Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: هدف اصلی در هفته دفاع مقدس که فرصتی طلایی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید، نمایش دستاوردهای چهل ساله انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، سرهنگ احیامحمد امیری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: تجلیل از رزمندگان، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده های شهدا یکی از اهداف مهم در هفته دفاع مقدس محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هدف اصلی در هفته دفاع مقدس که فرصتی طلایی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید، نمایش دستاوردهای چهل ساله انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در معرض دید دشمنان است.

سرهنگ امیری اضافه کرد: به نمایش در آوردن برخی از حرکات، اقدامات و پیشرفت های دفاعی به نوعی در جهت بازدارندگی دشمنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی پیشرفت های نظامی، موشک های نقطه زن و پهپادهای ساخته شده توسط متخصصین ایرانی را بخشی از دستاوردهای نظام خواند و گفت: نمایش دستاوردهای کشور در این هفته نوعی دفاع برای کشور و ایجاد رعب و وحشت برای دشمنان است.

سرهنگ امیری خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس با امکانات محدود و شرایط  100 درصدی تحریم ها، نیروهای نظامی و مردم در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان عنوان کرد: نیروهای نظامی و مردمی در هشت سال دفاع مقدس، دشمن را با ذلت و خواری از ایران بیرون کردند، در حالی که دشمن مجهز به امکانات مدرن روز بود و سراسر دنیا از دروازه کشور عراق با ایران وارد جنگ شده بودند و در تمامی نقاط مرز مشترک ایران و عراق ناامنی ایجاد کرده بودند.

وی توکل به خدا و از خودگذشتگی و ایثار نیروها را مهم ترین نکته در پیروزی نیروها در هشت سال دفاع مقدس برشمرد و گفت: اگر ایثار نبود امروز کشور چنین شرایطی وجود نداشت، بنابراین تجلیل و تقدیر از تمامی کسانی که نقشی در دفاع مقدس داشته اند ضروری و ثبت خاطراتشان در قالب کتاب مهم است.

سرهنگ امیری دفاع مقدس را طلایی ترین فرصت برای به صحنه آوردن دستاوردهای نظام و انقلاب دانست.

وی با اشاره به اینکه برنامه های ستاد هفته دفاع مقدس در قالب 10 کمیته در بخش های مختلف برنامه ریزی شده است، گفت: اولین برنامه این هفته از روز 18 شهریور در قالب تئاتر خیابانی با موضوع ایثارگران  آغاز شده و تا روز یکم مهر ماه بعد از نماز مغرب در پارگ باباامان اجرا می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: اولین روز از هفته دفاع مقدس به نام اقتدار نیروهای مسلح نامگذاری شده که روز 31 شهریور با حضور تمامی نیروهای مسلح سپاه، ارتش، ناجا، هلال احمر و تمامی دستگاه هایی که در آن زمان نقشی داشته اند رژه برگزار می شود.

سرهنگ امیری فتح کوههای سالوک، پیاده روی عمومی خانوادگی، همایش روحانیون استان، همایش روحانیون اهل سنت در رازوجرگلان، صبحگاه مشترک، همایش زنان، فضاسازی شهر و ادارات، ارائه کتاب های دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب مصلی بجنورد را بخشی از برنامه های هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و 550 برنامه در قالب 96 برنامه محوری برای این هفته تدارک دیده شده است، افزود: همایش نقش مهندسین در دفاع مقدس، تجلیل از سربازان، گلباران مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه استان بخش دیگری از برنامه های این هفته است.

سرهنگ امیری یادآور شد: عملیات بازی دراز از روز یکم تا چهارم مهر ماه در شهرستان گرمه بازسازی و اجرا می شود.

وی در رابطه با باغ موزه دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار کرد: ساخت باغ موزه از ابتدای سال 97 آغاز شد و علی رغم مشکلات مالی که وجود داشت در پنج هزار و 300 متر بنا کلید خورده و فندانسیون به صورت کامل به اتمام رسیده است.

سرهنگ امیری بیان کرد: مبلغ سه میلیاردتومان برای ساخت باغ موزه توسط استانداری مصوب شده اما تاکنون از سازمان برنامه و بودجه اختصاص پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه ساخت باغ موزه دفاع مقدس پیچیدگی های مخصوص به خود را دارد، گفت: به صورت کلی این بنا 36 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۵۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است

آیت الله علم الهدی در دیدار با رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مشهد گفت: نهاد مقدس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حلقه واصل و خط مقدم انتقال سیره شهدا به نسل‌های بعدی است تا این فرزندان عزیز ما که عهده دار آینده کشور و انقلاب هستند پیرو همان طریقتی باشند که شهدای ایران اسلامی با توسل به آن، کشور را از گزند هجمه همه جانبه دشمن حفظ کردند.

وی ادامه داد: بعد از پایان جنگ تحمیلی، به تدریج این فکر در ذهن برخی افراد ایجاد شد که اگر دوباره هجمه‌ای به تمامیت ارضی ایران اسلامی صورت بگیرد، شاید نسل دهه ۶۰ و ۷۰ نتواند به اندازه نسل طلایی جنگ از امانت انقلاب صیانت کند. با این حال، موضوع دفاع از حرم و پس از آن دفاع از امنیت و سلامت به همه ثابت کرد که نسل آینده کشور نه تنها کم از شهدای دفاع مقدس ندارد بلکه در برخی عرصه ها، از نظر ایمان و باور بر آن‌ها پیشی گرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: نمونه شخصیت‌هایی مانند شهید محسن حججی، طلایه دار نسلی بودند که نشان اقتدار آن‌ها را امروزه نه فقط در عرصه دفاعی و نظامی بلکه در ساحت‌های مختلف علمی، فرهنگی و حتی اقتصادی و جهادی شاهد هستیم.

علم الهدی با بیان این که موزه‌های دفاع مقدس سنگر‌های ماندگار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هر استان است افزود: این خیلی مهم است که شما متمرکز بر کار فرهنگی باشید، اما تحقق چشم انداز‌های فرهنگی منوط به فراهم کردن برخی زیرساخت هاست.

وی اضافه کرد: موزه‌های دفاع مقدس و یادمان‌های شهدا، ۲ زیرساخت اصلی در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و به موازات استمرار این پروژه‌های عمرانی در اقصی نقاط کشور، مطالبه برحق مردم در خراسان رضوی این است که موزه دفاع مقدس در این استان به قید فوریت تکمیل شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اهمیت موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی به پذیرش میلیون‌ها زائری است که همه ساله به قصد زیارت بارگاه منور رضوی راهی مشهد می‌شوند.

علم الهدی افزود: بخش قابل توجه از این شمار را هم زائران خارجی تشکیل می‌دهند که اگر موزه دفاع مقدس استان نیز به بهره برداری برسد، می‌تواند توفیق این زیارت را با پیوست فرهنگی مرتبط مضاعف کند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز گفت: در موضوع تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی، تکالیف دستگاه‌ها مشخص است و همه مسوولیت دارند. در این شرایط، خوشبختانه با پیگیری‌هایی که اخیراً در دستورکار قرار گرفته، مدیریت شهری در مشهد با جدیتی بیش‌تر از قبل برای تکمیل پروژه وارد میدان شده است و امیدواریم تا در آینده نزدیک، بخش‌های نمایشگاهی موزه پذیرای علاقه‌مندان باشد.

بهمن کارگر با تأکید بر ضرورت توجه به کاروان‌های اعزام زائران راهیان نور و بازسازی زیرساخت‌های زیارت اعم از جاده‌ها و مراکز اسکان افزود: اگر چه تا پیش از کرونا، جمعیت زائران راهیان نور در کشور بیش از هفت میلیون نفر در سال بود، اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا برای حفظ سلامتی مردم، کاروان‌های اعزام حدود ۲ سال فعالیت نداشته باشند. با این حال، هم اکنون فرایند بازدید از مناطق عملیاتی جنوب دوباره درحال رونق است و با افزایش ۲۰ درصدی در سال جاری به بیش از چهار میلیون نفر رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد
  • بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی
  • سپاه به دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل شده است