Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@15:59:25 GMT

پست مرضیه هاشمی به مناسبت بازگشایی مدارس

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۷۰۴۳

پست مرضیه هاشمی به مناسبت بازگشایی مدارس

خبرگزاری میزان- دوشنبه که بیاید، صبح زود بیدارش می‌کنیم. چایی شیرین و نان پنیر سبزی‌اش را می‌دهیم، روپوشش را تنش می‌کنیم، قربان صدقه‌اش می‌رویم و می‌فرستیمش مدرسه. یک کیف پر از وسایل تحریر ساخت ایران و یک بار از آرزو‌های ما را می‌ندازد کولش، … نه تا دم در مدرسه خودمان برایش می‌بریم! می‌فرستیمش برای خودش کسی بشود و مایه افتخار.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌فرستیمش جای تزکیه و تربیت؛ که پرواز یاد بگیرد! تاریخ انتشار: 17:26 - 30 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۱۵۲۲

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، مرضیه هاشمی، خبرنگار و مستند ساز در فضای مجازی به مناسبت بازگشایی مدارس چنین پستی را در فضای مجازی منتشر کرد:
برادران رایت را حتما میشناسید. مخترع عکس سوم را چطور؟ دوشنبه که بیاید، صبح زود بیدارش می‌کنیم. چایی شیرین و نان پنیر سبزی اش را میدهیم، روپوشش را تنش می‌کنیم، قربان صدقه اش می‌رویم و می‌فرستیمش مدرسه.
یک کیف پر از وسایل تحریر ساخت ایران و یک بار از آرزو‌های ما را می‌ندازد کولش، … نه تا دم در مدرسه خودمان برایش می‌بریم! می‌فرستیمش برای خودش کسی بشود و مایه افتخار. می‌فرستیمش جای تزکیه و تربیت که پرواز یاد بگیرد!
تزکیه اش دست معلم دینی؛ که بگوید خدا کیست و چند بار در روز با ما کار دارد. یاد می‌گرد پرواز از سر جانماز را.
معلم‌های دیگر هم پرواز یادش می‌دهند. به سبک برادران رایت. درس خارجی‌هایی که صد سال قبل از ما پرواز کرده اند. مایی که می‌گویند هنوز یک دوچرخه حسابی نمی‌توانیم بسازیم!
کودک باهوش ما، می‌بیند و می‌شنود و فکر می‌کند. پرواز از جانماز چه ربطی به پرواز در زندگی دارد؟!
چند سال دیگر مردی می‌شود و به دانشگاه می‌رود. آن وقت استادش که یا دلش می‌سوزد یا جیبش درد می‌کند به او می‌گوید تو حیفی! قفس ایران برای تو تنگ است! پرواز مال آنور آبی‌هاست! برادران رایت را یادت هست؟
دلش نمی‌خواهد برود. ولی دختری دیده شبیه رویای پرواز و اینجا کسی نیست به او آشیانه بدهد، راه آب و دانه بدهد. چه کند؟ از کجا بیاورد متری هوار میلیون؟
ما هم دلمان تنگ می‌شود. ولی پرواز او مهم‌تر است. چارقدمان را نگاه نکن، فکر ما هم پیش فرنگ است و دلمان پیش برادران رایت!
میوه دلمان را با یک بقچه پس انداز زندگی سوار هواپیما می‌کنیم و می‌فرستیم.
یا استعداد معمولی دارد و سخت کوش است و می‌تواند کار معمولی و زندگی معمولی دست و پا کند. بعد هم هر از گاهی برگردد و از پرواز آنور بگوید و جوانان اینور را هوایی کند. یا تیزهوش و سخت کوش است و همه جور امکانات به او می‌دهند برای بهترین طراحی. مثلا طراحی پهپاد چند میلیون دلاری! حاصل تلاشش هم شاید بیاید سمت خود ما تا اهداف آنوری‌ها را پیاده کند. همین را میخواستیم. نه؟ حالا بروید. از امشب باید زودتر بخوابد. ولی قصه که برایش می‌خوانید، خوب به صورت معصوم مخلوق خدایش نگاه کنید. استعدادش خیلی بیشتر ازین حرف‌هاست! بزودی، از فامیل تا همکلاسی و استاد، همه به او می‌گویند کجا باید درس بخواند. شما نگویید. فقط یادش بدهید که چرا درس می‌خواند. تا پروازش هر کجای دنیا که ببردش، باز هم فرودش در باند صراط مستقیم باشد.
پ. ن. نخستین مخترع هواپیما، برادر مسلمان ما، عباس ابن فرناس بود. هزار و چندسال قبل از برادران رایت.»

 

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مرضیه هاشمی دانش آموز مدارس بازگشایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صحرايي افزود: مدارس جايگاه تحقق عدالت آموزشي است و سهم دانش آموزان مناطق محروم براي ورود به مدارس خاص بايد بيشتر شود.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه امكانات مدارس بايد بين همه دانش آموزان مناطق مختلف كشور تقسيم شود اظهار داشت: رئيس جمهور محترم بر ارتقاي كيفيت و تقويت مدارس دولتي تاكيد دارد و بايد تلاش كنيم كيفيت آموزشي و تربيتي مدارس دولتي را ارتقا دهيم اين امر با همكاري و همراهي معلمان ميسر مي‌شود.

وي با اشاره به ضرورت تقويت مدارس دولتي ابراز داشت: تامين نيروي مورد نياز مدارس دولتي، تهيه و تدوين برنامه عملياتي براي تقويت و ارتقاي مدارس دولتي، ارزيابي مستمر عملكرد مدارس دولتي، طراحي استانداردهاي تقويت مدارس دولتي و تدريس معلمان خاص در اين مدارس از جمله مواردي است كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

وزير آموزش و پرورش در ادامه تاكيد كرد: هدف اصلي ما در آموزش و پرورش، تقويت جايگاه مدرسه است براي تقويت و ارتقا جايگاه آن بايد برخي از محدوديت‌ها را بر داشته واختياراتي را به اين مدارس تفويض كنيم.

دیگر خبرها

  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز بازگشایی شد
  • بازگشایی و بهسازی پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • پارک بانوان ولی‌عصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • پارک بانوان ولیعصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد