Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ترکیه چند سال پیش اعلام کرده بود که کامیون‌های ایرانی فقط می‌توانند ۵۰ لیتر گازوئیل در باک‌های خود داشته باشند و نباید با بیشتر از این میزان وارد خاک ترکیه شوند.

این رقم مدتی بعد و در پی تسهیل روابط ترانزیتی بین دو کشور به ۳۰۰ و سپس به ۵۰۰ لیتر افزایش یافت.

از آنجاییکه سوخت در ترکیه گران‌تر از ایران است کامیون‌های ایرانی برای محدودیتی که در حمل سوخت داشتند مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتری بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از عبدالهاشم حسن‌نیا خبر داده است که ایران در ۶ ماه گذشته دو بار با طرف ترک نشست مشترک برگزار و دو موضوع بسیار مهم مطرح، بررسی، حل‌وفصل و اجرایی شد.

وی گفته است: طبق توافق قبلی کامیون‌های ایرانی می‌توانستند حداکثر ۵۵۰ لیتر سوخت وارد کشور ترکیه کنند و در ادامه مسیر مجبور به سوخت‌گیری با قیمت بالاتر بودند که منجر به افزایش هزینه‌های آنها می‌شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: اولین دستاورد مذاکرات دو جانبه در ۶ ماه اخیر تغییر در این قانون بود؛  با توجه به تردد سالانه ۳۲ هزار دستگاه کامیون‌ ترانزیتی ایرانی از قلمرو ترکیه به اروپا و گرجستان، مجوز همراه داشتن سوخت به اندازه ظرفیت باک ‌آنها در طول سفر از سوی طرف ترک صادر شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است: با این توافق به ازای تردد هر کامیون ترانزیتی عبوری از خاک ترکیه ۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو در هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود.

حسن‌نیا گفت: در مقابل به کامیون‌های ترک نیز اجازه داده شد سوختی که همراه خود از ترکمنستان وارد ایران می‌کنند همراه خود داشته باشند؛ اما باک ناوگان آن‌ها در زمان ورود به داخل مرز کشور اندازه‌گیری و پلمپ و در زمان خروج نیز مجدد اندازه ‌گیری و پس از راستی آزمایی مجوز خروج صادر می‌شود.

وی دومین دستاورد مذاکرات را رفع محدودیت‌های زمان ترانزیت در قلمرو هر دو کشور عنوان کرد و گفت: در گذشته محدودیت‌هایی باعث افزایش زمان حمل محمولات ترانزیتی توسط ناوگان ایرانی می‌شد که بعد از انجام مذاکرات آن‌ها از سوی مقامات ترکیه برای ناوگان ایرانی لغو شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از دستاوردهای جدید در بخش حمل‌ونقل مسافر خبر داد و گفت: پیش‌از انجام مذاکرات اخیر، ناوگان مسافربری ایرانی برای انجام سفرهای غیرمنظم در زمان  ورود به خاک ترکیه باید اجازه‌نامه‌هایی را برای ارائه به طرف مقابل همراه خود می‌داشت که در جریان مذاکرات این مورد نیز حذف شد. ‌

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: طبق توافق صورت‌گرفته در بخش حمل‌ونقل مسافری جاده‌ای بین ایران و ترکیه، ناوگان ایرانی آسان‌تر از گذشته و به راحتی می‌تواند به ارائه خدمات بپردازد.

حسن‌نیا یادآور شد: روابط بین دو کشور در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت رو به‌ رشد و در حال توسعه است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ترانزیت ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دولت میخواهد کارت‌های سوخت را حذف کند؟

طی روز‌های های گذشته خبر‌هایی مبنی بر جمع آوری کارت‌های سوخت در جایگاه‌ها در رسانه‌ها منتشر شد، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورد‌های نفتی با تکذیب این خبر اعلام کرد: تا زمانی که دولت تصمیم خاصی در زمینه مصارفی که بیشتر از سهمیه کارت وجود دارد؛ اتخاذ نکند، کارت‌های جایگاه‌داران کلا جمع‌آوری نمی‌شود.

علی‌اکبر عرب‌عامری اظهار کرد: ما در اسفند به ازای هر دو نازل یک کارت تعبیه کرده بودیم که در جایگاه‌های پرتردد در اختیار جایگاه قرار داده می‌شد و در جایگاه‌های خلوت نیمی از کارت‌ها در اختیار جایگاه‌دار قرار می‌گرفت در ایام تعطیلات باتوجه به اینکه حجم مسافرت‌ها افزایش پیدا می‌کند ما تعداد کارت‌های آزاد جایگاه را اضافه کردیم یعنی مخصوصا در مسیر‌های پرتردد تعداد کارت جایگاه را از ۲ برابر تا ۴ برابر افزایش دادیم این شرایط مربوط به شرایط سفر بود و بنا داریم بعد از تعطیلات عید فطر و یا ابتدای اردیبهشت ماه تعداد کارت‌ها را به حالت عادی برگردانیم، یعنی کارت‌های مازاد زمان سفر را جمع‌آوری می‌کنیم.

نحوه درخواست صدور کارت سوخت

مهدی سید هاشمی، مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا در این خصوص اظهار کرد: ارائه خدمات به مردم باید از درگاه‌های مختلف انجام شود یعنی خدمات به مردم هم باید از طریق اینترنت باشد و هم مراجعه حضوری تا مخاطب برای انجام شدن کارش قدرت انتخاب داشته باشد. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند؛ یعنی چه خودرو‌های نوشماره و چه خودرو‌های دیگر (المثنی) برای درخواست کارت سوخت به صورت اینترنتی درخواست‌های مردم را ثبت کنند. مسئله امنیت درخواست صدور کارت سوخت تا زمانی که در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود، مشکلی وجود ندارد چرا که از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

وی با اشاره به همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی‌های لازم انجام شده است و به جمع‌بندی خوبی رسیده‌ایم و در نهایت تا نیمه اردیبهشت ماه این سامانه آماده و معرفی می‌شود. این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفاً اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ و برای ما ارسال می‌شود و فراجا این اطلاعات را بررسی (صحت‌سنجی) و تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

 صدور کارت سوخت چقدر زمان می‌برد؟

جعفر سالاری‌نسب، درباره اعلام نظر شرکت پژوهش توسعه ناجی در رابطه با تحویل ۱۰ روزه کارت سوخت خودرو، گفت: به دلیل جزیره‌ای بودن اطلاعات مورد نیاز تولید کارت سوخت (شرکت پژوهش و توسعه ناجی، نفت و پست) زمان صدور و تولید کارت سوخت زمان‌بر بوده است؛ لذا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصمیم گرفته است که برای کوتاه کردن فرآیند تولید کارت هوشمند سوخت با ایجاد زیر ساخت‌های لازم نسبت به راه اندازی سامانه ثبت درخواست کارت سوخت در بستر اینترنت با همکاری شرکت‌های فوق اقدام کند.

این امر مستلزم همکاری بی قید و شرط جهت ارائه اطلاعات خودرو‌های مورد نیاز برای ثبت درخواست و تولید کارت سوخت از طریق شرکت پژوهش و توسعه ناجی است که در صورت حصول نتیجه امکان راه اندازی درخواست اینترنتی صدور کارت سوخت در بستر اینترنت در کمترین زمان امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در صورت پیاده سازی و حذف فرآیند‌های سنتی و یکپارچه کردن فرآیند‌ها کارت سوخت مردم و ارسال به موقع مرسولات توسط شرکت پست قطعا کمتر از ۱۰ روز کارت سوخت به دست متقاضیان خواهد رسید چرا که زمان تولید کارت سوخت توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیشتر از ۴۸ ساعت زمان نمی‌برد و از طرفی با سیستمی شدن فرآیند‌ها باجه معطله پست صفر خواهد شد و خود متقاضی نیز می‌تواند هر لحظه فرآیند درخواست، تولید و ارسال کارت سوخت را از طریق همان سامانه رصد و پیگیری کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

tags # بنزین سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟/ اتباع این کشور رتبه اول را دارند
  • چرا دولت میخواهد کارت‌های سوخت را حذف کند؟
  • آیا یادگیری سئو سخت است یا آسان؟ چقدر زمان میبرد؟
  • هوشمندسازی ناوگان ترانزیت برای افزایش جذابیت ترانزیتی کشور
  • توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • کشف ۷۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • زمان پرواز عملیات حج تمتع سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سخت گیری افغانستان برای تردد ناوگان ایرانی
  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می باید