Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین باقری رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد و اشکذر شرکت آب منطقه‌ای یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: از زمان اجرای طرح ملی احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی در استان یزد، نصب کنتور‌های هوشمند بر روی تمامی چاه‌های استان با یک برنامه ۵ ساله برنامه ریزی گردیده و تاکنون حدود ۶۶ درصد چا‌های کشاورزی استان مجهز به کنتور‌های هوشمند شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری با بیان اینکه هیچ یک از چاه‌های آب مجاز استان، از قاعده نصب کنتور هوشمند مستثنی نیستند، اظهارداشت: در حال حاضر تنها راه کلیدی مدیریت مصرف آب در یزد، نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب کشاورزی، صنعتی و چاه‌های بخش دولتی است.

او به اجرای طرح خاموشی چاه‌های آب کشاورزی در فصول سرد سال اشاره و تصریح کرد: طرح خاموشی چاه‌های آب کشاورزی در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ به ترتیب به مدت ۳۰، ۴۵ و ۶۰ روز در استان یزد اجرا شد که جلوگیری از افت آب سفره‌های زیر زمینی، آبدهی برخی قنوات استان و در برخی از مناطق بهبود کیفیت و شیرینی برخی چاه‌های آب کشاورزی از جمله دستاورد‌های اجرای این طرح بود.

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد و اشکذر شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: پس از اجرای سه سال طرح خاموشی چاه‌های کشاورزی و با نصب قابل توجه کنتور در ده دشت استان، خوشبختانه حسب تصمیم شورای حفاظت منابع آب استان از ابتدای مهر ماه سال جاری طرح تحویل حجمی آب در این دشت‌ها اجرایی می‌شود.

باقری اضافه کرد: تا انتهای سال جاری اهتمام لازم جهت نصب کامل کنتور‌های هوشمند در دستور کار شورای‌های حفاظت منابع آب شهرستان‌ها قرار گرفته است. البته پرداخت تسهیلات به چاه‌های کشاورزی راهکاری مناسب برای اتمام نصب کامل کنتور‌های هوشمند می‌باشد که خوشبختانه مقدمات لازم پیگیر شده و به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ غ

حدود ۶۶ درصد چاه‌های کشاورزی استان یزد به کنتور‌های هوشمند مجهز هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۲۰ رقم زراعی اصلاح‌شده دستاورد مهم سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد زمانیان، رئیس مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر معرفی و آزادسازی ۲۰ رقم زراعی اصلاح‌شده (با عملکرد بالا، بوم سازگار و متناسب با شرایط کم‌آبی)، واگذاری ۱۱۱ فناوری به بخش خصوصی با اثربخشی‌های؛ ارتقای بهره‌وری ۲۵ درصدی مصرف آب ارقام جدید گندم، کنترل ژنتیکی بیماری‌ها و کاهش آفات و کاهش مصرف سموم قارچ‌کش، افزایش پروتئین گندم از ۱۰ به ۱۲ درصد و معرفی علوفه‌های کم آب بر به عرصه کشاورزی همچنین تولید ۱۳۰۰ تن هسته‌های اولیه بذور محصولات غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی، ذرت و گیاهان علوفه‌ای باارزش ۳۶۶ میلیارد ریال، همچنین اجرای ۳۵۱ پروژه تحقیقاتی را از مهم‌ترین فعالیت‌ها و توفیقات مؤسسه در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

وی بر معرفی ارقام هیبرید در محصولات دانه‌های روغنی، غلات، ذرت و گیاهان علوفه‌ای و سبزی، صیفی و حبوبات آبی به‌عنوان نشانه‌های بلوغ تحقیقاتی و از دیگر دستاوردهای حائز اهمیت مؤسسه که در سال ۱۴۰۲ تحقق یافت، تأکید کرد.

زمانیان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ موفق به اخذ سند تک‌برگ مزارع تحقیقاتی با برقراری تعامل و برگزاری جلسات با نهادهای ذی‌ربط شده‌ایم که اقدامی مؤثر در حفظ و صیانت از مزارع تحقیقاتی و گلخانه‌های تحقیقاتی است.

رئیس مؤسسه به تجهیز و به‌روزرسانی سیستم‌های آبیاری نوین (در راستای استفاده بهینه از منابع آبی در اختیار مؤسسه، کاهش مصرف آب و مقابله با کم‌آبی و خشکسالی)، در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی تحت مدیریت مؤسسه و تجهیز و نوسازی ساختمان‌های اداری از جمله اقدامات این مؤسسه در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد.

برنامه‌های سال جدید

وی در مورد برنامه‌های زیرساختی سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: توجه به زیرساخت‌ها با تجهیز و نوسازی ناوگان مکانیزاسیون، ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی در راستای کشاورزی پایدار، کشاورزی حفاظتی و افزایش تولیدات بخش کشاورزی و برنامه‌ریزی به‌منظور راه‌اندازی و تجهیز سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی ۵۰۰ هکتاری مؤسسه باهدف کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری از دیگر اقدامات و برنامه‌های این مؤسسه در سال ۱۴۰۳ است.

همچنین رئیس مؤسسه از جذب ۱۴ نیروی جدید، یک نیروی انتقالی و سه نیرو از سهمیه نخبگان برای تأمین نیروی انسانی مؤسسه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

رئیس مؤسسه بر اشاعه فرهنگ حفاظت از گونه‌های گیاهان زراعی و نهادینه‌کردن تحقیق و پژوهش‌محوری از پایه‌ها و سطوح ابتدایی تا متوسطه تأکید کرد و برگزاری دوره‌های آموزشی، مزارع نوآوری و ده‌ها بازدید دانش‌آموزی و دانشجویی را از اقدامات مؤسسه در راستای تحقق این مهم در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

کد خبر 6063342

دیگر خبرها

  • تولید سامانه هوشمند کشاورزی
  • بخش اداری به طور کامل به کنتور‌های هوشمند مجهز می‌شود
  • صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر
  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • قرارگیری صرفه‌جویی در اولویت برنامه‌های مصارف آب شرب و کشاورزی زنجان
  • معرفی ۲۰ رقم زراعی اصلاح‌شده دستاورد مهم سال گذشته
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • ۹۸ درصد آب بندان های مازندران پُر شدند
  • سرریز چهار سد طی دو ماه اخیر در کردستان
  • تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین