Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری اردبیل گفت: در دوره قبل نمایندگان مجلس پروژه‌ای با نام پروژه پترو آذرشید با تبلیغات فراوان مطرح شده و مسئولان و نمایندگان وقت با کلنگ زنی از این پروژه وعده اجرای این پروژه در استان اردبیل را دادند در حالیکه با گذشت چند سال این پروژه هنوز به نتیجه نرسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، ناصر عتباتی صبح امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ضمن انتقاد از برخی از حرکت‌های نمایشی مسئولان و نمایندگان اظهار داشت: در دوره قبل نمایندگان مجلس پروژه‌ای با نام پروژه پترو آذرشید با تبلیغات فراوان مطرح شده و مسئولان و نمایندگان وقت با کلنگ زنی از این پروژه وعده اجرای این پروژه در استان اردبیل را دادند در حالیکه با گذشت چند سال این پروژه هنوز به نتیجه نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید پیگیری‌های لازم در طی چند سال گذشته برای تعیین تکلیف این پروژه انجام می‌شد و چنین حرکت‌های نمایشی از سوی نمایندگان مجلس یا سرمایه گذار طرح موجب عقب افتادگی استان می‌شود.

رئیس کل دادگستری اردبیل با بیان این که راهکار برطرف کردن مشکلات فرهنگی نیازمند حل مشکلات اقتصادی است، تصریح کرد: اگر مشکلات اقتصادی و معیشتی برطرف شود بی‌شک در حوزه فرهنگ نیز با گشایش روبه‌رو خواهیم بود و اگر در عرصه اقتصادی مشکلاتی وجود داشته باشد در حوزه فرهنگ نیز موفق نخواهیم بود.

عتباتی گفت: با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اقدامات بسیار خوبی در حوزه حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی و دیگر بخش‌ها انجام شده و اولویت دستگاه قضایی حمایت از فعالیت‌های اقتصادی سالم بوده و در این زمینه بازدیدهای مستمری از واحدهای تولیدی برای برطرف کردن مشکلات آنها انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری اردبیل از ارائه بخشنامه جدید دستگاه قضایی برای حمایت از واحدهای تولیدی خبر داد و افزود: هدف ما این است که بتوانیم با حمایت خود مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم.

وی راه‌اندازی صنایع تبدیلی و پویایی بحش کشاورزی را از نیازهای اساسی برشمرد و گفت: باید مسئولان جهاد کشاورزی استان به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و در این زمینه اقدامات عملی انجام دهند.

لازم بذکر است اجرای پروژه مجتمع پتروشیمی و صنعتی پترو آذرشید سبلان در سال ۹۴ طبق وعده نمایندگان وقت مطرح شده بود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهم اولویت‌های اداره هنر‌های نمایشی در سال ۱۴۰۳/ از تصویب سند تحول تا راه اندازی بنیاد ملی تئاتر

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کاظم نظری مدیر کل هنر‌های نمایشی به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین ماه) و سال جاری اهم برنامه‌ها و اولویت‌های تئاتری این اداره کل را در گفتگو با خبرنگار آنا تشریح کرد.

گام نخست ؛ تعیین و تکلیف سند تئاتر کشور

نظری با تبریک سال نو باستانی به هنرمندان تئاتر و رسانه‌های تئاتری عنوان کرد: ما انشالا به دنبال این هستیم که نخست به تعیین و تکلیف سند تئاتر، چشم انداز و برنامه‌های کلان بلند مدت تئاتر کشور بپردازیم که در این سند مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی شده است.

وی درباره راه اندازی بنیاد تئاتر ملی ایران نیز گفت: این بنیاد نیز در شورای عالی پیش از عید مستقر شد و انشالا برای راه اندازی و تصویب اساسنامه آن که تنظیم و به دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ارسال شده و به زودی مصوب خواهد شد، اقدام خواهیم کرد. تلاش داریم این بنیاد را در سال ۱۴۰۳ راه اندازی کنیم تا منجر به تولید و حمایت از نمایش‌های ایرانی شود.

وظایف بنیاد تئاتر و سازمان تئاتر کشور

نظری درباره بنیاد تئاتر ملی ایران و ایجاد سازمان تئاتر توضیح داد: این بنیاد به دنبال توسعه تئاتر ملی است، اما سازمان تئاتر قرار است به سازماندهی تئاتر بپردازد بهرحال نیروی انسانی بیش از ۵۰ هزار نفره در حوزه تئاتر از گریم، طراحی صحنه، حرکات موزون تا بازیگر، کارگردان و ... که هه باید مورد حمایت قرار بگیرند. وقتی سازمان و تشکلی باشد اینها خیلی بهتر سازماندهی می‌شوند و بهرحال این جزو برنامه‌های کلان ما است که اگر این سازمان ایجاد شود به نظرم انقلابی در عرصه هنر صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: بعضی به جای حمایت تصورشان این است که قرار است تاج و تخت ما بزرگ شود! واقعا اینطور نیست ۴۵ سال است از یک انقلاب بزرگ فرهنگی گذشته و دستگاه‌های فرهنگی به تناسب سال‌هایی که گذشته رشد و توسعه پیدا کرده اند، اما ما هیچ توسعه و رشدی را در این سال‌ها در عرصه هنر‌های نمایشی کشور نمی‌بینیم! کمتر شده که بیشتر نشده است بهرحال دولتی که ادعای عدالت فرهنگی دارد این عدالت را باید از زیرساخت هنر که همان هنر‌های نمایشی است شروع کند. همه می‌دانند که هنر‌های نمایشی زیرساخت سایر هنر‌ها مثل سینما، رسانه ملی، ادبیات و ... است پس همه باید دست به دست هم بدهیم که این سازمان به نتیجه مطلوب برسد چرا که اگر این اتفاق بیافتد این سازمان می‌تواند به لحاظ زیرساختی و بودجه‌ای به تئاتر کشور کمک کند.

راه اندازی اداره تئاتر/ حمایت از تولید تئاتر

نظری دیگر اولویت خود را راه اندازی مجدد اداره تئاتر به شمار آورد و گفت: به جد پیگیر هستیم که اداره تئاتر را راه اندازی کنیم تا محل تمرین گروه‌های نمایشی تهران برای کمتر شدن هزینه هایشان باشد. نکته دیگر اینکه به لحاظ کیفی و زیرساختی نیز برای حمایت و تولید کار‌های خوب وفرهنگی تلاش میکنیم تا انشالا امسال ازچند کار خوب که درآن هنرمندان ارشد و درجه یک تئاتر کشورمان حضور خواهند داشت، حمایت جدی کنیم.

بخشی از وعده حمایت از تئاتر استان‌ها محقق شد

وی با تأکید براینکه تلاششان توسعه تئاتر کشور بالاخص تئاتر استان‌ها خواهد بود، یادآور شد: وعده یک میلیاردی وزیر فرهنگ برای حمایت از تولید تئاتر شهرستان‌ها نیز بخشی محقق شد و انتهای سال گذشته به حساب هر انجمن نمایش استانی سیصد میلیون تومان برای شروع فعالیت‌ها پرداخت شد حال مابقی نیز امسال پرداخت خواهد شد. اگر این اتفاق بیافتد به تئاتر کشور کمک بزرگی می‌شود.

نظری درباره شورای نظارت بر تئاتر و کیفی سازی فعالیت هایش نیز گفت: بهرحال در حوزه نظارتی از جهت ارزشیابی و فعالیت‌هایی که انجام می‌شود اینها باید کیفی شوند تا پولی که مخاطب برای تماشای یک نمایش پرداخت می‌کند، برایش ارزشمند بیاید این را از رییس شورای نظارت خواستیم تا برنامه ریزی درست کرده و با دقت بیشتری در این عرصه کار کنند.

سامانه ساتا راه اندازی خواهد شد

مدیرکل هنر‌های نمایشی دیگر اولویتشان برای فعالیت در سال جاری را راه اندازی سامانه ساتا به شمار آورد و گفت: این سامانه طراحی شده و انشالا با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی اردیبهشت ماه رونمایی خواهد شد. این سازمان در واقع سازمان آمار تئاتر ایران خواهد بود که تمام سیستم‌های شورای نظارت نمایش‌های کل کشور و ادارات کل ارشاد بدان وصل می‌شوند و همه جزییات و آمار آنجا موجود است. متأسفانه یکی از عقب ماندگی‌های تئاتر در سال‌های پیش همین بود که چنین سامانه‌ای نداشتیم که الان سینما دارد و حتی به هنرکارت هنرمندان هم متصل است و خود به خود بیمه هنرمندان را انجام می‌دهد و این یک نوع رزومه سازی صحیح هم محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: همه هم و غم من و همکارانم در اداره کل هنر‌های نمایشی کشور این است که بتوانیم به توسعه تئاتر کشورکمک کنیم الحمدلله وزیر فرهنگ و معاون هنری ایشان هم پای کار هستد و کمک می‌کنند تا نتیجه مطلوب را بدست بیاوریم و سال پرخیر و برکتی برای هنر کشور داشته باشیم.

افزایش بلیت تئاتر چند درصد؟

مدیرکل هنر‌های نمایشی افزود: عموما افزایش بلیت اردیبهشت ماه هر سال اتفاق می‌افتد، اما درصدش الان مشخص نیست تمام تلاشمان این است که خیلی افزایش پیدا نکند با وجود اینکه همه هزینه‌ها چندین برابر شده، اما شرایط اقتصادی هم به مردم فشار می‌آورد و نمی‌خواهیم کاری کنیم که کسی تئاتر نبیند!

ردیف بودجه مشخص برای تئاتر

نظری درباره ردیف بودجه تئاتر در مجلس گفت: ما همه تلاشمان این است که تئاتر کشور هم مثل سینما و رسانه ملی ردیف بودجه مشخص داشته باشد، چند سال هم هست که صحبتش شده الان هم که نمایندگان مجلس تغییر کرده و باید باز با کمیسیون فرهنگی جدید صحبت کنیم تا درلایحه بودجه سال ۱۴۰۴ چنین چیزی لحاظ شود چرا که در لایحه سال ۱۴۰۳ چنین ردیف بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است. این را باید در نظر داشته باشیم که هزینه‌های تئاتر چیزی کم از سینما ندارد اگر حمایت صورت نگیرد، مشخص نیست که به کجا می‌رویم.

وی در پایان درباره اتمام کار حریم تئاتر شهر نیز گفت: این پروژه یک سال و اندی طول خواهد کشید منتها تمام تلاشمان این است که تا بهمن ماه به افتتاح برسیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماینده اصفهان: فرونشست به مرحله خطرناکی رسیده/ اگر چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • لزوم آینده‌نگری برای رفع مشکل ترافیک اصفهان/تکمیل رینگ چهارم بودجه و حمایت کافی می‌خواهد
  • اصفهان تخلیه می‌شود؛ تنها ۸ سال فرصت داریم
  • طغیانی: برای فرونشست چاره ای نشود، باید اصفهان را ترک کنیم!
  • مسئولان با همه توان از سرمایه‌گذاران حمایت کنند
  • دیدار نوروزی مسئولان اجرای استان با امام جمعه اردبیل
  • استاندار مرکزی: عقب افتادگی‌ حوزه مسکن باید در سال ۱۴۰۳ جبران شود
  • اهم اولویت‌های اداره هنر‌های نمایشی در سال ۱۴۰۳/ از تصویب سند تحول تا راه اندازی بنیاد ملی تئاتر
  • معرفی بازیگران «و تو هم برنگشتی»/ اولین حضور شمس‌لنگرودی در تئاتر
  • حضور مردم در تمامی عرصه‌ها موجب فتح قله‌های پیشرفت می‌شود