Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان مانه و سملقان گفت: با توجه به بارندگی های فراوان در سال جاری، مشکل خشکسالی وجود نداشته و تنش آبی در هیچ روستای شهرستان وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از شهرستان مانه و سملقان، علی تیزرو مدیر امور آب و فاضلاب روستایی مانه و سملقان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه تا قبل از سال 97 حدود 46 روستا در شهرستان مانه و سملقان دارای تنش آبی بوده اند که با برنامه ریزی های انجام شده تاکنون کلیه تنش های آبی روستاها برطرف شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تنش های مقطعی که در حال حاضر به وقوع می پیوندد به دلیل مسائلی از قبیل قطعی برق  و وجود مشکل در خطوط انتقال آب در برخی از نقاط شهرستان است.

تیزرو با اشاره به آبرسانی سیار توسط تانکر به 24 روستا در شهرستان در سنوات گذشته، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد روستاهایی که به آنها آبرسانی سیار صورت می گیرد فقط پنج روستا است و بقیه روستاها وارد خطوط شبکه آبرسانی شده اند.

وی با بیان اینکه در روستاهای باقیمانده نیز شبکه آبرسانی وجود دارد، افزود: روستای حسن سو با کمبود دائمی منابع آبی مواجه است و علت آبرسانی سیار به روستاهای کشک آباد، شورک و آغمزار، کیفیت نامناسب آب و نیز بروز مشکل کمبود منابع آبی در برخی از فصول سال است.

مدیر امور آبفای روستایی مانه و سملقان کاهش هدر رفت آب، کاهش تنش های اجتماعی و درگیری های فیزیکی را از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد: علت کند بودن سطح خدمات ارائه شده در حوزه آب و فاضلاب روستایی،  کمبود پیمانکار و نیز محدودیت منابع مالی است.

تیزرو با اشاره به اینکه بخش زیادی از مشکلات آبی شهرستان در منطقه مانه است، گفت: در بخش کهنه جلگه علاوه بر کمبود منابع آبی، از لحاظ کیفیت نیز آب مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: طرح آبرسانی به بخش کهنه جلگه از سد چندیر رازوجرگلان در حال بررسی های فنی در سطح وزارتخانه بوده و  رقم مورد نیاز برای این پروزه 15 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تاکنون از محل سفر اخیر رییس جمهور به استان حدود 9 میلیارد تومان بودجه برای این طرح تخصیص داده شده است.

مدیر امور آبفای روستای مانه و سملقان با اشاره به اینکه مشکلات  شهرستان در حوزه آبرسانی به روستاها در سال گذشته به علت کمبود اعتبارات مالی و نیز خشکسالی بوده است، اظهار کرد: با توجه به بارندگی های فراوان در سال جاری، مشکل خشکسالی وجود نداشته و فقط مشکل کمبود منابع مالی وجود دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان در تلاش است تا بقیه روستاهایی که تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار ندارند و جمعیت بالای 20 خانوار دارند را وارد شبکه آبرسانی کند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 98 تعداد زیادی از روستاهای این بخش از آب شرب بهره مند خواهند شد، افزود: مبلغی بالغ بر 6/5 میلیارد تومان از محل سفر مقام معظم رهبری به استان جهت اجرای پروژه آبرسانی منطقه کالیمانی – خرتوت تامین اعتبار شده است.

مدیر امور آبفای روستای مانه و سملقان بدهی مردم شهرستان به امور آب و وفاضلاب روستایی را 443 میلیون تومان و بدهی آموزش و پرورش را 35 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: 17 هزار و 350 اشتراک در سطح شهرستان وجود دارد و از مردم انتظار می رود تا قبوض خود را به موقع پرداخت نمایند.

تیزرو در پایان افزود: 2 تا 5 میلیون تومان جریمه نقدی در انتظار کسانی است که از کنتور غیر مجاز استفاده می کنند.

انتهای پیام / 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۵۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، اسفندیار خزائی در جلسه ارزیابی اقدامات مدیریت چرا و ساماندهی کوچ عشایر که با حضور کارشناسان دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی کشور در استان همدان برگزار شد، اظهار داشت: استان همدان به دلیل وجود  ۶۶۵ هزار هکتار مرتع، استانی مرتعی به حساب می آید که این مراتع بعنوان بستر بهره برداری توسط بهره برداران روستایی و عشایری مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان افزود: توجه به شرایط مراتع استان همدان و لزوم بهره برداری اصولی از آن؛ مدیریت چرا، رعایت تقویم کوچ، جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع می تواند این بستر را حفظ و حتی به بهبود شرایط مرتع کمک کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در استان همدان سطح اراضی ملی از اراضی مستثنیات کمتر است، استفاده از پسماندهای کشاورزی می بایست در امر چرای دام مورد استفاده قرار گیرند تا فشار کمتری به مراتع استان وارد شود.

خزائی با اشاره به اینکه هماهنگی خوبی در سطح استان بین بخش ها و دستگاه های مختلف از جمله فرمانداری ها ، منابع طبیعی به امور عشایری و ادارات کل منابع طبیعی استان های قشلاقی وجود دارد، عنوان کرد: جزیره ای عمل کردن در این موضوع موجب عدم دستیابی به اهداف مورد نظر است.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان ادامه داد: آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در افزایش همراهی و مشارکت در حفظ مراتع بسیار مهم است و کارشناسان با زبان قابل درک باعشایر با آنان ارتباط برقرار کنند و آموزش های لازم برای آنان از طرق مختلف ارائه گردد.

وی اظهار داشت: هماهنگی موجود در بخش های مرتبط با این موضوع در اداره کل شامل معاون فنی یگان حفاظت، اداره امورمراتع، آموزش و ترویج در رعایت دستورالعمل های دفتر امور مراتع بسیار خوب است و تاثیر مثبتی در رعایت تقویم کوچ داشته است.

گفتنی است؛ دکتر طهماسبیان از دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی کشوردرادامه افزود: اقدامات اداره کل منابع طبیعی استان همدان در این خصوص بسیار خوب بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل منابع طبیعی استان با بازدیدهای بعمل آمده و بررسی اقدامات صورت گرفته، شرایط مناسبی را در مبادی ورودی و مراتع استان همدان بوجود آورده که نشان از هماهنگی در داخل استان و همچنین با سایر استان های مرتبط دارد و استان همدان از استان های موفق در این زمینه است.

دیگر خبرها

  • بازگشایی راه ۱۴۳ روستا در چابهار
  • آخرین اخبار از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت
  • بارندگی‌های اخیر، خشکسالی خراسان جنوبی را جبران نمی‌کند
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • میزان بارندگی ها در کرمان کاهش می یابد
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد