Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه ابتکار روز شنبه در همایش ردپای آب در یزد افزود: استان یزد به عنوان استانی که مردم آن در دیانت و صدق نیت الگو هستند، می توانند اسراف در غذا نیز به صفر رسانده و سازمان‌های مردم نهاد روی این موضوع می توانند تاثیر زیادی داشته باشند تا زمینه اجرای آن به صورت ملی فراهم شود.

وی تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف آب و طرح ملی ردپای آب با تشکل‌های زیست محیطی و جریان سازی اجتماعی می تواند تبعات بسیار خوبی را برای جامعه و محیط زیست به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتکار اظهار کرد:  مسئله مهم جامعه امروز  تاب‌آوری در برابر ناملایمات اجتماعی و اقتصادی از جمله تحریم‌های ظالمانه‌ای آمریکا و تغییرات اقلیمی حاصل دست بردن در محیط زیست است.

وی خاطرنشان کرد: دولت‌ها با جلب مشارکت مردم می توانند تحولاتی در جامعه به نفع شاخص های زندگی داشته باشند و ردپای آب می تواند در جلب مشارکت جامعه و نیروی پیشران زنان که در این طرح حضور دارند، نقش بسزایی داشته باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: طرح ردپای آب با اصلاح آگاهی و درک این موضوع که نعمت‌ها بی حد نیستند، شروع می‌شود و تا بیشتر از ظرفیت و توان طبیعتاز آن بهره برداری نکنیم و مصرف اضافه نداشته باشیم که تبعات آن  مشکلاتی مانند فرونشست زمین، آسیب به خاک، کشاورزی، صنعت و حتی آب شرب به عنوان نیاز اولیه زندگی است.

ابتکار  ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی ردپای آب، شبکه‌سازی در حوزه زنان با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد است که در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری هم این موضوع به صورت جدی دنبال می شود.

ابتکار افزود: این که در استان یزد با ۲۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در آب مصرفی می‌توان ۱۰۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرد، یک هدف‌گذاری بسیار مهم است که می‌تواند در توسعه استان و کشور نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

وی در خصوص توسعه کشت گلخانه ای در استان یزد  گفت: علاوه بر آن باید در حوزه اصلاح الگوی کشت توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشیم تا در حوزه مدیریت مصرف اقدامات بهتری صورت گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه یک سوم مواد غذایی از مزرعه تا سفره هدر ‌می رود تصریح کرد: این موضوع در کشورهای مختلف جهان وجود دارد ولی در ایران با فرهنگ غنی و ارزش‌های دینی که در حوزه صرفه‌جویی داریم نباید چنین آمار بالایی داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که در ابتدای ورود به یزد از مرکز تخصصی حقوق کودکان بازدید کرد در این خصوص تصریح کرد: این موضوع واقعا جای افتخار و تبریک دارد که یزد مرکزی تخصصی در حوزه حقوق کودک دارد که یکی از اصلی‌ترین آنها بحث آب و آینده آن است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده صبح امروز وارد یزد شد، بازدید از مراکز تخصصی حقوق کودک و کلینیک رشد و تقویت هوش کودکان کشور (باغچه ذهن)، شرکت در همایش ملی بانوی آب، شرکت در نشست بانوان فرهیخته ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، افتتاح مرکز صنایع  دستی  و دیدار با خانواده شهیدان ذاکری نژاد از جمله برنامه‌های سفر یک روزه ابتکار به استان یزد است.

۷۵۳۴/ ۶۰۱۴/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد معصومه ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه خود را وقف مردم کرده است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین نادر حقیقی با تبریک دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همه پاسداران جان برکف، اظهار داشت: سپاهیان که در این روزها نامشان بر سر زبان ها است، با ایثار و از خود گذشتگی نام ایران که زنده بود را در عرصه گیتی زنده تر کردند.
 
وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با این ضربه محکم که به همه جنایتکاران و عالم در صدر آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیسم غاصب و همه حامی آنها از کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی در صدر انگلیس، فرانسه و آلمان وارد کردن که با مساعدت های و همکاری سپاه و ارتش قهرمان انجام شد.
 
مدیر حوزه علمیه هرمزگان، گفت: لازم است کار بسیار بزرگ عملیات« وعده صادق» که در عرصه منطقه ای و جهانی باعث افتخار ایران اسلامی شده را خدمت مجموعه نیروهای نظامی بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک عرض کنم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی گفت: اگر بخواهیم سپاه را در یک جمله تعریف کنیم، سپاه نهادی است که تکلیف محوری و نتیجه گرایی را به منصه ظهور می رساند، و براساس تکالیفی که مقام معظم رهبری برای سپاه معین کرده، حرکت و امور را قطعا منتج نتیجه خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه سپاه یکی از اضلاع تشکیل دهنده تمدن نوین اسلامی خواهد شد، افزود: یکی از شعارهای محوری و کلیدی مقام معظم رهبری در طول سالیان اخیر که باید جامعه اسلامی به مرحله شکل گیری تمدن نوین اسلامی برسد.
 
مدیر حوزه علمیه هرمزگان ادامه داد: سپاه نهادی است که با مردم و برای مردم بوده است و همیشه در بین مردم در سیل و زلزله گرفته تا مباحث اقتصادی و تربیتی و اجتماعی و فرهنگی که هر جا نگاه کنیم.خدمات سپاه برای نظام و مردم و چه در سطح بین الملل ملاحظه می شود.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد
  • سپاه خود را وقف مردم کرده است
  • کارنامه سپاه پاسداران در حوزه‌های مختلف درخشان است