Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وزارت دفاع روسیه به تازگی در پیامی خطاب به آمریکا اعلام کرد که سامانه دفاع  موشکی «اس-400 » مستقر در ترکیه جنگنده‌های نسل پنجم «اف- 35 لایتنینگ» ساخت آمریکا را بی اعتبار می‌سازد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع ترکیه به تازگی اعلام کرد که محموله دوم سامانه اس-400 ساخت روسیه وارد کشور شده و این سامانه‌ در آوریل 2020 فعال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته شماره جمعه  وبگاه «پراودا» در بخشی از پیام وزارت دفاع روسیه  خطاب به آمریکا آمده است، جنگنده اف-35 لایتنینگ  فقط برای  مالیات دهندگان  آمریکایی و خریداران خارجی نامرئی است.

 

ترکیه در حالی  پروژه اس-400 با روسیه را پیش می‌برد که مقامات آمریکایی پیش از این به ترکیه هشدار داده بودند که اگر سامانه‌های اس-400 را از روسیه تحویل بگیرد، از پروژه جنگنده‌های اف-35 خارج خواهد شد و با تحریم‌های جدید آمریکا روبرو می‌شود. واشنگتن اعلام کرده  که سامانه دفاعی روسیه با ناتو سازگاری ندارد و تهدیدی برای جنگنده‌های آمریکایی «اف-35» است.

این در حالی است  که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به تازگی خواستار خرید جنگنده‌های پیشرفته روسی از قبیل «سوخو-57» و «سوخو-35» شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۷۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه

آلمان، فرانسه و آمریکا در صدر واردکنندگان قطعات خودرو و لوازم یدکی از ترکیه هستند.

به گزارش عصرایران به نقل از اناتولی، طی سه ماه نخست سال جاری به ارزش 3.7 میلیارد دلار صادرات قطعات خودرو و لوازم یدکی صورت گرفت. آلمان، فرانسه و آمریکا در صدر واردکنندگان قرار گرفتند. 

بر اساس آمار اتحادیه صادرکنندگان اولوداغ، بخش خودروسازی ترکیه طی ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری به ارزش 3 میلیارد و 731 میلیون و 612 هزار دلار صادرات قطعات و لوازم جانبی خودرو انجام داد.

صادرات این بخش در مدت مشابه سال گذشته 3 میلیارد و 614 میلیون و 610 هزار دلار بود.

به ترتیب بیشترین صادرات ترکیه در این بخش به کشورهای آلمان، فرانسه، آمریکا، ایتالیا، روسیه، انگلیس و رومانی انجام گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • دلیل دفاع آوینی از فیلم «عروس»/«مریم مقدس» بازار ترکیه را فتح کرد
  • سوخو-24 در نمایی متفاوت (عکس)
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • (عکس) موشک پنهان‌کار روسیه دوباره وارد میدان شد
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح
  • حسین علایی: ۱۲۰ جنگنده پیشرفته برای مقابله با ایران به پرواز درآمدند اما .../در زمان حمله سپاه، فرمانده سنتکام در اتاق عملیات اسرائیل حضور داشت
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد
  • پرینچک: ترکیه حریم هوایی خود روی آمریکا و اسرائیل را ببندد