Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب‌رئیس آمریکایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با تمجید از عملکرد زنان ایران در مسابقات جهانی تاکید کرد پیشرفت ورزشکاران و مربیان زن ایرانی چیزی نیست که در آمریکا یا غرب وجود داشته باشد.

اورسولا گارزا رئیس کمیسیون زنان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از حضور تیم ملی زنان ایران در رقابت‌های جهانی ابراز خوشحالی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوپک بسامی به عنوان نخستین وزنه‌بردار زن ایرانی که در مسابقات جهانی شرکت کرد تاریخ‌ساز شد. این وزنه‌بردار 27 ساله یکی از 4 تیم قدرتمند ایران است که توانست در این رقابت‌ها در دسته 55 کیلو عنوان ششمی را کسب کند.

در حالی که ایران در سالهای متوالی در بخش مردان زبانزد بود اما تا سال 2017 در بخش زنان اجازه حضور در مسابقات رسمی داده نشده بود.

کمیته ملی المپیک ایران از تیم ملی وزنه‌بردار زنان حمایت زیادی داشت و با وجود مخالفت برای رقابت زنان، آنها توانستند در مسابقات جام فجر سال گذشته روی تخته بروند. چند ماه بعد ایران تیم 4 نفره‌ای را راهی رقابت‌های جوانان آسیا کرد که در ازبکستان برگزار شد.

اورسولا گارزا رئیس فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا و نایب‌رئیس فدراسیون جهانی در برنامه توسعه ایران برای ورزش زنان در اهواز حضور داشت.

وی در گفت‌وگو با insidethegames درباره حضور زنان ایران در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان اعلام کرد که از سرعت زنان ایرانی تحت تاثیر قرار گرفته است.

اورسولا گارزا در این باره گفت: وقتی شما به تیم ایران نگاه می‌کنید حمایت رئیس و کمیته ملی المپیک این کشور را می‌بینید. من واقعا هیجان‌زده و خوشحالم که تیم ایران را اینجا می‌بینم.

 من پیشرفت وزنه‌برداری زنان ایران را می‌بینم

رئیس کمیسیون زنان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری گفت: من پیشرفت وزنه‌برداری زنان ایران را می‌بینم. در این کشور با برگزاری کلاس‌های مربیگری توسط مردان، مربیان زن خوبی پرورش یافته‌اند. این در کشوری که زنان باید ورزشکار زن را هدایت کنند بسیار خوب است و شما یک مربی زن را در اینجا می‌بینید. در بسیاری از کشورها مردان مربی زنان هستند و تعداد مربی زن بسیار کم است.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا در ادامه این مصاحبه یادآور شد: یکی از چیزهایی که شما می‌بینید اینجا اتفاق بیفتد این است که چون مربیان زن ورزشکاران را کوچ می‌کنند با پیشرفت ورزشکاران، مربیان هم پیشرفت می‌کنند. این چیزی نیست که ما در آمریکا یا کشورهای غربی دیده باشیم. اگر شما به اطراف‌تان نگاه کنید تعداد مربیان زن کمی را در تیم‌های شرکت‌کننده می‌بینید. تعداد زیادی از آنها در کشورهای آسیایی هستند اما تیم ایران مربی زن دارد بنابراین در کل ماجرا جالب خواهد بود./ فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ سال حبس برای نایب‌رئیس پیشین فدراسیون فوتبال

شهره موسوی نائب رئیس سابق فدراسیون فوتبال در پرونده کثیرالشاکی «کینگ مانی» به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

به گزارش مشرق، رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رأی پرونده موسوم به «کینگ‌مانی» خبر داده‌اند. متهم ردیف دوم این پرونده شهره موسوی، نائب رئیس پیشین زنان فدراسیون فوتبال بود که اکنون به ۱۰ سال حبس، رد مال و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران درباره رای پرونده کینگ مانی گفته است: «بر اساس رای صادره، سه نفر از اشخاص حقیقی و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از طریق ایجاد رمزارز جعلی به نام «کینگ‌مانی» و توزیع آن در بین مردم، به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند و شرکت «بادران گستران» به ممنوعیت از فعالیت شغلی با استفاده از هر گونه رمزارز به مدت دو سال محکوم شد.»

موسوی که در دوران عزیزی خادم، نایب رئیس زنان در فدراسیون فوتبال بود، در طول مدت بازداشت هم کماکان از حضور خود در فدراسیون فوتبال استعفا نداد و به صورت آنلاین در جلسات هیئت رئیسه شرکت می‌کرد، اما بعد از حضور مهدی تاج در فدراسیون فوتبال، با دستور حراست فدراسیون موسوی از سمت خود برکنار شد و سپس مریم منظمی جایگزین این مدیر پرحاشیه شد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • خیرخواه: دنیا به ژیمناستیک ایران احترام می‌گذارد
  • ۱۰ سال حبس برای نایب‌رئیس پیشین فدراسیون فوتبال
  • تمجید نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان از عملیات وعده صادق
  • تمجید نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان از عملیات وعده صادق
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است
  • دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار
  • دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار/ انتخاب وزنه ها عالی بود
  • میزبان و زمان برگزاری مسابقات وزنه‌برداری کارگری مشخص شد