Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@01:07:56 GMT

آئین‌های سنتی عزاداری در استان هرمزگان باید حفظ شود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۵۰۱۲

آئین‌های سنتی عزاداری در استان هرمزگان باید حفظ شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب بر لزوم حفظ آئین‌های سنتی عزداری در شرق هرمزگان تاکید کرد. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ استانها جزایر خلیج فارس نظرات - اخبار استانها -

محمد احمدی در مراس اختتامیه نهمین سوگواره نوحه‌های نشسته (پامنبری) که در روستای درجادین بخش سندرک میناب برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در میناب با بیان این که خدمت در دستگاه سیدالشهدا(ع) اجر و پاداش فراوانی دارد اظهار داشت: عزاداری برای اهل بیت(ع) و به ویژه عزاداری برای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از اموری است که نزد خداوند بسیار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خدمت به مکتب سیدالشهدا(ع) افتخاری است که تنها نصیب افرادی می‌شود که نظر کرده خود آن حضرت هستند.

فرماندار ویژه میناب به بیان اهمیت برپایی مجالس سوگواری برای سیدالشهدا(ع) پرداخت و افزود: در عزاداری برای ائمه اطهار(ع) و امام حسین(ع) باید سعی شود طبق آئین‌های سنتی و کهن منطقه عمل شود.

بیش از 300 هیئت عزاداری خراسان جنوبی از طرح شمیم حسینی بهره‌مند شدندسینه‌زنی زیبای هیئت‌های عزاداری یزد در مسجد ملااسماعیل + فیلمبرپایی دسته عزاداری جامعه سیاوشانی‌ها در شب هفتم شهادت امام‌حسین(ع)
وی گفت: نوحه‌خوانی به شیوه و سبک نشسته از آئین‌های کهن و ارزشمند میناب است که به جهت زیبایی و سوزی که در آن وجود دارد به سراسر استان گسترش یافته است.

رئیس شورای اداری میناب با تقدیر از انجمن نوحه‌های نشسته میناب، این انجمن را عنایتی از سوی سید و سالار شهیدان(ع) و در راستای تقویت نهضت عاشورا دانست و گفت: خدمتی که این تشکل مردمی در قالب حفظ نوحه‌های نشسته با برگزاری 9 دوره شهرستانی و شش دوره استانی کرده و همچنان ادامه دارد بسیار ستودنی و ارزشمند است.

گفتنی است نهمین سوگواره نوحه‌های نشسته با 35 گروه نوحه‌خوان از حسینه‌های سراسر شهرستان میناب در دو روز در روستای درجادین بخش سندرک برگزار شد.

نوحه‌های نشسته میناب در چهاردهمین اجلاس پیرغلامان حسینی سال 1395 به شماره 1290 در فهرست آثار معنوی ملی ثبت شده است.

انتهای پیام/ح

R7558/P/S6,1433/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۵۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم‌ های سینمایی امروز تلویزیون + جدول فیلم‌ های امروز، پنجشنبه ۳۰ فروردین

شبکه‌های یک، چهار، تهران، نمایش، کودک، امید و فراتر سبدی رنگارنگ از فیلم های جدید برای مخاطبان خود هم‌زمان با آخرین روزهای فروردین در نظر گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «شکست»، «پی ۲۲»، «کلاسیکو»، «شبی در میامی»، «اراده یک مرد»، «آلبرت و سرقت الماس»، «ای کی در برابر ای کی»، «مزرعه خانواده پردی»، «زندگی خصوصی والتر میتی»، «نشسته در بزرخ»، «کلاس دهم»، «گنج»، «لک لک‌ها» «پسر فضایی» و «ورود» پنجشنبه سی‌ام فروردین از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

نام فیلم ساعت
شبکه یک
شکست ۲۳
شبکه سه
پی ۲۲ ۱۰
کلاسیکو ۱۶
شبی در میامی ۲۴
شبکه چهار
اراده یک مرد ۲۰:۳۰
شبکه تهران
آلبرت و سرقت الماس ۱۳:۳۰
شبکه نمایش
ای کی در برابر ای کی ۱۳
مزرعه خانواده پردی ۱۵
زندگی خصوصی والتر میتی ۱۷
نشسته در بزرخ ۱۹
کلاس دهم ۲۱
گنج ۲۳
شبکه کودک
لک لک‌ها ۱۴
شبکه امید
پسر فضایی ۱۷
شبکه فراتر
ورود ۲۲
کد خبر 745519

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق نشان داد ما می توانیم از هر نوع پدافندی عبور کنیم
  • همدلی نیاکی‌ها و اسکی‌های لاریجان با آیین سنتی ورف چال؛ روزی که زنان پادشاهی می‌کنند
  • همدلی نیاکی‌ها و اسکی‌ها لاریجان با آیین سنتی ورف چال؛ روزی که زنان پادشاهی می‌کنند
  • تصویر عزاداری زن فلسطینی، عکس خبری برگزیده سال شد
  • حمله تند هاشمی نسب به میثاقی: درباره استقلال حرف نزن
  • فیلم‌ های سینمایی امروز تلویزیون + جدول فیلم‌ های امروز، پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • بارش‌های سیل‌آسا در ‌هرمزگان/ از انسداد تا طغیان رودخانه
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی