Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر تعداد ۱۲ بیمارستان و دو مرکز جراحی محدود در مشهد مجوز گردشگری سلامت را دارند و دو بیمارستان و دو مرکز جراحی محدود دیگر نیز ارزیابی هایشان در حال بررسی است.

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از وبدا، اسماعیل خیامی اظهار کرد: در سال گذشته افزون بر ۲۰ هزار نفر، از مراکز بستری و جراحی محدود در مشهد خدمات درمانی در حوزه های مختلف نظیر بیماری‌های زنان، قلبی و عروقی، جراحی‌های مختلف از جمله چشم و بینی دریافت کرده اند و طبق برآوردها افزون بر ۱۰۰ هزار نفر هم از خدمات سرپایی، تشخیصی و درمانی استفاده کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه حضور گردشگران سلامت در کلانشهر مشهد طی سال‌های اخیر از رشد چشمگیری برخوردار بوده و سال گذشته از ۵۶ ملیت در مشهد بیمار پذیرش شده است، خاطر نشان کرد: نیمی از بیمارانی که در قالب گردشگران سلامت در کلانشهر مشهد خدمات درمانی دریافت می‌کنند، ملیت عراقی دارند.

وی افزود: دریافت تعرفه‌های پزشکی برای بیماران خارجی در بخش خصوصی تا سقف چهار برابر تعرفه بیماران داخلی بلامانع است.

خیامی بیان کرد: تعرفه‌های گردشگری سلامت در مراکز دولتی، غیر دولتی، خصوصی و عمومی با هم متفاوت است که برای هر یک  از مراکز درمانی مذکور در بخش‌های سرپایی، بستری و تشخیصی سقف تعرفه‌های مشخصی تهیه شده و با تصویب هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجراست.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای گردشگری سلامت در مشهد و خراسان رضوی افزود: تشکیل کمیته گردشگری سلامت استان به ریاست استاندار خراسان رضوی، ایجاد شرکت‌های گردشگری سلامت برای ارائه خدمات مورد نیاز به بیماران، ایجاد انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت، تدوین و تصویب سقف تعرفه‌های گردشگری سلامت و الزامی کردن دریافت مجوز برای پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود از این جمله است.  

وی ساماندهی دلالان، آموزش تمامی دست اندرکاران حوزه گردشگری سلامت، ایجاد سایت گردشگری سلامت استان، تدوین آیین نامه صدور مجوز برای مطب‌های پزشکان  را از جمله برنامه‌های آتی و در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ضابطه مند کردن و تسهیل در گردشگری سلامت برشمرد.

منبع : فارس

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گردشگری سلامت بازار گردشگری سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌‌های بهداشت انجام می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای  30 سال مراجعه کننده 30 درصد مبتلا به فشار خون (از هر 3 نفر یک نفر)، 13 درصد مبتلا به دیابت (از هر 7 نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان  قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به 30 دقیقه ورزش سبک و 7 هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی 50 تا 70 سال، بالای 30 سال و 30 تا 60 سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در 3 تا 5 روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور 98 درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین 2 درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در میان مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر بیشترین میزان مبتلاها مربوط به فشار خون، دیابت و سرطان بوده و مهمترین عامل در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تغذیه و فعالیت بدنی مناسب بوده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان
  • مردمی سازی سلامت و سلامت خانواده شعار هفته سلامت
  • تکمیل بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های بهداشتی در خوزستان