Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:45:18 GMT

ملوان ایرانی از اسارت دزدان دریایی سومالی آزاد شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۴۴۹۶

ملوان ایرانی از اسارت دزدان دریایی سومالی آزاد شد

«سید عباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با تشریح تلاش‌ها و اقدامات انجام شده از سوی وزارت امور خارجه در مورد آزادی ملوانان ایرانی دزدیده شده توسط دزدان دریایی سومالی گفت: یکی از ملوانان اسیر ایرانی در  به نام  «محمد شریف پناهنده» از بند دزدان دریایی سومالی آزاد شده و با هماهنگی سفارت ایران در اتیوپی طی روزهای آینده وارد تهران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، محمد شریف پناهنده پس از رهایی از بند دزدان دریایی و مراقبت‌های اولیه پزشکی در شهر گالکایو در غرب سومالی به شهر گروئه در ایالت پونتلند منتقل و عصر امروز وارد اتیوپی می‌شود و پس از انجام معاینات پزشکی عازم ایران خواهد شد.

وی از همکاری سازمان مردم نهاد «پشتیبانی رهایی گروگان‌ها»  مستقر در نایروبی، دفتر سازمان ملل در سومالی، دولت محلی ایالت پونتلند سومالی و نیز دولت اتیوپی با وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در آدیس آبابا قدردانی کرد.

موسوی اظهار امیدواری کرد با ادامه پیگیری‌های وزارت امور خارجه، سه ملوان دیگر باقی مانده در اسارت دزدان دریایی نیز به زودی آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

به گزارش ایرنا، لنج صیادی که محمد شریف پناهنده یکی از ملوانان آن بود در سال ۱۳۹۴ در نزدیکی سواحل سومالی توسط دزدان دریایی ربوده شد.

سال گذشته نیز چهار نفر از ملوانان ربوده شده این لنج از بند دزدان دریایی آزاد و به کشور بازگشتند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آدیس آبابا سید عباس موسوی سومالی وزارت امور خارجه اتیوپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزارت امور خارجه افغانستان امروز در بیانیه‌ای با اشاره به کشف گور‌های جمعی از محوطه بیمارستان ناصر اعلام کرد: پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه بیمارستان یاد شده در شهر خان یونس که در میان آنها اجساد زنان و کودکان نیز وجود دارد گویای مظلومیت مردم بی دفاع فلسطین و پایبند نبودن رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی تفاوتی و چشم پوشی جامعه بین المللی نسبت به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی پنداشته می‌شود.
وزارت امور خارجه افغانستان کشتار بی رحمانه بیماران، مجروحان و افراد غیرنظامی فلسطینی را به شدت محکوم می‌کند و ضمن اعلام حمایت از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین از همه جهان می‌خواهد برای جلوگیری از وحشت و بربریت رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین سهیم شوند.

دیگر خبرها

  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران