Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «خورخه آریزا» وزیر امور خارجه ونزوئلا در صفحه توییتر خود، جدیدترین اقدام ضدایرانی واشنگتن در تحریم بانک مرکزی ایران را محکوم کرد.

اخبار سیاسی- در بیانیه وزیر خارجه ونزوئلا آمده است که جمهوری بولیواری ونزوئلا، اقدامات غیرقانونی دولت آمریکا علیه بانک مرکزی ایران را رد می‌کند و این اقدام واشنگتن، «تلاش‌های چندجانبه بین‌المللی و صلح را تضعیف می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: «این اقدامات نقض حاکمیت و رفاه مردم ایران است و  در تضاد با قوانین صلح و نقض آشکار قوانین بین‌الملل است و نوعی از تروریسم اقتصادی است و تلاش‌‌های چندجانبه برای رسیدن به یک گفت‌وگوی سیاسی، احترام و فهم و درک در منطقه را تضعیف می‌کند».

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در کاخ سفید و پیش از دیدار با نخست‌وزیر استرالیا خبر داد که این کشور بانک مرکزی ایران را تحت تحریم‌های جدید قرار داده است و مدعی شد که این تحریم‌ها در عالی‌ترین سطح بوده و بسیار بزرگ هستند. (جزئیات بیشتر)

وزارت خارجه ونزوئلا در حمایت از ایران تأکید: «دولت بولیواری ونزوئلا حامی ثبات و صلح در خاورمیانه است و در عین حال بر اتحاد خود با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تأکید می‌کند و به همکاری خستگی‌ناپذیر علیه یکجانبه‌گرایی، تهدید و استفاده از زور و اقدامات یکجانبه که ابزار سلطه استعمارگران است، ادامه می‌دهد».

رئیس‌جمهور آمریکا که این روزها به‌همراه سایر مقامات آمریکایی در حال اتهام‌پراکنی علیه ایران در خصوص حمله به تاسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو است، چهارشنبه‌شب گذشته وعده تحریم‌های شدیدتری را علیه ایران داده بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ونزوئلا تحریم بانک مرکزی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی می‌کند

برخی منابع دیپلماتیک از احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در پی حمله تنبیهی این کشور به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

به گزارش جماران، برخی منابع دیپلماتیک از احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در پی حمله تنبیهی این کشور به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. 

مسأله اعمال این تحریم‌ها احتمالا امروز -سه‌شنبه- در جریان کنفرانس ویدیویی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا به درخواست «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای بررسی تحولات منطقه پس از حمله تنبیهی ایران صورت می‌گیرد. 

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند
  • سیاست‌ های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی می‌کند
  • فعالان اقتصادی در انتظار اعلام تورم سال ۱۴۰۲
  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران
  • مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  • با سخت گیری های بانک مرکزی، جهش تولید مقدور نخواهد بود
  • نوسانات ارزی به دور از واقعیت‌های اقتصادی/ دلار به عقب باز می‌گردد