Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@03:36:47 GMT

ارائه خدمات به کودکان سرطانی خراسان توسط محک

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۶۱۷۱

ارائه خدمات به کودکان سرطانی خراسان توسط محک

این سازمان با باور به اینکه بهره‌مندی از خرد جمعی موجب خلق ناممکن‌ها و ایجاد فرصت‌های بی‌نظیری می‌شود، می‌کوشد تا با همراهی نیکوکاران در جای جای این سرزمین شایسته‌ترین سطح از خدمات درمانی و حمایتی را در مسیر مبارزه با سرطان به فرزندانش ارائه دهد

به گزارش قدس آنلاین محک از ابتدای تأسیس تا پایان سال گذشته مجموعا 2557 کودک مبتلا به سرطان ساکن استان خراسان را تحت حمایت خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که هر روز 6 کودک جدید در سراسر ایران به جمع کودکان تحت حمایت این مؤسسه اضافه می‌شود. 

دکتر آراسب احمدیان مدیرعامل محک تأمین هزینه‌های دارو و درمان را یکی از مهمترین دغدغه‌های محک اعلام کرد و گفت: « تأمین هزینه دارو و درمان تمامی کودکان مبتلا به سرطان در سراسر ایران یکی از مهم‌ترین چالش‌های محک است. به همین دلیل این سازمان در برنامه راهبردی 1400- 1396 خود یکپارچه‌سازی خدمات درمانی و حمایتی برای فرزندانش در سراسر نقاط ایران را هدف قرار داد. به عبارت دیگر تعداد زیادی از فرزندان محک در شهرستان‌ها درمان می‌شوند که ارتقای روز به روز ارائه خدمات شایسته به آنها از اهداف محک است. 2557 نفر از این کودکان ساکن استان خراسان هستند که این استراتژی در آینده آنها نیز نقش خواهد داشت. کودکانی که پرونده‌های پزشکی تمامی آنها در بیمارستان‌ شیخ تشکیل شده و در حال گذراندن مراحل درمان خود در این بیمارستان‌ هستند. همچنین محک طی تفاهم‌نامه‌ای اقدام به توانمندسازی مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان نموده است.»

وی در پاسخ به این سوال که هدف از توانمندسازی خیریه‌ها در استان‌های مختلف چیست گفت: مؤسسه خیریه محک از سال 1388 و در قالب برنامه استراتژیک 95-90 خود اقدام به توانمندسازی خیریه‌های حوزه سرطان در استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و اصفهان کرده است. مؤسسه‌هایی که کاملاً مستقل از محک فعالیت می‌کنند، اما دانش و تجربه 28 سال فعالیت مؤسسه خیریه محک در راستای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در اختیارشان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل محک هدف از این اقدام را اینگونه بیان کرد: «این مؤسسه‌ها کاملاً مستقل از محک فعالیت می‌کنند، اما دانش و تجربه بیش از ربع قرن فعالیت مؤسسه خیریه محک در راستای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در اختیارشان قرار می‌گیرد. این مؤسسات توانمند می‌شوند تا  طی یک دوره پنج ساله، هر سال 15 درصد از منابع لازم برای درمان کودکان مبتلا به سرطان آن استان را از محل جلب مشارکت‌های مردمی همان استان تأمین کنند و در چارچوب استانداردهای مؤسسه محک به ارائه خدمت به این کودکان بپردازند. لازم به تأکید است که این مؤسسات دفتر یا نمایندگی مؤسسه خیریه محک نیستند و به صورت مؤسسات مستقل با هیأت مدیره مستقل، اما در چارچوب استانداردهای محک فعالیت می‌کنند. در همین راستا با عقد تفاهم‌نامه‌ای میان خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در استان خراسان و محک در سال 1398 مقرر شد تا در یک دوره پنج ساله تجارت منطبق با استانداردهای محک در حوزه جلب مشارکت‌های مردمی و تبدیل آن به خدمات درمانی و حمایتی به کودکان مبتلا به سرطان به این خیریه منتقل شود.»

احمدیان در پایان افزود: «محک در طول 28 سال فعالیت تخصصی در حوزه سرطان کودکان همواره به ظرفیت‌های جامعه مدنی جهت تحقق مأموریت خود دلگرم بوده است. این سازمان با باور به اینکه بهره‌مندی از خرد جمعی موجب خلق ناممکن‌ها و ایجاد فرصت‌های بی‌نظیری می‌شود، می‌کوشد تا با همراهی نیکوکاران در جای جای این سرزمین شایسته‌ترین سطح از خدمات درمانی و حمایتی را در مسیر مبارزه با سرطان به فرزندانش ارائه دهد و در این راستا تمامی نیکوکاران در سراسر شهرهای کشور درخواست می‌کند تا کودکان مبتلا به سرطان این سرزمین را از یاد نبرده و محک را در تأمین هزینه دارو و درمان فرزندانش در تمامی شرایط اقتصادی و اجتماعی یاری دهند.»

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سرطان محک کودکان خراسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی به محرومان

هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا (ع) خراسان‌جنوبی گفت: ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ۳۸۵ اردوی جهادی در استان برگزار شده است.

او با بیان اینکه در این ایام ۳ هزار و ۹۳۳ جهادگر مشغول خدمات رسانی بوده اند، افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۱۲۰ نفر برادر و هزار و ۸۱۳ نفر خواهر بوده اند. 

هنری بیان کرد: در استان ۲۵ هزار و ۴۴۹ نفر از خدمات جهادگران بهره‌مند شده اند.

بیشتر بخوانید

انجام ۶۱۲ فعالیت جهادی در درمیان

 مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا (ع) خراسان‌جنوبی ادامه داد: جهادگران در ۱۳۰ نقطه روستایی و ۴۵ نقطه شهری استان خدمت ارائه داده اند.

او ارزش ریالی خدمات ارائه شده را بیش از ۷۳ میلیارد ریال عنوان کرد.

هنری اظهار کرد: عرصه‌های فعالیت جهادگران شامل عمرانی، فرهنگی و تبیینی، آموزشی، پزشکی، دامپزشکی، فنی مهارتی، خدمت مومنانه، کشاورزی و میز خدمت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند
  • کمک مؤسسه خیریه محبان ام البنین کبیر یزد به آزادی یک زندانی
  • ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی به محرومان
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ