Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@10:38:27 GMT

جلبک‌ها الهام‌بخش ساخت راکتور زیستی شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۴۹۲۵

جلبک‌ها الهام‌بخش ساخت راکتور زیستی شدند

دانشمندان راکتور زیستی ابداع کردند که با کمک جلبک، کربن موجود در اتمسفر را جذب و به سوخت زیستی تبدیل می‌کند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، به اعتقاد دانشمندان قابلیت جذب کربن جلبک یکی از ابزار‌های مهم برای مقابله با تغییرات آب وهوایی است. سال‌ها دانشمندان فرایند جذب کربن توسط جلبک را مطالعه کردند تا با کمک آن بتوانند روش‌هایی برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای بیابند و سوخت‌های زیستی تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکنون شرکت Hypergiant Industries یک ماشین جعبه‌ای شکل ابداع کرده که می‌تواند کربن را جذب کند. قابلیت این دستگاه برای جذب کربن معادل ۴۰۴۶مترمربع زمین درختکاری شده است.

جلبک با فرایند فتوسنتز، دی اکسید کربن، آب و نورخورشید را جذب و انرژی تولید می‌کند. به طور معمول جلبک از این انرژی برای رشد و تکثیر استفاده می‌کند، اما دانشمندان مشغول بررسی روش‌هایی برای جذب این انرژی و تبدیل آن به سوخت‌های زیستی هستند و در این زمینه به موفقیت‌هایی نیز دست یافته اند.

این شرکت راکتورزیستی Eos را ابداع کرده که شبیه یک دستگاه ایکس باکس بزرگ است. این راکتور در ابعاد ۹۰ در ۹۰ در ۲۱۰ سانتیمتر طوری طراحی شده تا پس از نصب در محیط‌های شهری، کربن را از اتمسفر جذب و سوخت زیستی پاک تولید کند.

این راکتور با استفاده از نوعی جلبک به نام chlorella vulgaris کار می‌کند. قابلیت جذب کربن این جلبک از بقیه انواع آن بیشتر است. جلبک درون یک سیستم لوله مانند و تانک آبی در دستگاه نگهداری می‌شود و در معرض نور مصنوعی قرار می‌گیرد. به این ترتیب می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز برای زنده ماندن و تولید سوخت زیستی را تامین کند.

شرکت تولید کننده راکتور ادعا می‌کند فناوری آن برای جذب کربن در هوا ۴۰۰ بار کارآمدتر از درختان است، زیرا دستگاه مجهز به نرم افزار یادگیری ماشینی است که کل فرایند جذب کربن، مدیریت نور، دما و سطح pH را کنترل می‌کند.

این شرکت تصمیم دارد تا جزئیات بیشتری از عرضه این راکتور به بازار در ۲۰۲۰ میلادی اعلام کند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دی اکسید کربن جلبک سوخت زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان صنعتی در مازندران گفت : دستگاه دی اکسید کربن ساز ، از دود خروجی بویلر های حرارتی برای تولید و تزریق گاز دی اکسید کربن به گلخانه ها استفاده می کند.


حسین زاده افزود :هر سه نوع دستگاههای دی اکسید کربن سازبومی سازی شده این واحد صنعتی ، برای گلخانه ای صنعتی ،نیمه صنعتی و نیز گلخانه هایی در مقیاس کوچک قابل استفاده است.

مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت صنعتی دانش بنیان دابو صنعت ، با اشاره به اینکه استفاده از این دستگاه تولید محصولات گلخانه ای به ویژه سبزی و صیفی را تا 40 درصد افزایش می دهد ،قیمت تمام شده محصول بومی سازی شده را نیز 50 درصد ارزانتر از نمونه های مشابه خارجی عنوان کرد.

ازدستگاههای دی اکسید کربن ساز در گلخانه ها برای افزایش فتوسنتز به منظور تقویت ریشه زایی ،جوانه زنی ،گلدهی ومیوه دهی گیاهان استفاده می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران