Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرزو محرابی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: این کارگاه‌های تخصصی در زمینه‌های روانشناسی، حقوق و مددکاری اجتماعی از خرداد تا مرداد امسال در مرکز کاهش آسیب چکاوک و ستاد مرکزی جبهه نجات کرمانشاه برگزار شد.

وی افزود: گروه هدف این آموزش‌ها، کودکان با قومیت‌های مختلف به خصوص کولی‌نشین از سنین پنج الی ۱۰ سال سن و تعدادی از بانوان منطقه حکمت‌آباد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اضافه کرد: مدرسان این آموزش‌ها اساتید و روانشناسانی دارای مدارک تحصیلی دکترای روانشناسی عمومی و سلامت، کارشناسی‌ ارشد و کارشناسی در رشته‌های حقوقی و مددکاری بودند.

وی بابیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از وظایف اصلی سازمان‌های مردم‌نهاد و ارگان‌های دولتی است، گفت: تغییراتی در سبک زندگی و مهارت‌های کاربردی در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی و دینی در جامعه ایجاد شده و می‌طلبد آموزش‌ها باید همچنان در مناطق حاشیه‌ شهر ادامه یابد که بتوانند تاثیرات مثبتی در این مناطق ایجاد کند.

قائم مقام جبهه نجات کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه هر جامعه‌ای با توجه شرایط خود با انواعی از انحرافات و مشکلات روبرو است که تاثیرات مخربی بر روی فرآیند ترقی آن جامعه دارد، تصریح کرد: شناخت چنین عواملی می‌تواند مسیر حرکت جامعه را به سوی ترقی و تعامل هموار سازد به طوریکه علاوه بر درک عمل آن‌ها و جلوگیری از تداوم آن عمل با ارائه راه‌حل‌هایی به سلامت جامعه کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌شناسی اجتماعی ارتباط نزدیکی با روانشناسی، رشته علوم اجتماعی و جامعه شناسی دارد، گفت: هدف اصلی ما از این آموزش‌ها و حمایت‌های اجتماعی و فرهنگی، ارتقا یافتن در سبک زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از مشکلات و معضلات روحی، اجتماعی و فرهنگی در سطح این منطقه است.

محرابی اظهار امیدواری کرد با حمایت خیران و ارگان‌های دولتی بتوانیم با انرژی و تلاش، ایده‌های جدیدی را برای حل این معضلات اجتماعی در سطح استان و در این منطقه فراهم کنیم.

جبهه نجات کرمانشاه به عنوان سازمان مستقل و غیرانتفاعی با شماره ثبت ۱۰۳مجوز خود را از وزارت کشور اخذ کرده و از سال ۱۳۸۳با هدف حمایت از حقوق کودک براساس اصول مندرج در پیماننامه جهانی حقوق کودک و با استفاده از همکاری اعضای داوطلب فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: این جبهه تلاش می‌کند تا با شناساندن و تفهیم و ترویج این حقوق به عموم مردم به برداشته‌شدن موانع عینی و ذهنی به تحقق حقوق کودکان یاری رساند و برای ایجاد زمینه‌های مناسب برای بهبود وضعیت عمومی زندگی، رشد جسمی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی کودکان این سرزمین گام‌های موثری بردارد.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های انجمن، غیرسیاسی و غیرانتفاعی است، اظهار کرد: این انجمن در زمینه‌های مربوط به آموزش، اطلاع‌رسانی، تعلیم و تربیت، کمک‌های عملی به کودکان آسیب‌دیده از بلایای طبیعی، کودکان خیابانی، کودکان جنگ زده، کودکان آزاردیده، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، دختران و پسران فراری، کودکان کار، کودکان طلاق و نیز خدمات مشاوره به خانواده‌ها تلاش می‌کند.

او شعار این انجمن را 'حقوق کودک هدف ما' و 'احقاق حق کودک سیاست ما' اعلام کرد و گفت: اولویت این انجمن برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اقشار در معرض آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر کرمانشاه است.

او با بیان اینکه دفتر این انجمن اکنون در منطقه حکمت آباد کرمانشاه دایر است، افزود: این جبهه در راستای ارائه خدمات خود اقدام به تشکیل خانه کودک و خانه اشتغال در این منطقه کرده است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که یک میلیون نفر آن در کلانشهر کرمانشاه ساکن است.

۷۴۶۰/۳۰۳۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان های مردم نهاد مددکاری اجتماعی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه‌های تولیدی سیستان و بلوچستان زیر ذره بین های نظارتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با هدف نظارت بر حسن اجرای قانون کار و مقررات ایمنی و بهداشت کار، سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۸۴ بازرسی بصورت دوره‌ای یا ادواری از کارگاه‌های سطح استان انجام شد.
خلیل‌احمد سلامی افزود: همچنین در این بازه زمانی، سه هزار و ۴۵۸ بازرسی از کارگاه‌های پر خطر سیستان و بلوچستان انجام شد که در این بخش به نسبت آمار سال ۱۴۰۱، افزایش ۳۳ درصدی داشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: برآیند این بازرسی‌ها و دیگر اقدامات اداره بازرسی کار اداره کل، منجر به صدور ۱۰ هزار و ۳۹۳ ابلاغیه رفع نقص برای کارفرمایان یا پیمانکاران شده است.

دیگر خبرها

  •  ارائه آموزش‌های شهروندی به بیش از ۴۴ هزار نفر در گرگان
  • دستگاه قضایی، حامی دانش آموزان در معرض آسیب است
  • تمرکز بر پیشگیری، ضرورت امروز جامعه در حوزه اعتیاد است
  • لزوم راه اندازی مرکز شوق زندگی در کرمان/ انسجام بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان
  • دستگاه قضایی حامی دانش‌آموزان در معرض آسیب است
  • ۱۱ بازرسی از کارگاه‌های سیستان و بلوچستان انجام شد
  • کارگاه‌های تولیدی سیستان و بلوچستان زیر ذره بین های نظارتی
  • انجام بیش از یازده هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های سیستان و بلوچستان
  • نگهداری سلاح در محیط خانواده به یک معضل تبدیل شده است
  • اهمیت مدیریت استفاده کودکان از تکنولوژی توسط والدین/ آموزش آسیب‌های فضای مجازی به فرزندان