Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:17:04 GMT

همه جمعیت ایران گروه هدف برنامه ملی خود مراقبتی هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۶۷۰۴

همه جمعیت ایران گروه هدف برنامه ملی خود مراقبتی هستند

به گزارش وزارت بهداشت، شهرام رفیعی فر روز شنبه درباره اهمیت آموزش خود مراقبتی جامعه افزود: وزارت بهداشت در زمینه خود مراقبتی در چهار محور آموزشی فعالیت می‌کند. یکی از این موارد، خود مراقبتی برای سبک زندگی سالم است. یعنی در زمینه تغذیه سالم، تحرک فیزیکی، سلامت روان، حوادث، بهداشت فردی، پیشگیری از بلایا و آسیب‌ها، عدم مصرف دخانیات، قلیان، الکل و مواد مخدر و بهداشت بارداری آموزش‌های پایه به افراد ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد:‌ برخی افراد خود مراقبتی را از خود و خانواده و جامعه انجام می‌دهند و خود مراقبتی برخی هم بر عهده دیگران است. به طور مثال خود مراقبتی نوزاد یا افراد سالمند بر عهده خانواده آنهاست. با این حال کل جمعیت کشور نیازمند توانمند شدن برای فرا گرفتن خود مراقبتی هستند.

رفیعی فر ادامه داد: بهترین سن و هزینه اثربخش‌ترین زمان برای ارائه آموزش‌های خود مراقبتی، از پیش دبستانی تا پایان دبیرستان است که شامل برنامه تدریجی، تکاملی و فزاینده و متناسب با رشد و تکامل دانش آموزان و گروه‌های سنی و جنسی می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: از طرفی در نظام بهداشتی و درمانی کشور و به خصوص در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، توسط تیم سلامت شامل پزشک خانواده، ماما، دندان پزشک و مراقبین سلامت، به یک خانم در هر خانواده که معمولا زنان خانواده با ۸ کلاس سواد هستند، آموزش‌هایی ارائه شده و این فرد سفیر سلامت خانواده می‌شود و آموزش‌های خود مراقبتی را یاد می‌گیرد. از این افراد به عنوان سفیر سلامت خانواده دعوت و در سیستم ثبت می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت وزارت بهداشت ایران بهداشت و درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش دو پایگاه سلامت در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رئیس مرکز بهداشت کیش در مراسم گشایش دومین مرکز خدمات جامع سلامت کیش، گفت: این مرکز با حضور دو پزشک، شش مراقب سلامت و ماما، واحد بهداشت محیط، نمونه گیری و واحد پذیرش فعالیت می‌کند.

اسدالله احمدی افزود: این مرکز با هدف افزایش خدمات دهی و دسترسی راحت خانواده‌های ساکن در مرکز شهر در مجاورت کلینیک امام علی (ع) راه اندازی شده است.

وی گفت: پایگاه سلامت خانواده منطقه نوبنیاد نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.

سرپرست توسعه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مراسم گشایش مرکز خدمات جامع سلامت فارابی گفت: ششصد و چهل و یک خانه بهداشت فعال در استان به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

حدادی افزود: صد و هفتاد و نه مرکز خدمات جامع سلامت فعال در استان هرمزگان خدمات بهداشتی را به مردم ارائه می‌کنند.

وی افزود: پزشک براساس جمعیت جزیره کیش در مراکز  خدمات سلامت مستقر شده است و هفته آینده نیز یک پزشک به جمع پزشکان مراکز خدمات سلامت کیش اضافه خواهد شد.

مدیر امور بانوان منطقه آزاد کیش نیز، گفت: پایگاه سلامت خانواده مادر و کودک در منطقه مهستان بهره برداری شد.

عالمه خسروی افزود: در این پایگاه سلامت پایدار در چهار بعد سلامت جسمی، اجتماعی، روانی و معنوی براساس شاخص‌های ملی و بین المللی پرداخته می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری