Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@20:00:43 GMT

هشدار پلیس درمورد کلاهبرداری با بنزین دونرخی

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۷۲۰۵

هشدار پلیس درمورد کلاهبرداری با بنزین دونرخی

پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری با ترفند دو نرخی شدن سهمیه بنزین به شهروندان هشدار داد.

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر افراد سودجو و  کلاهبردار با تبلیغات دروغین درمورد  دو نرخی شدن سهمیه بنزین و ارسال پیامهایی با این محتوا به کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی این افراد  را به درگاه‌های جعلی موسوم به فیشینگ هدایت کرده و پس از دریافت اطلاعات کارت بانکی نسبت به برداشت غیر مجاز از حسابشان اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد در پیام‌هایی ادعا کرده اند که برای دریافت سهمیه سوخت، جلوگیری از دونرخی شدن قیمت بنزنین در کارت سوخت و ... باید حتما در سایتی ثبت نام کنند که این همان سایت فیشینگ است.

در همین راستا نیز اخیرا سایتی به نام www. Iniopdc. Com که آدرسی مشابه سایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران دارد، فعال شده بود که پلیس فتا اقدام به برخورد با آن کرد و اقدامات برای شناسایی و دستگیری گردانندگان آن در حال انجام است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا با تایید این خبر به ایسنا اعلام کرد: برای جلوگیری از چنین اقداماتی لازم است که شهروندان فریب تبلیغات دروغین این گونه سایت‌ها را نخورده و صرفا اخبار را از مراجع رسمی و خبرگزاری‌های مجاز کشور که از طریق روابط عمومی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منتشر می‌شود، دریافت کنند. شهروندانی هم که پیش از این به چنین سایتی مراجعه کرده‌اند لازم است نسبت به تغییر رمز دوم کارت خود اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كارت سوخت پلیس فتا فتا ایسنا هشدار پلیس هشدارهای پلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۷۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 

سرهنگ احسان بهمنی رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوء استفاده و کلاهبرداری از مردم استفاده می‌کنند گرچه پلیس فتا نیز بصورت مستمر با آنان برخورد کرده و عرصه را برای اقدامات مجرمانه این افراد ناامن کرده است، اما آگاهی مردم نیز عامل مهمی در ناکام گذاشتن این افراد است. 

وی با بیان این که کلاهبرداران با توجه به نزدیک شدن به کنکور اقدام به تبلیغات کذب درجهت خرید و فروش سوالات کنکور می‌نمایند، افزود: افراد کلاهبردار بعد از ارتباط با مشتریان خود و با جلب اعتماد آنها، با استفاده از پیام‌رسان‌های موازی اقدام به تبلیغ و فروش غیرقانونی برخی سوالات همراه با جواب می‌کنند که بسیاری از این سوالات مربوط به آزمون‌های سال‌های گذشته است. 

این مسئول انتظامی گفت: برخی از این کلاهبرداران با ادعا‌هایی نظیر تضمین قبولی در دانشگاه‌های عالی و کسب رتبه برتر در کنکور، داوطلبان و خانواده‌های آنان را اغفال می‌کنند و پس از دریافت وجوه میلیونی و کلاهبرداری نه تنها هیچ سوالی را ارسال نمی‌کنند بلکه دیگر پاسخگوی تماس‌های آنان هم نیستند.

رییس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به اینکه چنین ادعا‌هایی مبنی بر فروش سوالات کنکور و حتی امتحانات نهایی در فضای مجازی کاملا جعلی بوده و دانش‌آموزان نباید به این آگهی‌های دروغین اعتنا نکنند، از عموم شهروندان خواست ضمن توجه جدی به توصیه‌های پلیس فتا فریب این گونه کلاهبرداری‌ها نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک وهرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir گزارش کنند و ویا از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!