Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@17:09:21 GMT

فاصله گرفتن روحانیت از انقلاب اسلامی جبران ناپذیر است

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۶۰۳۲

فاصله گرفتن روحانیت از انقلاب اسلامی جبران ناپذیر است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه های علمیه استان امروز، سی‌ام شهریورماه در آیین تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) مرند، گفت: باید توجه داشت که انقلاب اسلامی با تاییدات، حمایت‌ها و مدیریت کامل روحانیت پیش رفته است و شروع بحث انقلاب تنها به عهده روحانیت و البته تایید و همراهی مردم بوده و دشمنان با آگاهی از این موضوع در پی تضعیف انقلاب اسلامی به وسیله حمله به حوزه‌های علمیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن روحانیت از انقلاب اسلامی جبران ناپذیر است و خدشه بزرگی به این نظام وارد می شود.

حجت‌الاسلام مطهری اصل با بیان اینکه مکتب اهل بیت(ع) حوزه‌های علمیه را حفظ کرده و حوزه‌های علمیه نیز این مکتب را زنده نگه داشته اند، روحانیت را تقویت کننده این مکتب دانست و اظهارکرد: بر همین اساس روحانیت همواره مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی، محبوب ترین قشر بین مردم را روحانیت دانست و اعلام کرد: این قشر کمترین نفوذ، فساد و خیانت را داشته و البته بیشترین شهید قشری دوران دفاع مقدس از سوی روحانیت بوده است.

وی با اشاره به اینکه روحانیت در حفظ دین اسلام متحمل شکنجه‌ها و زحمات بسیاری شده است، یادآوری کرد: حذف روحانیت از صحنه، مکتب شیعه و دین اسلام را از بین می برد و باید متوجه شد اعتمادی که مردم به روحانیت پیدا کرده‌اند در طول یک روز و یک سال به وجود نیامده است و این حاصل سده‌ها ممارست و نزدیکی با مردم بوده است.

حجت‌الاسلام مطهری اصل گفت: بیش از ۵۰ نفر از شهدای مدافعین حرم از قشر روحانی است و اگر جنگی رخ دهد باز روحانیت است که در خط مقدم حضور خواهند داشت.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی علم و تهذیب اخلاق را از مهم ترین اصول حوزه‌های علمیه برشمرد و گفت: عالم به معنای انباشت علم در مغز نیست، بلکه علم باید عالم را به ادب و اخلاق برساند.

وی نسبت به افراط و تفریط های دوران طلبگی هشدار داد و افزود: درس باید مهم ترین اولویت و اصل برای طلاب حوزه علمیه باشد چون بحث های حاشیه ای و افراطی طلبه را دو قطبی می کند.

در این آیین حجت‌الاسلام عباس اختیاری به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) شهرستان مرند معارفه و از خدمات حجت الاسلام باقری قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی حوزه علمیه آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۶۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با حضور در بیت آیت الله جوادی آملی، با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار بر اهمیت علم کلام در حوزه تاکید داشته و بیان کرد: باید مباحث کلام در حوزه اهمیت داده شود و اگر حوزه از نظر کلامی پیشرفت کند، می‌تواند حرف جهانی بزند.

آیت الله اعرافی در ابتدای این دیدار، گزارشی از وضعیت حوزه‌های علمیه، ارائه کرد.

کد خبر 6086574

دیگر خبرها

  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند
  • شکست جبران‌ناپذیر رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم