Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار یزد با اشاره به برنامه‌های این استان برای تک رقمی کردن نرخ بیکاری، گفت: فرصت‎‌های شغلی مغایر با تحصیلات و ظرفیت زنان از جمله عوامل تأثیرگذار در بالا بردن نرخ بیکاری یزد است.

به گزارش ایسنا- منطقه یزد،«محمدعلی طالبی» در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور«معصومه ابتکار» معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده برگزار شد، با بیان این‌ که یزد بالندگی امروز خود را مدیون مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف می‌داند، اظهار کرد: صدرنشینی بیش از 20 ساله یزدی‌ها در کنکور سراسری بیانگر مدیریت زنان یزدی در خانواده‌هایشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اجرای سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده را قدمی موثر در راستای تحکیم بیش از پیش بنیاد خانواده دانست و افزود: در بحث مدیریت زنان قدم‌های خوبی در استان برداشته شده که انتصاب اولین معاون استاندار و اولین بخشدار زن در استان از جمله این اتفاقات بوده است.
استاندار در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به اشتغال بانوان، گفت: استان یزد یکی از استان‌های دارای بالاترین نرخ بیکاری در بین زنان است، البته شاید نرخ بیکاری استان نیز بی‌ارتباط با این وضعیت نباشد.
طالبی وجود فرصت‎‌های شغلی مغایر با تحصیلات و ظرفیت زنان استان را از جمله عوامل تأثیرگذار در بالا بردن نرخ بیکاری یزد دانست و بیان کرد: حمایت از اشتغال‌های پاک، شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت ظرفیت گردشگری از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار مدیریت استان برای کاهش و و تک رقمی کردن نرخ بیکاری است.
این مسئول در پایان سخنان خود با بیان این‌ که یزد سومین استان مهاجرپذیر کشور است، خاطرنشان کرد: تدوین برنامه‌های راهبردی برای جذب ظرفیت‌های انسانی، اجرایی و علمی بومی به استان نیز یکی از اولویت‌های جدی مدیریت استان در این راستاست.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استاندار يزد محمد علی طالبی نرخ بیکاری معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده شورای برنامه ریزی و توسعه استان يزد اشتغال بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان

جشن بزرگ احیای واحدهای راکد استان سمنان با حضور رئیس جمهور ایران اسلامی و اعضای هیات وزرا و کابینه سیزدهم در سمنان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی در ادامه سفر استانی دوم خود به سمنان با حضور در شهرک صنعتی مرکز استان در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد در استان سمنان شرکت کرد.

قرار است به صورت نمادین بازگشت ۲۰۰ واحد راکد استان سمنان به تولید در دوران دولت سیزدهم تاکنون جشن گرفته شود. رئیس جمهور در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

رئیس جمهور قبل از این مراسم، طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان را نیز افتتاح کرده بود.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان
  • جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال
  • وانت‌بارهای سنندج در آستانه ساماندهی/بیکاری عامل ایجاد شغل کاذب