Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح اله حقیقی در یکصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و در دفتر ایشان برگزار شد، با بیان اینکه باید حضور مدیران در میدان عمل به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، خاطر نشان کرد: مدیران برای ارتقاء انسجام با مردم باید در برنامه های فرهنگی و ارزشی مختلف حضور جدی داشته باشند و به بازدید از مناطق مختلف استان و دیدار با مردم بپردازند تا ضمن امیدبخشی، از ارائه گزارشات نادرست نیز جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان بصورت مشترک با شهرستان ها و در مناطق مختلف استان خبر داد و پیشنهاد کرد: برخی از جلسات شورای فرهنگ عمومی نیز بصورت مشترک و در مناطق مختلف شهرستان های استان برگزار شود.

مقام عالی استان به برگزاری نمایشگاه کتاب در استان بصورت گسترده و با حضور ناشران جدید جهت ارائه کتب و آثار فاخر و ارزشمند جدید تاکید و تصریح نمود: در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد فرهنگی در استان، باید از حمایت های بانک های استان و ظرفیت های مختلف بخش خصوصی که از امکانات علمی، مطالعاتی و آزمایشگاهی بالایی برخوردار هستند، جهت آشنایی و کمک به دانشجویان و دانش پژوهان استفاده نمود و برگزاری نمایشگاه کتاب می تواند فرصت مغتنمی برای آشنایی اهل علم و فرهنگ استان با این ظرفیت ها و امکانات باشد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود، از اجرای طرح های پیشگیری از طلاق و اعتیاد بصورت پایلوت کشوری در استان زنجان خبر داد و گفت: در پی سفر اخیر رئیس سازمان امور اجتماعی کشور به استان، مقرر شد طرح های عملیاتی پیشگیری از طلاق و صیانت از خانواده در مقابله با اعتیاد تدوین و پس از بازبینی با حضور یکی از نمایندگان شورای فرهنگ عمومی استان، به رئیس سازمان امور اجتماعی کشور ارسال شود تا حمایت های لازم در اجرا و تامین منابع مالی مورد نیاز آنها پیگیری شود.

وی با اشاره به قرارگیری در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، بر ضرورت آشنا نمودن نسل جوان امروز به ویژه دانشجویان و دانش آموزان با فرهنگ دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: بهتر است برنامه ریزی لازم هم برای بازدید دانش آموزان و دانشجویان از برنامه های فرهنگی این هفته، بخصوص بازنمایی عملیات های دفاع مقدس و شرکت در گلباران مزار شهدای استان پیش از نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی انجام شود و همه مدیران استان مکلف شده اند در مراسم آغاز سال تحصیلی یکی از مدارس استان حضور یابند.

تبیین و نظارت بر اجرای سند تحول بنیادین آموزشی، ارائه طرح عملیاتی در حمایت از سالمندان استان، پیگیری انجام فعالیت های فرهنگی برای زائرین داخلی و خارجی اربعین که از استان زنجان عبور می کنند، از دیگر موارد مورد تاکید مقام عالی استان در این جلسه شورا بود.

گفتنی است در پایان این جلسه، از نسخ قرآن های خطی که توسط استاد تقوی، استاد خوشنویس سالمند استان زنجان به تحریر درآمده بود، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار زنجان رونمایی شد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدیران حضور برنامه ها استاندار زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن همه چیز ماست

حسینعلی شریف، موذن، استاد پیشکسوت قرآنی و مولف کتب مختلف آموزش قرآن کریم درباره اقدام صداوسیما در تولید برنامه‌های قرآنی امثال «محفل» گفت: همانطور که امام راحل فرموده بودند انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است، باید تمام شئونات زندگی‌مان با قرآن پیوند بخورد. 

شریف ادامه داد: واقعاً جای برنامه «محفل» در صداوسیما خالی بود. با هرکسی که در محافل قرآنی و حتی غیر قرآنی صحبت می‌کنم، می‌بینم از برنامه رضایت داشتند. آنقدر باید برنامه جذاب باشد، تا مخاطب بعد از دیدن آن گرایشش به قرآن بیشتر شود. 

استاد پیشکسوت قرآنی در پاسخ به هجمه‌های به راه افتاده از سوی دشمنان که می‌گویند قرآن ارتباطی با جامعه ایران ندارد، توضیح داد: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم؟ در گذشته تمام بزرگوارانمان کارشان را با قرآن آغاز می‌کردند و بعد به سایر اولویت‌هایشان می‌پرداختند. ما باید زندگی‌مان را با قرآن تطبیق دهیم. البته ساخت برنامه‌های قرآنی نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان قرآنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • قرآن همه چیز ماست
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است