Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه در نشست با تیم مستندساز دانشگاه ساپینزا رم ایتالیا که در سرسرای جلسات طاق‌بستان برگزار شد، گفت : با پیگیری‌های این اداره‌کل و حمایت‌های وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تیم مستندساز ایتالیایی از آثار تاریخی استان بازدید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه دانشگاه ساپینزا رم، سابقه دیرینیه‌ای در مطالعات ایران شناسی و تاریخ و تمدن فلات ایران را در پرونده تجربیات خود دارد، گفت : کشور ایتالیا نیز از نظر تاریخ و تمدن بشری بسیار مهم و دارای اهمیت جهانی است و این تیم مستندساز می‌تواند تجربیات ارزشمند کشور خود را در کرمانشاه عملیاتی کند.

او گفت : کرمانشاه با بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی دومین استان کشور از نظر کثرت بنا‌های تاریخی است که این سرمایه گرانسنگ این استان تاریخی محسوب می‌شود.

قادری فراهم آوردن بستر مناسب برای شناخت و معرفی ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی آثار حوزه میراث فرهنگی محور ساسانی کرمانشاه – قصرشیرین و معبد آناهیتا کنگاور به منظور ارتقا همکاری‌های بین‌المللی و به روزرسانی اسناد تاریخی را مهمترین هدف بازدید این گروه ایتالیایی برشمرد.

قادری افزود: کاخ فیروزآباد، زیج منیژه، آتشکده چهارتاقی، عمارت خسرو، سرخه دیزه، نهر شاهدار، زیج انزل، کتیبه آنوبانی نی، قلعه مریم، و قلعه یزدگرد از دیگر بنا‌های مورد بازدید و مستندنگاری این تیم ایتالیایی خواهند بود.

او گفت: دانشگاه ساپینزا ایتالیا هزینه‌های سفر این تیم مستندساز را متقبل کرده و میراث فرهنگی هم تعهداتی در مقابل آن‌ها خواهد داشت.

این مسؤول افزود: همواره تیم‌های داخلی مستندگار داخلی نیز در راستای معرفی ارزش‌های تاریخی کشور تلاش می‌کنند، ولی از تجربیات گرانسنگ این گروه ایتالیایی در حوزه راهکار‌های علمی و عملیاتی و پلان‌های مرمتی نیز بهره خواهیم گرفت .

 

 

انتهای پیام/د

مستندنگاری برخی از آثار تاریخی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در آیین آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه و اداره کل آموزش و پرورش استان، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم تربیت دانش‌آموزان در طراز انقلاب اسلامی، گفت : این کار جز با تربیت چندساحتی دانش آموزان میسر نمی‌شود.

وی افزود: امروزه تربیت تک بعدی دانش‌آموزان پاسخگو نیست و نمی‌تواند ما را به نتیجه دلخواه برساند، بنابراین برای رشد همه جانبه دانش‌آموزان باید به دنبال تربیت چندساحتی آنها باشیم و بتوانیم آنها را در ابعاد مختلف علمی و فناوری، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... پرورش دهیم.

محمدی با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در این زمینه گفت: تربیت چندساحتی دانش‌آموزان نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست و قطعا عملکرد جزیره‌ای در این زمینه جوابگو نیست.

وی افزود: باید بتوانیم از ظرفیت سایر دستگاه‌ها در تربیت دانش‌آموزان بهره بگیریم و در همین راستا نیاز است که ارتباط آموزش و پرورش با سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها تقویت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده با سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، گفت: یکی از بستر‌های تربیت دانش آموزان همین تفاهم نامه‌ای است که اخیرا با سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه امضا کرده‌ایم. در این تفاهم نامه ارزشمند تمام ساحت‌های شش گانه سند تحول آموزش و پرورش لحاظ شده و بیش از همه دو ساحت تعلم و تربیت علمی و فناورانه و تعلیم و تربیت سیاسی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: برنامه اردو‌های «راهیان پیشرفت» یکی از برنامه‌های ارزشمند در قالب این تفاهم‌نامه است که زمینه بازدید دانش‌آموزان از بخش‌های مختلف علمی و فناورانه را در سازمان جهاد دانشگاهی استان فراهم می‌کند.

وی افزود: برنامه «مناظرات دانش آموزی» از دیگر برنامه‌های ارزشمند در این زمینه است که زمینه رشد سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان را فراهم کرده و موجب تقویت فرهنگ گفتمان در آنها می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان + عکس
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای کارکنان دانشگاه آزاد خوزستان
  • ظرفیت های ویژه کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک