Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا در حالی که به عدم ثبات مشهور است بار دیگر سخنانش درباره توانایی در کشتن ۱۰ میلیون نفر در افغانستان را تکرار کرد و گفت که مذاکره با طالبان را به دلیل عدم اعلام آتش‌بس از سوی این گروه لغو کرده است. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری در پاسخ به پرسشی درباره روند صلح افغانستان پس از شکست گفت‌وگوها با طالبان گفت که در فکر دیدار با سران این گروه بوده اما به دلیل عدم اعلام آتش‌بس توسط طالبان گفت‌وگوها و دیدار را لغو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با خود گفتم اگر آنها نمی‌توانند آتش‌بس کنند چرا خودمان را به زحمت بیندازیم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین بار دیگر تکرار کرد که به سرعت جنگ 19 ساله در افغانستان را پایان دهد، اما این شامل کشتن «ده ها میلیون نفر» مردم خواهد شد.

ترامپ تصریح کرد: «در افغانستان اگر می‌خواستیم یک روش ویژه از جنگ را انجام دهیم، خیلی سریع پیروز می‌شدیم، اما ده میلیون نفر کشته می‌شدند و فکر می‌کنم این کار غیر ضروری است».

وی با اشاره به حمله طالبان به «گرین ویلیج» کابل که سبب کشته شدن یک نظامی آمریکایی و 11 نفر دیگر شد نیز خاطرنشان کرد که این گروه می‌خواست با این اقدام قدرت‌نمایی کند اما وقتی من این خبر را شنیدم گفتم که دیگر نمی‌خواهم با آن‌ها توافق کنم.

رئیس جمهور آمریکا درباره تشدید حملات طالبان نیز ادامه داد: این گروه اکنون می‌گوید که با این اقدام اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ است.

ترامپ در حالی دلیل لغو مذاکرات با طالبان را کشته شدن یک نظامی آمریکایی در حمله طالبان اعلام کرد که دو طرف در جریان مذاکرات برای آتش‌بس توافقی نکرده بودند و آمریکا نیز برای فشار آوردن به طالبان حملات را علیه این گروه افزایش داده بود همچنین در سالهای اخیر دهها آمریکایی در درگیری‌ها و انفجارها کشته شده‌اند.

چرخش تاکتیکی؛ چرا انتخابات افغانستان بر صلح برای واشنگتن اولویت پیدا کرد؟فرمانده ارشد آمریکایی خواستار تشدید حملات هوایی علیه طالبان شدشرط طالبان برای بازگشت به مذاکره؛ آمریکا به توقف حملات و توافقنامه متعهد باشد

چندی پیش «دفتر ژورنالیسم پژوهشی» گزارش داد که پیش از توقف گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان جنگنده‌های آمریکایی حملات خود را در افغانستان 50 درصد افزایش داده بودند.

از سوی دیگر، «شیر محمد عباس استانکزی» رئیس تیم مذاکره‌کننده طالبان در سفر مسکو به «راشاتودی» گفت که جنگ توسط آمریکا بر این گروه تحمیل شده و طالبان مجبور است تا در مقابل اِشغال خارجی از خود دفاع کند.

استانکزی اظهارداشت: جنگ به ما تحمیل شده است و این نیروهای آمریکایی هستند که در افغانستان حضور دارند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "افغانستان" طالبان دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار افغانستان طالبان دونالد ترامپ اخبار آمریکا اخبار افغانستان طالبان دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر تصریح کرد واشنگتن درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیمی نگرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود اعلام کرد واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

بر اساس این گزارش، وضعیت زنان و دختران در جریان سال 2023 وخیم‌تر شده است و آنها از حق کار و تحصیل محروم شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت خشونت و تهدید علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز در افغانستان وجود دارد.

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز پیش از این تاکید کرده بود واشنگتن حکومت طالبان را به‌خاطر آنچه نقض حقوق بشر خواند، پاسخگو قرار خواهد داد.

«امیرخان مقتی» وزیر خارجه حکومت طالبان نیز بارها اعلام کرده است کشورهای غربی با موضوعات حقوق بشری برخورد دوگانه دارند.

وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به کشتار هزاران فلسطینی تاکید کرده بود چرا غربی‌ها درباره اقدامات رژیم اسرائیل چیزی نمی‌گویند.

چین: نظامیان آمریکایی برای نقض حقوق بشر در افغانستان باید مواخذه شوندماموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر در افغانستان تمدید شدنروژ: همکاری با طالبان برای بهبود وضعیت حقوق بشر در افغانستان ارزشمند است

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • سیلاب هیرمند به گودزره انحراف پیدا کرد / تکرار بدعهدی‌ طالبان و وعده‌های نافرجام مسئولین