Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@09:16:00 GMT

آغاز همایش «نام‌آوران فرهنگی و ادبی» با ایرج افشار

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۷۰۳۱

آغاز همایش «نام‌آوران فرهنگی و ادبی» با ایرج افشار

همایش ملی «نام‌آوران فرهنگی و ادبی معاصر ایران؛ کارنامه علمی استاد ایرج افشار» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در معرفی این همایش عنوان شده است: پژوهشکده زبان و ادبیات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در جهت ایجاد فضای مناسب برای نقد، نوآوری و نظریه‌پردازی، و توسعه و تعمیق پژوهش در حوزه‌های گوناگون علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و نیز مطالعه و تحلیل آثار مرتبط با این حوزه مطالعاتی در کشور، افزون بر پژوهش‌های بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی، هرساله اقدامات و فعالیت‌های علمی متنوعی را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند که برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی، همایش‌های علمی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله این برنامه‌هاست.

پژوهشکده زبان و ادبیات بر اساس آن‌چه بیان شد، علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی، اجرای چنین برنامه‌هایی را در برنامه راهبردی پنج‌ساله خود پیش‌بینی کرده است. مجموعه همایش‌های ملی نام‌آوران فرهنگی و ادبی معاصر ایران که قرار است سالانه برگزار شود و هر سال به یک شخصیت علمی و فرهنگی اختصاص یابد، بر همین مبنا در برنامه راهبردی پژوهشکده زبان و ادبیات گنجانده شده است که نخستین آن به بزرگداشت استاد ایرج افشار اختصاص دارد. اهداف عمده این همایش ملی عبارتند از:

-  تجلیل از شخصیت‌ فرهنگی و ادبی استاد ایرج افشار

- بررسی و معرفی آثار و خدمات ارزنده فرهنگی و علمی- پژوهشی استاد ایرج افشار

- ترویج و تقویت فرهنگ ایران‌دوستی و اهتمام به گردآوری، حفظ و معرفی میراث ارزشمند فرهنگی و ادبی ایران

- معرفی استاد ایرج افشار به عنوان یک الگوی مناسب فرهنگی و ادبی به دانشجویان و جوانان علاقه‌مند به فرهنگ و ادب کشور

بنا بر اعلام دبیرخانه این همایش، آخرین مهلت ارسال چکیده مقاله ۳۰ مهرماه ۱۳۹۸ و آخرین مهلت ارسال اصل مقالات ۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ است. همچنین این همایش پنجم اسفندماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبگاه همایش به نشانی namavaran1.ihcs.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایرج افشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۷۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد

به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت به همت قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، همزمان با عید سعید نوروز ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

 اهداف و محوریت این جشنواره شامل حقوق باروری و جوانی جمعیت، مولفه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موثر بر جمعیت، توانمندسازی زنان و آینده جمعیت، ترویج زایمان طبیعی و کاهش سقط جنین، درمان ناباروری و تاثیر آن بر جمعیت، رسانه، آموزش و جوانی جمعیت و طب ایرانی، مکمل و تغذیه در جوانی جمعیت است.

 همچنین ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری، ناوری نوین و هوش مصنوعی در جوانی جمعیت، سلامت زنان و مردان در باروری، ثرات سالخوردگی بر جمعیت، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و سلامت معنوی و جوانی جمعیت از دیگر اهداف و محور‌های برگزاری این جشنواره استانی است.

این جشنواره در بخش‌های پوستر و طراحی گرافیک، داستان کوتاه و فیلمنامه، مقالات علمی و پژوهشی، نقاشی، تولیدات دیجیتال، عکاسی (موبایلی و دوربین حرفه‌ای)، انیمیشن، موشن و کلیپ، پیشنهادات، ایده و تجربیات کاربردی، تیتر و جملات کوتاه و تاثیرگذار، اینفوگرافی، پادکست، شعر و ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در راستای جوانی جمعیت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

تصویب ۸ طرح تحقیقاتی در راستای جوانی جمعیت

آخرین مهلت ارسال آثار ۱۹ اردیبهشت‌ماه، ارزیابی آثار تا ۲۵ اردیبشهت ماه و اختتامیه جشنواره ۳۱ اردیبهشت‌ماه مصادف با ولادت امام رضا (ع) و روز ملی جمعیت خواهد بود.

 علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت www.skums.ac.ir/javani مراجعه و پس از ثبت نام آثار خود را به ایمیل؛ Javani@skums.ac.ir ارسال نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بزرگداشت پدر ویراستاری نوین در عالم نشر و فرهنگ ایران
  • مراسمی به مناسبت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی برگزار می‌شود
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • آغاز فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت
  • اخراج یا بازنشستگی اجباری حدود ۴۰ استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • درنگی در موزۀ دکتر محفوظی و نگاهی به خدمات فرهنگیِ وی
  • توافق ایران و طالبان برای آموزش زبان فارسی
  • تماشاخانه‌ی ایران‌شهر با ۴ نمایش تازه فصل بهار را آغاز می‌کند
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران در کابل با وزیر تجارت افغانستان