Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-20@12:09:54 GMT

نحوه خروج خودرو‌های شخصی در ایام اربعین مشخص شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۴۵۸۳

به گزارش ایلنا و به نقل از گمرک ایران، مهدی میر اشرفی، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص نحوه خروج زائران از کشور در ایام اربعین گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران برای همکاری جدی با سازمان‌های ذی‌ربط پیاده روی بزرگ اربعین حسینی، تمام تلاش خود را برای سهولت در خروج زائران از جمله در خصوص صدور گواهی خروج موقت خودرو‌ها انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده دستور داده ام تا تمام گمرک‌های کشور به صورت آماده باش برای اعزام نیرو به مناطق صدور گواهی خروج موقت باشند.

میراشرفی در ادامه با اشاره به زمانبندی‌های مشخص برای حضور مردم در گمرکات کشور، گفت: برای صدور گواهی خروج موقت خودرو‌های شخصی، مالکان با در دست داشتن مدارک شناسایی خودرو و شخصی به گمرکات مراجعه کرده و گواهی خود را در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنند.

او در پاسخ به سوال که آیا صدور گواهی خروج موقت خودرو‌ها زمانبندی خاصی دارد یا خیر؟ تصریح کرد: تمام تلاشمان بر این است تا روند کاری صدور مجوز خروج موقت به صورت سیستمی انجام شود، اما در صورت مشاهده کمبود نیرو و زمان، با درخواست نیروی سیار از تمام گمرکات کشور این روند را در پایانه‌های مرزی نیز به صورت شبانه روز انجام خواهیم داد.

میر اشرفی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا کالا‌های گروه 4 در بنادر کشور انبار شده اند؟ گفت: گمرکات کشور تنها مجاز به ترخیص کالا‌های گروه یک و 2 هستند چرا که واردات گروه 4 به کشور ممنوع اعلام شده است. اما به علت اینکه اکثر بنادر کشور جزء مناطق ویژه اقتصادی محسوب می‌شوند ممانعتی برای واردات آن وجود ندارد.

او ادامه داد: به همین دلیل این اقلام (گروه 4 کالاها) وارد و در انبار‌ها انباشت شده اند و گمرک نیز ترخیص آن‌ها را بر عهده نمی‌گیرد. در این ایام به واردکنندگان هشدار داده ایم که ظرف مدت معین شده کالا را به کشور دیگری انتقال داده و با به مبدا بازگردانند چراکه مدت هاست واردات این اقلام ممنوع اعلام شده است.

میراشرفی در پایان گفت: درصورتی که واردکننده نسبت به تعیین تکلیف این اقلام گروه 4 که وارد کشور کرده است اقدام نکند، این اقلام به ضبط دولت در آمده به سازمان اموال تملیکی واگذار می‌ش

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آماده باش پیاده روی خودرو واردات گمرک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه بنزین اردیبهشت ماه شارژ شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، بامداد شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ شد.
این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز شد؛ همچنین سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.
سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان سال ۱۳۹۸ بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.
سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است؛ بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

دیگر خبرها

  • شماره‌گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد
  • سهمیه بنزین اردیبهشت ماه شارژ شد
  • شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد
  • ترخیص ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • ترخیص ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد