Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@17:55:32 GMT

بیانیه گرامیداشت هفته دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۴۵۴۷

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامیداشت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس ملت ایران در برابر جنگ جهانی تحمیلی قدرت‌های استکباری، هشت سال دفاع مقدس را الگوی جاودانه و نصرت آفرین ملت عزیز ایران اسلامی برای عبور از سختی‌های ناشی از فتنه انگیزی‌ها و توطئه چینی‌های نظام سلطه و استکبار دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ابتدای این بیانیه آمده است: با گذشت ۳۱ سال از پایان جنگ تحمیلی و هجوم همه جانبه استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران که با شکست توطئه بزرگ جبهه متحد دشمنان اسلام و میهن اسلامی همراه بود، پرچم مقاومت و ایستادگی این سرزمین، پررنگ‌تر و معنادارتر از همیشه برافراشته شده و از یک سو معاندین و بدخواهان جمهوری اسلامی را مغموم و عصبانی و از سوی دیگر خرسندی و مباهات علاقمندان و ارادتمندان به ایران اسلامی را رقم زده است.


این بیانیه می‌افزاید: جنگی که برای خاموشی انقلاب اسلامی، نابودی استقلال و عزت ملی، تجزیه و تضعیف کشور توسط رژیم بعثی صدام و ائتلاف شیطانی ابرقدرت‌های شرق و غرب و اقمار وابسته و پیوسته آنان برنامه ریزی و عملیاتی شده بود، با الطاف الهی به سد پایداری و ایستادگی مردم و رزمندگان عاشورایی این سرزمین برخورد کرد و نه تنها به تجزیه و جدایی حتی یک وجب از خاک مقدس ایران نینجامید، بلکه این تهدید بزرگ به فرصت تاریخی برای تولید اقتدار و خودباوری ملی و فراهم شدن بسترهای مطمئن بالندگی، پیشرفت و نیل به قله های ممتاز جهانی تبدیل شد.


این بیانیه اقتدار دفاعی و قدرت منحصر به فرد بازدارندگی امروز جمهوری اسلامی ایران را محصول مقاومت و درس آموزی از هشت سال دفاع مقدس توصیف و تصریح کرده است: در شرایطی که توطئه‌ها و تهدیدهای جبهه دشمنان فراتر از دوران جنگ تحمیلی، میهن اسلامی را آماج حملات ناجوانمردانه خود قرار داده است و اردوگاه شیطانی دشمنان با محوریت آمریکا و بازیگردانی ترامپ، تمرکز بر جنگ اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه و تحمیل خواسته‌های گستاخانه و فشار حداکثری را برای عدول نظام و ملت ایران از آرمان های انقلاب اسلامی و منافع ملی خود در دستور کار قرار داده است و گاهی گزینه رویارویی نظامی را چاشنی نمایش دشمنی خود ساخته و گاهی دم از مذاکرات دروغین می زند، اما این اقتدار دفاعی و صلابت نیروهای مسلح و بصیرت و هوشیاری عمیق و تحسین برانگیز مردم است که با نفوذ هراس و وحشت به عمق ذهن و دل آنان، مانع عملیاتی شدن تهدیدهای سخت و وارد شدن به میدان کارزار با ایران عزیز شده است.


این بیانیه، هشت سال دفاع مقدس و مقاومت عاشورایی ملت ایران را الگوی امروز جوامع و ملل حق طلب و سلطه ستیز قلمداد و خاطرنشان کرده است: الگوی هشت سال دفاع مقدس که مبتنی بر فرهنگ عاشورا و اصول و ارزش‌های ناب محمدی (ص)، استوار بوده و رزمندگانی مؤمن، انقلابی، شجاع، شهادت طلب را در برابر دشمن معرفی کرده است و هم اینک در صحنه مقابله ملت‌های مسلمان منطقه در برابر توطئه‌ها و جنگ‌های نیابتی قدرت های استکباری و ارتجاع منطقه، تجلی عینی یافته و جلوه‌های نوینی از قدرت و تأثیر خود را آشکار و حیرت جهانیان را برانگیخته و گفتمان انقلاب اسلامی را جهانی ساخته است.


این بیانیه در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره  حضرت امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، تبیین و کاربست فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و گنجینه‌های ارزشمند آن را نیاز دائمی کشور و ضامن زنده ماندن روح مقاومت و سلحشوری و در عین حال هوشمندی و بصیرت مردم نسبت به توطئه های دشمنان توصیف و تأکید کرده است: تجربیات ارزشمند هشت سال دفاع مقدس، قدرت  دفاعی و بازدارنده و آمادگی‌های همه جانبه نیروهای مسلح، مانع غافلگیری راهبردی کشور در برابر تهدیدهای دشمن شده است و در شرایط حساس و تاریخ ساز کنونی، اطاعت از ولایت فقیه و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در عرصه های مختلف به ویژه در صحنه نبرد با جنگ اقتصادی، رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن مورد تأکید بوده و به یاری خداوند متعال، بهره مندی از همان آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و تکیه بر ظرفیت های داخلی در همه بخش‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی، سکوی پرش و جهش به سمت آینده پرفروغ و درخشان ایران اسلامی است. منبع: ایسنا برچسب ها: بیانیه گرامیداشت ، دفاع مقدس ، بیانیه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بیانیه گرامیداشت دفاع مقدس بیانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، احسان کامرانی در آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان میناب با تبریک ایام سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی، افزود: حضرت امام خمینی (ره) با دور اندیشی و نگاه بلند خود با هدف پاسداری از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقدام به صدور فرمان تاریخی تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۵۸ کرد.
 
وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تأسیس تاکنون منشاء خدمات گسترده ای در بخش های مختلف به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.
  
کامرانی با اشاره به اقدام بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم صهیونسیتی به فرمان فرمانده کل قوا، خاطرنشان کرد: اقدام بزرگ و بی نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم جنایت کار صهیونیستی در قالب عملیات وعده صادق ضربات مهلکی بر پیکره صهیونیست وارد کرد.
 
وی گفت: انجام عملیات وعده صادق در پاسخ به جنایت صهیونیست ها در حمله به کنسولگری کشورمان در سوریه و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان عالی رتبه کشورمان با تحسین و خوشحالی مردم کشورمان و مردم سایر کشورهای اسلامی به ویژه مردم مظلوم غزه همراه شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان میناب، افزود: شهرستان میناب به عنوان قطب کشاورزی استان، قرار گرفتن در دروازه سواحل مکران و برخورداری از ظرفیت های صید و صیادی و ملوانی شرایط برای توسعه آن مهیا است.
 
 
کامرانی، تصریح کرد: توسعه و تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، راهها و... در شهرستان میناب به ویژه بخش های تابعه آن نیازمند توجه ویژه است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود