Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@09:58:57 GMT

بیانیه گرامیداشت هفته دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۴۳۱۱

بیانیه گرامیداشت هفته دفاع مقدس

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامیداشت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس ملت ایران در برابر جنگ جهانی تحمیلی قدرت‌های استکباری، هشت سال دفاع مقدس را الگوی جاودانه و نصرت آفرین ملت عزیز ایران اسلامی برای عبور از سختی‌های ناشی از فتنه انگیزی‌ها و توطئه چینی‌های نظام سلطه و استکبار دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ابتدای این بیانیه آمده است: با گذشت ۳۱ سال از پایان جنگ تحمیلی و هجوم همه جانبه استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران که با شکست توطئه بزرگ جبهه متحد دشمنان اسلام و میهن اسلامی همراه بود، پرچم مقاومت و ایستادگی این سرزمین، پررنگ‌تر و معنادارتر از همیشه برافراشته شده و از یک سو معاندین و بدخواهان جمهوری اسلامی را مغموم و عصبانی و از سوی دیگر خرسندی و مباهات علاقمندان و ارادتمندان به ایران اسلامی را رقم زده است.


این بیانیه می‌افزاید: جنگی که برای خاموشی انقلاب اسلامی، نابودی استقلال و عزت ملی، تجزیه و تضعیف کشور توسط رژیم بعثی صدام و ائتلاف شیطانی ابرقدرت‌های شرق و غرب و اقمار وابسته و پیوسته آنان برنامه ریزی و عملیاتی شده بود، با الطاف الهی به سد پایداری و ایستادگی مردم و رزمندگان عاشورایی این سرزمین برخورد کرد و نه تنها به تجزیه و جدایی حتی یک وجب از خاک مقدس ایران نینجامید، بلکه این تهدید بزرگ به فرصت تاریخی برای تولید اقتدار و خودباوری ملی و فراهم شدن بسترهای مطمئن بالندگی، پیشرفت و نیل به قله های ممتاز جهانی تبدیل شد.


این بیانیه اقتدار دفاعی و قدرت منحصر به فرد بازدارندگی امروز جمهوری اسلامی ایران را محصول مقاومت و درس آموزی از هشت سال دفاع مقدس توصیف و تصریح کرده است: در شرایطی که توطئه‌ها و تهدیدهای جبهه دشمنان فراتر از دوران جنگ تحمیلی، میهن اسلامی را آماج حملات ناجوانمردانه خود قرار داده است و اردوگاه شیطانی دشمنان با محوریت آمریکا و بازیگردانی ترامپ، تمرکز بر جنگ اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه و تحمیل خواسته‌های گستاخانه و فشار حداکثری را برای عدول نظام و ملت ایران از آرمان های انقلاب اسلامی و منافع ملی خود در دستور کار قرار داده است و گاهی گزینه رویارویی نظامی را چاشنی نمایش دشمنی خود ساخته و گاهی دم از مذاکرات دروغین می زند، اما این اقتدار دفاعی و صلابت نیروهای مسلح و بصیرت و هوشیاری عمیق و تحسین برانگیز مردم است که با نفوذ هراس و وحشت به عمق ذهن و دل آنان، مانع عملیاتی شدن تهدیدهای سخت و وارد شدن به میدان کارزار با ایران عزیز شده است.


این بیانیه، هشت سال دفاع مقدس و مقاومت عاشورایی ملت ایران را الگوی امروز جوامع و ملل حق طلب و سلطه ستیز قلمداد و خاطرنشان کرده است: الگوی هشت سال دفاع مقدس که مبتنی بر فرهنگ عاشورا و اصول و ارزش‌های ناب محمدی (ص)، استوار بوده و رزمندگانی مؤمن، انقلابی، شجاع، شهادت طلب را در برابر دشمن معرفی کرده است و هم اینک در صحنه مقابله ملت‌های مسلمان منطقه در برابر توطئه‌ها و جنگ‌های نیابتی قدرت های استکباری و ارتجاع منطقه، تجلی عینی یافته و جلوه‌های نوینی از قدرت و تأثیر خود را آشکار و حیرت جهانیان را برانگیخته و گفتمان انقلاب اسلامی را جهانی ساخته است.


این بیانیه در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره  حضرت امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، تبیین و کاربست فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و گنجینه‌های ارزشمند آن را نیاز دائمی کشور و ضامن زنده ماندن روح مقاومت و سلحشوری و در عین حال هوشمندی و بصیرت مردم نسبت به توطئه های دشمنان توصیف و تأکید کرده است: تجربیات ارزشمند هشت سال دفاع مقدس، قدرت  دفاعی و بازدارنده و آمادگی‌های همه جانبه نیروهای مسلح، مانع غافلگیری راهبردی کشور در برابر تهدیدهای دشمن شده است و در شرایط حساس و تاریخ ساز کنونی، اطاعت از ولایت فقیه و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در عرصه های مختلف به ویژه در صحنه نبرد با جنگ اقتصادی، رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن مورد تأکید بوده و به یاری خداوند متعال، بهره مندی از همان آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و تکیه بر ظرفیت های داخلی در همه بخش‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی، سکوی پرش و جهش به سمت آینده پرفروغ و درخشان ایران اسلامی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس جنگ تحمیلی بيانيه بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟

در ۸ سال دفاع مقدس یعنی از سال ۵۹ که جنگ تحمیلی آغاز شد، شروع ماه رمضان در تیرماه بود و در آخرین سال جنگ یعنی سال ۶۷ ماه رمضان در فروردین و اردیبهشت ماه قرار گرفت و نتیجه اینکه در هشت سال دفاع مقدس ماه رمضان بین دو فصل بهار و تابستان واقع شده بود.

این روز‌ها در سایت‌ها و فضای مجازی به مناسبت ماه رمضان مطالبی دیده می‌شود که عده‌ای سعی دارند با خاطرات نه چندان دقیق به روزه‌داری رزمندگان در جبهه و در ماه رمضان بپردازند و متاسفانه اینچنین القاء کنند که رزمندگان علی‌رغم دستور فرماندهان و تأکید مبلغین دین که در جبهه‌ها حضور داشتند، بر واجب نبودن روزه‌داری برای رزمندگان باز در جبهه‌های مختلف با وجود گرمای زیاد و مأموریت‌های عملیاتی برای تقرب به خدا روزه می‌گرفتند.

جعفر طهماسبی از رزمندگان گردان تخریب در نوشته‌ای روزه‌داری در جبهه را اینگونه روایت می‌کند: «در دفاع مقدس بیشتر رزمندگان ملکف بودند؛ تقلیدشان از امام خمینی (ره) بود و در حکم شرعی همه رزمندگان به عنوان مسافر قلمداد می‌شدند. عمده آنها و فرماندهانشان اختیاری از خود نداشتند که در مکان‌ها و مقر‌های مختلف در مناطق عملیاتی قصد اقامت ۱۰ روزه کنند و نماز‌ها را کامل خوانده و روزه‌ها را بگیرند.

به اذعان رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس، امر و دستور فرمانده در حین و قبل از عملیات نافذ بود و شرعاً رزمنده‌ای جایز نبود خلاف دستور آنان عمل کند.

 البته محدود رزمندگانی بودند که در جبهه روزه‌دار بودند. از جمله آنهایی که در جبهه راننده بودند؛ مثل راننده‌های کامیون، تانکر آب، راننده وسایل نقلیه سبک که خودرو در اختیار داشتند؛ چون بین مقر‌های پشتیبانی و عملیاتی در تردد بودند به فتوای امام (ره)، کثیرالسفر و یا دائم‌السفر بودند و باید روزه می‌گرفتند.

رزمندگانی که در پادگان‌ها، مقر‌های پشتیبانی و یا خطوط پدافندی مدت طولانی مستقر بودند و جابجایی نداشتند هم با اجازه فرمانده‌شان روزه‌دار بودند.

رزمندگان تخریبچی لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) در ماه مبارک رمضان سال‌های دفاع مقدس به غیر از چند نفر که تعدادشان انگشت‌شمار بود، مجاز به روزه‌داری نبودند. دلیل آن آمادگی برای مأموریت‌های عملیاتی بود. مخلص کلام اینکه رزمندگان اسلام بنده خدا بودند و نه بنده خود.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • سیره شهدا باید سرلوحه همه مدیران باشد
  • رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران: سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم محوری ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره) / مراسم گرامیداشت 12 فروردین با محوریت مساجد برگزار می شود
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود