Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@02:13:44 GMT

کاهش 21 درصدی تصادفات منجر به فوت در کردستان

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۷۰۳۰

کاهش 21 درصدی تصادفات منجر به فوت در کردستان

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، برزو مرادی، امروز شبه (30 شهریورماه) در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان با اشاره به اهمیت بهره مندی از سیستم هوشمند کنترل ترافیک گفت: به صورت جدی دنبال کاهش حضور فیزیکی پلیس در برخوردهای ترافیکی هستیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد پلیس جریمه نیست و بر همین اساس در گام نخست اقدام به ارشاد، راهنمایی و تذکر به راننده متخلف می‌کند، افزود: این رویکرد شامل حال تخلف‌های حادثه‌ساز نمی شود و چنانچه راننده‌ای اقدام به سرعت و سبقت غیرمجاز و عبور از چراغ قرمز کند با جدیت و طبق قانون با فرد برخورد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی از کاهش 21 درصدی تصادفات منجر به فوت در پنج ماهه اول امسال خبر داد و بیان کرد: امسال در کل تصادفات درون‌شهری هم شاهد کاهش 20 درصدی تصادفات بودیم.

وی بیشترین دلیل تصادفات در حوزه شهری استان را عدم رعایت حق تقدم دانست و گفت: بیش از 300 هزار وسیله نقلیه و 100 هزار موتورسیکلت در سطح استان کردستان وجود دارد.

مرادی با اشاره به بهبود روز به روز فرهنگ ترافیک در استان افزود: اعتراض به جرائم در مدت زمان یاد شده 56 درصد نسبت به مدت زمان مشابه کاهش پیدا کرده است.

وی با اعلام اینکه مرکز مانیتورینگ در مرکز استان به زودی راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: استفاده از سیستم مانتورینگ موجب رفع ذهنیت منفی برای عدم عملکرد پلیس به وظایف قانونی خود برای عموم جامعه می شود.

رئیس پلیس راهور استان کردستان افزود: رانندگان سرویس‌های مدارس حتما متاهل و سرویس‌ها باید شرایط ویژه داشته باشند و در صورت عدم رعایت این موضوع، اعمال قانون خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پلیس راهور تنها ارگانی است که دارای سامانه انتقادات و پیشنهادات است، اعلام کرد: انتقادهای سازنده به نظر ما موجب رفع مشکلات و حساس‌سازی مسئولان می‌شود و برهمین اساس از انتقادات سازنده استقبال می شود.

مرادی یادآور شد: در بحث کشف حجاب با راننده یا سرنشین‌ها متخلف، توسط پلیس امنیت اخلاقی برخورد می شود به این صورت که بدون توقف خودرو شخص، این تخلف با پیامک به شخص خاطی اعلام خواهد شد.

ایسنا

انتهای پیام/

20 / 20 رئیس پلیس راهور استان کردستان تصادف تصادف منجر به فوت کاهش 21 درصدی تصادفات منجر به فوت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تصادف تصادف منجر به فوت کاهش 21 درصدی تصادفات منجر به فوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۷۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به آمار اعلامی سازمان ثبت احوال استان، در سال ۱۴۰۲ طلاق با کاهش ۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه بوده و از ۵ هزار و ۳۱۰ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۵ هزار و ۲۰۵ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: افزایش طلاق در جامعه آسیب‌های دیگری از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد.

وی گفت: با افتتاح ۱۷ مرکز مشاوره خانواده دادگستری استان در سال گذشته و توسعه کمی و کیفی این مراکز در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش ۲ درصدی طلاق در استان کردستان بوده‌ایم.

اسدی افزود: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هر چه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد.

وی همچنین از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضائی این استان خبر داد و گفت: با ارجاع متقاضیان دعاوی خانواده به مراکز مشاوره برای دریافت خدمات مشاوره و مددکاری و تلاش در جهت افزایش حداکثری صلح و سازش در بین زوجین، این مراکز در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.

اسدی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذیربط خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی طلاق در سال‌های آینده باشیم.

کد خبر 6087473

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه