفته بررسی می کند.

وزارتخانه در بیانیه ارسالی به دادگاه نوشته است: در اینجا ذکر این نکته بسیار مناسب است که عدم پایبندی ایکس به دستورات قانونی دولت پاکستان و رسیدگی به نگرانی های مربوط به سوء استفاده از پلتفرم خود، اعمال ممنوعیت را ضروری می کند.

طبق بیانیه، ایکس تمایلی به حل مشکلات نداشته است.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: تصمیم برای ممنوعیت ایکس در پاکستان براساس منافع امنیت ملی، حفظ نظم عمومی و حفاظت از یکپارچگی کشور گرفته شده است.

دسترسی به ایکس از زمان انتخابات ملی پاکستان در ۸ فوریه ۲۰۲۴ میلادی مسدود مانده است.

دیگر خبرها

  • ایکس در پاکستان فیلتر شد
  • چالش‌های پیش روی سوناک برای اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • مساله بحرین و استیضاح دولت هویدا + عکس های تاریخی
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد