Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@00:10:43 GMT

مرکز نوغان‌داری نطنز به ثبت ملی رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۶۰۷۹

مرکز نوغان‌داری نطنز به ثبت ملی رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین یزدان مهر ‌بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز نوغان داری نطنز به عنوان یک بنای تاریخی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

وی تصریح کرد: مرکز نوغان داری نطنز تنها مرکز پرورش و تولید نوغان و کرم ابریشم در مرکز و جنوب کشور است که در سال ۱۳۲۸ تاسیس شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز افزود: باتوجه به قدمت دانش نوغان داری در این شهرستان و وجود ساختمانی با معماری خاص و الگو گرفته شده از بناها و ساختمانهای استان های شمالی کشور به دلیل ارتباط کاری، این بنا نیز که متعلق به دوره پهلوی اول است در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  ادامه داد: یکی از مهارت های مردم نطنز، پرورش کرم ابریشم و فن نوغان داری است که اخیرا به عنوان میراث ناملموس در شورای ثبت میراث فرهنگی استان اصفهان به تصویب رسید و در آینده نزدیک ثبت ملی می‌شود.

یزدان مهر  گفت:  همزمان با ثبت مرکز نوغان داری نطنز، خانه تاریخی نصیری که دارای معماری دوره صفویه است و نیز حمام تاریخی محله وشوشاد نطنز با قدمت قاجاری در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

کد خبر 4724514

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اربعین حسینی بوشهر قزوین هفته دفاع مقدس شهرکرد ماه محرم شیراز اربعین 98 خطبه های نماز جمعه عاشورا سانحه تصادف ایلام گرگان بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۶۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۵۷ مرکز دولتی فنی‌حرفه‌ای در کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی راهبرد اصلی سازمان در سال ۱۴۰۳ را صدور و تمدید مجوز مراکز کارآموزی جوار و بین کارگاهی اعلام کرد و گفت: بیش از ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و ۶۵۷ مرکز آموزش دولتی در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، مهرداد عظیمی امروز - سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین- در نشست خبری اظهار کرد: تدوین استانداردهای آموزش و شایستگی، ارائه آموزش‌های مهارتی، تخصصی و فنی و آموزش‌های نرم از طریق مراکز آموزش دولتی و خصوصی از جمله مأموریت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای است و اکنون بیش از ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و ۶۵۷ مرکز آموزش دولتی فعالیت هستند همچنین ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی در درون مراکز آموزش دولتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان با سابقه ۵۰ ساله تا سال گذشته فاقد اساسنامه بود، خاطرنشان کرد: در سال قبل با مصوبه مجلس و تأیید شورای نگهبان دارای اساسنامه شد و اساسنامه سازمان به تصویب رسید.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای از ارائه ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار نفر دوره آموزش در سال گذشته در بخش دولتی و غیردولتی خبر داد و گفت: این آموزش‌ها نسبت به دوره مشابه قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.

عظیمی آمار صدور مجوزها آموزشگاه‌های آزاد در سال گذشته را ۱۷ هزار و۶۵۰ مجوز اعلام کرد و ادامه داد: نسبت به دولت قبل در این بخش ۳۵ درصد رشد را شاهد بودیم همچنین ۲ میلیون نفر سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای در سال قبل انجام شده است که نسبت به دوره قبل ۴۲ درصد رشد داشته است.

وی از وجود ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی در کشور خبر داد و تصریح کرد: ۳۶ هزار مجوز آموزشگاه آزاد هم صادر کردیم که ۲۲ هزار مورد آن فعال است.

منبع: ایسنا

کد خبر 745069

دیگر خبرها

  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های مازندران نصب می‌شود
  • نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • نمایش اسب های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • بانک‌ها در تله آفساید
  • تلاش بر این است که به تولید و اشتغال کشور کمک کنیم
  • آمار بیکاری در انگلیس رکورد زد
  • آغاز توزیع تخم نوغان یارانه دار در خوشاب
  • فعالیت ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۵۷ مرکز دولتی فنی‌حرفه‌ای در کشور