Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@21:12:39 GMT

آئین جشن شکوفه ها در بندرعباس

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۴۳۹۶

آئین جشن شکوفه ها در بندرعباس

مراسم استانی جشن شکوفه ها به میزبانی ناحیه یک بندرعباس صبح امروز در دبستان دانشگاه علوم پزشکی این ناحیه واقع در چهار راه مرادی برگزار شد.

/عکس:محمد مهدی قدیمی

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان هرمزگان جشن شکوفه ها بندرعباس استانی عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت آئین پخت سمنوی سادات از البرز در فهرست میراث ملی

به گزارش جام جم آنلاین البرز،رحیم خاکی در مراسم رونمایی از لوح ثبتی آئین پخت سمنوی سادات این‌باره اظهار کرد: سمنو خوراکی سلامت محور است و با توجه به اینکه پخت این سمنو با سابقه‌ای ۸۰ ساله و در سه نسل خانواده سادات با آیین خاص و معنوی همراه بوده در فهرست میراث ملی از استان البرز به ثبت رسیده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گردشگری خوراک را یکی از سرفصل‌های مهم این حوزه عنوان کرد و گفت: این سمنو نیز می‌تواند به عنوان یکی از سوغات استان البرز در حوزه خوراک به گردشگران معرفی شود.
او نبود اعتبارات لازم برای ثبت، حفظ و مستندسازی در حوزه میراث ناملموس را یکی از مشکلات در این حوزه عنوان کرد و حفظ هویت یک مرز و بوم را در ارتباط مستقیم با حفظ میراث فرهنگی آن دانست.
داوود محمدی سادات نیز در مورد تاریخچه این آئین در خاندان سادات می‌گوید: آئین پخت سمنوی سادات در روستای قدیم حاجی آباد شهرستان کرج حدود ۸۰ سال پیش آغاز شد.
او افزود: اکنون با وجود اینکه این روستا به جزوی از بافت شهری کرج تبدیل شده، جزو مراسم‌های کهن و سنتی است که توسط خانواده سادات حفظ شده و هر ساله طی مراسم خاصی نذر سمنو به کمک اهالی این روستا طبخ می‌شود.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره «تن پوش» در ورامین
  • نجات جان بیمار قلبی در روستای عروه در شهرستان لنده
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان در طبیعت شهر قطور + تصاویر
  • آئین شکرانه خدمت زائران نوروزی حضرت رضا (ع) 
  • کلنگ طرح توسعه ناحیه صنعتی روستای دهنه در شهرستان کلاله به زمین زده شد
  • شکوفه‌های بیدمشک فرصتی برای استشمام عطر بهار
  • شکوفه‌های چشم نواز درختان لارستان به وقت بهار + تصاویر
  • شکوفه‌های بهاری زیر بارش باران
  • ثبت آئین پخت سمنوی سادات از البرز در فهرست میراث ملی
  • جلوه گری شکوفه‌های بهاری در دل طبیعت بوئین میاندشت + فیلم