Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش دو برابری آمار بیکاری زنان یزد نیازمند ریشه‌یابی است گفت: دولت خانه‌داری را به عنوان شغل به حساب آورد. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سیدابوالفضل موسوی بیوکی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد اظهار داشت: جمعیت صفر تا 20 سال و 20 تا 29 سال یزد رابطه‌ای با همدیگر دارند که این موضوع در نرخ بیکاری خود را نشان می‌دهد و قطعا در سال‌های آینده کاهش بیکاری را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یزد 26 سال است که رتبه اول پذیرش دانشجو در کشور را دارد و در این حوزه نقش اساسی را خانواده ایفا می‌کند و مدیریت خانه که توسط خانم‌ها انجام می‌شود نقش بسیار مهمی در این حوزه داشته است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر خانه‌داری که مدیریت خانه است و با این اهمیت بالا را به عنوان شغل در نظر بگیریم و بتوانند از مزیت‌های شغلی و بیمه استفاده کنند بسیاری از مشکلات و آمار بیکاری رفع می‌شود.

موسوی بیوکی خواستار پیگیری این موضوع توسط معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری شد و گفت: این موضوع سخت است اما با تحقیق‌ها و بررسی‌هایی که من انجام دادم این موضوع کاملا امکان‌پذیر است.

وزیر کار: کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه کافی نیستکاهش بیکاری 2 درصدی دردی از استان کرمانشاه دوا نمی‌کندمدیرعامل تأمین اجتماعی: قانون بیمه بیکاری نیازمند بازنگری است

وی افزود: 5 درصد جمعیت استان یزد در سرشماری سال 95 غیر ایرانی عنوان شده که 94 درصد آنها افغانستانی هستند و نسبت زن به مردم آنها چهار به یک است که سبب ایجاد مشکلاتی در استان یزد می‌شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار واقعی اتباع غیرایرانی ساکن یزد از میزان اعلام شده بیشتر و نزدیک به 10 درصد است گفت: اگر همین 5 درصد را هم در نظر بگیریم با توجه به نسبت جنسیتی که دارند باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال 90 آمار بیکاری زنان در یزد حدود 14 درصد بود گفت: الان این آمار به 27 درصد رسیده که باید حتما ریشه‌یابی در علت علل این افزایش قابل توجه و نزدیک به دو برابری در استان انجام شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: در پیش دبستانی تعداد دختران و پسران در استان یزد مساوی هستند ولی در ابتدایی آمار دختران یک دفعه با ریزش قابل توجهی روبه‌رو می‌شوند و در متوسطه اول هم این ریزش افزایش بیشتری پیدا می‌کند ولی وقتی به متوسطه دوم می‌رسیم، یک دفعه آمار دختران از پسران افزایش پیدا می‌کند.

موسوی بیوکی با بیان اینکه در ارتباط با متوسطه دوم می‌توان گفت که بخشی از پسران جذب کار می‌شوند گفت: باید بررسی شود که چرا در دوره ابتدایی و متوسطه اول به نسبت پیش دبستانی یک دفعه آمار دختران کاهش می‌یابد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دانشگاه‌های وزارت علوم یزد تعداد دختران یزد دو هزار نفر بیشتر از پسران است و در دانشگاه‌های وزارت بهداشت هم تعداد دختران تقریبا دو برابر پسران است.

انتهای پیام/ح

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۶۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر پورکبگانی صبح یکشنبه از برگزاری نشست‌های دوره‌ای با مردم خارگ به منظور بررسی مشکلات و نیازهای آنان خبر داد و اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانم که به نمایندگی از شما در مجلس شورای اسلامی برای تحقق برنامه‌های اولویت‌داری که می‌تواند منجر به توسعه و پیشرفت این جزیره شود، تلاش کنم.

وی افزود: اولویت‌های توسعه اقتصادی و برنامه‌هایی که برای جذب سرمایه‌گذاری، ایجاد فرصت‌های شغلی، توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی و ترویج کسب و کارهای محلی کارآمد و مؤثر باشد، باید احصاء شود.

نماینده منتخب بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این مسیر توسعه به عنوان نماینده شما مردم عزیز، بر بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل بار و مسافر، ارتقا امکانات شهری، بهبودزیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، فرهنگی و آموزشی و ارتباطات خارگ تاکید دارم.

کد خبر 6084268

دیگر خبرها

  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • سعیدی، نماینده مجلس: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می‌کنند
  • سهم ۳ برابری شهرستان‌ها از کنسرت‌های فروردین/ علیرضا طلیسچی رکورد زد
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود
  • دست برتر مردم در حجاب