Web Analytics Made Easy - Statcounter

معترضان هنگ‌کنگ امروز (شنبه) بار دیگر در اعتراض به این دولت‌شهر به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش ایسنا، این تظاهرات که با شرکت چندین هزار تن برگزار شد، نسبت به اعتراضات هفته‌های گذشته به مراتب کوچک‌تر بود و بر خلاف اعتراضات پیشین با خشونت و درگیری کمتری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هنگ‌کنگ هم‌اکنون در چهارمین ماه اعتراضات خود به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌کنندگان امروز با پوشش سیاه در تظاهرات ظاهر شدند و با در دست داشتن چترهایی به عنوان نماد جنبش، شعار "هنگ‌کنگ را دوباره پس بگیرید" و "انقلاب دوران ما" سر دادند.

در این تظاهرات برخی هواداران دولت پوسترهای معترضان را در چندین ایستگاه مترو پایین کشیدند که منجر به بروز درگیری و نزاع مختصر شد. کمپین از بین بردن بنرها، پوسترها و نشانه‌های معترضان از سوی یک عضو هوادار پکن به نام "جونیوس هو" مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از آنکه گروه‌های هوادار دولت چین برخی از پیام‌های ضددولتی را پایین کشیدند، پلیس چین برای متفرق کردن معترضان حامی دموکراسی از گاز اشک‌آور استفاده کرد. نخستین شلیک گاز اشک‌آور زمانی اتفاق افتاد که یکی از معترضان کوکتل مولوتفی را به سمت نیروهای پلیس پرتاب کرد.

در این تظاهرات عده‌ای از معترضان پرچم‌های چین را آتش زدند و با تخریب حصارهای چوبی و فلزی تابلوهای ترافیکی راه‌ها را بستند. پلیس همچنین چندین معترض را در جریان اعتراضات امروز دستگیر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری گروگانگیر با اقدام آنی پلیس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،سرهنگ سیدعلی میراحمدی در گفت و گویی در تکمیل جزئیات این خبر اظهار داشت: ظهر امروز برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه در یکی از کارگاه‌های شهرک صنعتی ایوانکی گرمسار، فردی با سلاح گرم اقدام به تهدید مدیر کارخانه کرده است، بلافاصله در کمترین زمان ممکن پلیس در محل حاضر شد.

وی به تایید صحت خبر و اعزام نیروی واکنش سریع ماموران یگان امداد و نوپو به محل حادثه اشاره و افزود: قبل از حضور پلیس در محل، فرد مهاجم با یک قبضه سلاح گرم اقدام به زخمی کردن مدیر کارخانه کرده بود که مصدوم سریع به بیمارستان اعزام شد.

به گفته سرهنگ میراحمدی، متهم در ادامه ضمن گروگانگیری دو نفر، با یک دستگاه خودروی سواری از محل متواری شد که با اقدام و واکنش سریع ماموران انتظامی دستگیر و گروگانگیرها آزاد شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیس، علت اصلی درگیری خود با مدیر کارخانه را اختلافات مالی عنوان کرد، ادامه داد: شهروندان بدانند که این گونه اقدامات خشن با واکنش قاطع و بی‌محابای پلیس مواجه خواهد شد و مدافعان امنیت، اجازه نخواهند داد به هیچ قیمتی به امنیت روانی مردم خدشه ای وارد شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888267

دیگر خبرها

  • ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان
  • ببینید| چرا اعتراضات سیاسی در اکباتان متفاوت بود؟
  • اتحادیه اروپا و توافقی دیگر برای سرکوب پناهجویان
  • اعتراضات گسترده علیه دولت مجارستان
  • حامیان فلسطین سخنرانی بایدن را قطع کردند
  • سخنرانی بایدن از سوی معترضان حامی فلسطین مختل شد
  • تداوم تظاهرات ضدصهیونیستی در پایتخت اردن علی رغم سرکوب
  • آمریکایی‌ها از اپل شکایت کردند
  • دستگیری گروگانگیر با اقدام آنی پلیس
  • داعش سرکوب شده است