Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@12:11:00 GMT

اجرای جشنواره دفاع مقدس در 7 محله شیراز

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۴۷۱۴

اجرای جشنواره دفاع مقدس در 7 محله شیراز

به گزارش ایكنا از فارس، ابراهیم گشتاسبی‌راد، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 30 شهریورماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای زنده نگهداشتن خاطرات ایثارگری‌ها زنان و مردان این‌مرز و بوم است، گفت: پاسداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران بر همه اقشار جامعه لازم است چرا که امنیت و آرامش امروز را مدیون رشادت‌های این عزیزان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به برخی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس كه توسط سازمان فرهنگی شهرداری اجرا می‌شود، افزود: نمایش تئاتر «پل کارون» با موضوع دفاع مقدس که یادآور فداکاری‌های رزمندگان اسلام است از سی و یکم شهریور به‌مدت سه روز در تماشاخانه استاد فقیه شهرداری واقع در بلوار مدرس نبش کوی زهرا(س) به نمایش درخواهد آمد، همچنین فیلم‌های با موضوعیت دفاع مقدس نیز در طول هفته دفاع مقدس در محلات شیراز اکران خواهد شد.

 رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تأکید بر لزوم تقدیر از خانواده معظم شهدا، بیان کرد: طی مراسمی ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدای شهرداری، خانواده معزز ایثارگران شهرداری نیز با حضور شهردار شیراز از موزه دفاع مقدس بازدید خواهند کرد.

 گشتاسبی‌راد تأكید کرد: باید فضای شهر رنگ و بوی  معطر دفاع مقدس در آن بپیچد که در همین راستا با تبلیغات گسترده تعدادی از سازه‌های پهن پیکر، متوسط و استندهای شهری با موضوع دفاع مقدس و تصاویر شهدای سرافراز شیراز با همکاری سپاه در شهر نصب شده است تا این هفته برای مردم به ویژه نسل جدید ملموس‌تر شود، همچنین ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، هنری سنگرانه در طول این هفته در فرهنگسراها، بوستان و تالار آزادی اجرا خواهد شد.

 رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به برگزاری شب شعر خاطره دفاع مقدس در سینما روباز محله درب شاهزاده در اولین روز هفته دفاع مقدس، گفت: جشنواره ویژه دفاع مقدس به صورت محله‌محوری برای نخستین بار در کشور با همکاری حوزه هنری با هدف تقویت ملی و ارزش‌گذاری به مقوله دفاع در هفت محله شیراز از اول تا هفتم مهرماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به همکاری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در تهیه و نصب پوستر شهادت در نگارخانه‌های شیراز، گفت: همکاری در اجرای نمایش‌های خیابانی در سطح شهر با موضوع ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس توسط شهرداری شیراز است.

گشتاسبی‌راد با بیان اینکه امسال سعی شده تا برنامه‌های هفته دفاع مقدس مردم‌محور باشد، گفت: پیاده‌روی خانوادگی شهروندان در بوستان ولی‌عصر(عج) در کنار موزه دفاع مقدس صبح جمعه، پنجم مهرماه ۹۸ برگزار می‌شود، همچنین مسابقه ملی دو همگانی در همان روز در بافت تاریخی با حضور شرکت‌کنندگانی از سراسر کشور برگزار خواهد شد که شرکت‌کنندگان در مسیر مسابقه، مکان‌های مذهبی و تاریخی را خواهند دید.

 وی، تورهای گردشگری، تقدیر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در روز پنجشنبه، چهارم مهر توسط اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و مدیران شهرداری، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا با حضور مدیران و کارشناسان حوزه فرهنگی شهرداری در روز ششم مهر و بازدید از مراکز گردشگری شیراز توسط خانواده‌های معظم شهدا را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرداری شیراز خواند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان

دبیر ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان همدان گفت: دبیرخانه این جشنواره در ۲ بخش عمومی و دانش آموزی با موضوعات فرهنگ ایثار و شهادت، خانواده معظم شهدا، شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، امنیت و سلامت اثر می‌پذیرد.

کمال مظفری افزود: متقاضیان می‌توانند در چهار محور پایگاه‌های اطلاع رسانی و خبر، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، نرم افزار‌های کاربردی، کلیپ و موشن گرافی و پویانمایی و انیمیشن آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

او تصریح کرد: هدف از برگزاری جشنواره شناخت استعداد‌هایی است که در این زمینه فعال هستند و آثاری به صورت فاخر تولید کردند و نیز ایجاد یک جریان‌سازی فرهنگی در بین این قشر تا تولیداتی در حوزه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت تهیه شود.

دبیر ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان همدان گفت: در بخش عمومی نیز افراد و ظرفیت‌های استان شناسایی می‌شود و تهیه یک بانک اطلاعاتی جامع در این خصوص در دستور کار قرار دارد.

کمال مظفری افزود: با بیان اینکه ضریب انتشار و میزان مشاهده محتوا از معیار‌های اصلی ارزیابی و مورد توجه ویژه داوران خواهد بود افزود: این جشنواره در دوره‌های گذشته به صورت کشوری برگزار شده بود و برای اولین بار به صورت استانی برگزار می‌شود.

او، آخرین مهلت ارسال آثار را ۳۱ اردیبهشت اعلام کرد و تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان همدان می‌توانند آثار خود را به آیدی ۶ DEFAMAJAZi @ در پیام‌رسان‌های مختلف ارسال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع در محله کلمه‌خواران همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • اجرای ۴۲۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان
  • اجرای ۳۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان