Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@16:29:46 GMT

تورم یک درصدی کشورهای اروپایی

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۶۶۰۰

تورم کشورهای عضو منطقه یورو بدون تغییر نسبت به ماه قبل در سطح یک درصد باقی ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، با وجود کاهش نرخ بهره در سطح منطقه یورو به منفی ۰.۵ درصد توسط بانک مرکزی اروپا که کمترین نرخ بهره تاریخ این منطقه پولی نیز محسوب می شود، متوسط نرخ تورم ۱۹ کشور عضو منطقه یورو در دوازده ماه منتهی به اوت بدون تغییر نسبت به مدت مشابه ماه قبل در سطح یک درصد باقی ماند که می تواند فشارها بر بانک مرکزی اروپا را بیش از پیش افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بانک مرکزی اروپا برای پیشبرد اهداف خود دستیابی به تورم دو درصدی را هدفگذاری کرده است و باقی ماندن تورم در چنین سطحی کار کریستین لاگارد، رئیس جدید این بانک را دشوار خواهد ساخت.   متوسط نرخ تورم در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا طی این مدت به ۱.۴ درصد رسیده است. در بین کشورهای اروپایی، کمترین تورم مربوط به پرتغال با منفی ۰.۱ درصد بوده است و پس از این کشور، یونان با ۰.۱ درصد و اسپانیا با ۰.۴ درصد قرار دارند. از سوی دیگر بیشترین تورم مربوط به رومانی با منفی ۴.۱ درصد بوده است و پس از این کشور، مجارستان با ۳.۲ درصد و هلند و لتونی هر دو با ۳.۱ درصد قرار دارند.   در مقایسه با ماه ژوئیه، نرخ تورم در ۹ کشور کاهشی، در  شش کشور ثابت و در ۱۲ کشور افزایشی بوده است. در بین دیگر کشورها، نرخ تورم در دانمارک و ایتالیا ۰.۵ درصد، آلمان یک درصد، فرانسه ۱.۳ درصد و سوئد و اتریش ۱.۴ درصد بوده است.   لازم به ذکر است منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.   انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آمرلی» روایت به مثابه منشوری چند وجهی

«آمرلی» نام منطقه‌ای در کشور عراق است و این مجموعه روایت‌گر خانواده‌ای است که پس از سال‌ها زندگی در بغداد، به زادگاه خود در این شهر بازمی‌گردند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ سریال«آمرلی» محصول کشور عراق که به تهیه کنندگی امیرپوروزیری تولید شده است و در میان عوامل فنی آن نیز به صورت توامان از هنرمندان ایرانی و جهان عرب استفاده شده است. مصطفی زمانی که پس از پخش مجموعه «یوسف پیامبر»(فرج الله سلحشور) در کشورهای عرب زبان به بازیگری شناخته شده تبدیل شده است، نقش اصلی این سریال را برعهده دارد و ناریمان الصالحی بازیگر محبوب عراقی، زوج او در این مجموعه محسوب می‌شود.

«آمرلی» قصه‌ای پرکشش دارد و بنای اولیه ساختمان درام و فرم ساختار روایی در آن به خوبی شکل گرفته و گسترش یافته است. این سریال با در هم آمیزی گونه‌های «معمایی»، «درام»، «رازآلود» و «عاشقانه» و همچنین با بهره گیری از موضوعات روز منطقه در خلال داستان، از المان‌هایی جذاب برای مخاطبان سود می‌برد و اقبال تماشاگران به این اثر در کشورهای منطقه نشان می‌دهد که احمد ابراهیم احمد در مقام کارگردان این اثر، به خوبی توانسته است از مصالحی که در اختیار داشته استفاده‌ای مطلوب و صحیح داشته باشد.

عموما مسئله «بازگشت» از موضوعات جذاب و دراماتیک برای خلق یک اثر داستانی به حساب می‌آید. «آمرلی» نام منطقه‌ای در کشور عراق است و این مجموعه روایت‌گر خانواده‌ای است که پس از سال‌ها زندگی در بغداد، به زادگاه خود در این شهر بازمی‌گردند. در این میان اما، برملا شدن رازهایی از گذشته، ماجراهای مختلفی را به وجود می‌آورد. مصطفی زمانی در «آمرلی» در نقش یک خبرنگار عراقی ظاهر شده است و با لهجه و زبان عربی ایفاگر شخصیتی به نام «رافد» است.

داستان این سریال حول محور این کاراکتر شکل گرفته و بسط یافته است. بررسی کارنامه بازیگری مصطفی زمانی نشان می‌دهد که او همواره در انتخاب‌های خود ایفاگر کاراکترهایی بوده که هر بار چالشی تازه را پیش روی این بازیگر قرار داده‌اند. بازی در نقش رافد و همکاری با کارگردان و بازیگرانی عرب زبان، تجربه‌ای بسیار متفاوت برای او به حساب می‌آید. زمانی به خوبی توانسته در قالب یک شخصیت عراقی جای گیرد و بازی یکدست و روان او، از امتیازهای مثبت «آمرلی» به شمار می‌رود.

در این مجموعه علاوه بر نبرد نیروهای نظامی کشور عراق با تروریست‌های تکفیری، نقبی به گذشته و خیانت‌های حزب بعث در این کشور زده می‌شود. با وجود آنکه ساختار معمایی نقش اصلی را در روایت «آمرلی» برعهده دارد، اما شکل گیری یک مثلث عاشقانه و واکنش‌های متفاوت پرسوناژهای درگیر در این ماجرا نیز، بخشی دیگر از موقعیت‌های داستانی این سریال پر افت و خیز را شکل داده است.

برگ برنده «آمرلی» در فیلمنامه پرجزئیات و طراحی کاراکترهای چند وجهی آن نهفته است. برای نمونه شخصیت رافد با بازی زمانی، در موقعیت‌های مختلفی که عموما به صورت ناخواسته درگیر آن می‌شود، بسته به شرایط روحی و روانی خود، رفتارهای متفاوت و گاه هیجانی از خود بروز می‌دهد و همین نکته باعث می‌شود تا این پرسوناژ برای مخاطب باورپذیر بوده و او همچنان برای پیگیری سرنوشتش مشتاق باقی بماند. به علاوه، نویسندگان این اثر بر روی مسائل فرهنگی مشترک میان کشورهای منطقه تاکیدی ویژه داشته‌اند و این موضوع نیز باعث دیده شدن هرچه بیشتر این مجموعه در میان کشورهای حوزه خاورمیانه و همینطور آسیا میانه خواهد شد.

 

«آمرلی» در طرح روایی خود به خوبی توانسته است تا تعادلی منطقی میان موضوعات ژنریک برقرار کند. این سریال بر روی گونه‌های پرطرفداری میان مخاطبان جهانی دست گذاشته است که به موازات یکدیگر پیش رفته و هر یک به اندازه مطلوب مورد پرداخت قرار گرفته‌اند. همچنین در یک ساختار در هم تنیده، هر یک از این ژانرها بر یکدیگر اثر گذار هستند و موضوعات روایی اثر به صورت تو در تو و دومینو وار، از دل یکدیگر خلق می‌شوند. سیر گسترش داستان و همینطور معرفی شخصیت‌ها در قسمت‌های ابتدایی در این سریال به گونه‌ای رقم خورده است که احتمالا در آینده شاهد نقاط عطف فراوان و چالش‌های بسیاری پیش روی شخصیت‌ها خواهیم بود. پیش بینی در خصوص کیفیت نهایی این مجموعه هنوز بسیار زود است اما در مجموع، «آمرلی» از ویژگی‌های فراوانی سود می‌برد که می‌تواند در ایران نیز مخاطبان فراوانی را با خود همراه کند و به تدریج گستره بیننده‌های خود را هر چه بیشتر افزایش دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • «آمرلی» روایت به مثابه منشوری چند وجهی
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • عباسی، استاد اقتصاد دانشگاه مریلند: فاصله اقتصاد ایران با ترکیه و عربستان در حال افزایش است/باید بتوانیم تورم را به زیر 20درصد برگردانیم// عبده تبریزی: ایران پتانسیل خروج از وضعیت فعلی را دارد/ در همین نظام هم کم تنش تر با هم زندگی می کردیم
  • بانک مرکزی اروپا: منتظر موج تورمی مواد غذایی باشید!
  • پیش‌بینی وضعیت تورم در کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)
  • دست‌آوردهای دولت سیزدهم در گذر از چالش‌ها