Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  سرهنگ علی محمد رجبی سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: در روز‌های اخیر افراد کلاهبردار با تبلیغات دروغین در خصوص دو نرخی شدن سهمیه بنزین  ضمن هدایت قربانیان خود به درگاه‌های جعلی موسوم به فیشینگ، با دریافت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها نسبت به برداشت غیر مجاز از حسابشان اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پلیس فتا با شناسایی اعمال مجرمانه و تبلیغات دروغین گردانندگان سایت www. Iniopdc. Com اقدامات قضایی و انتظامی خود را آغاز کرده است؛ به هموطنان هشدارداد: فریب تبلیغات دروغین این گونه سایت‌ها را نخورند و صرفا این گونه اخبار را از مراجع رسمی و خبرگزاری‌های مجاز کشور که از طریق روابط عمومی شرکت پالایش وپخش فراورده‌های نفتی منتشر می‌شود، دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: هشدار پلیس فتا به کاربران اپلیکیشن‌های موبایلی/ هنگام دریافت و ثبت سفارشات کالا و خدمات اینترنتی دقت کنید

سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا بیان داشت: جهت پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی توسط افراد سود جو، درصورت وارد شدن به این گونه سایت‌ها، شهروندان باید فورا نسبت به تغییر رمز دوم اینترنتی بانکی خود اقدام کنند.

این مقام مسئول گفت: عموم مردم می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا بخش ارتباطات مردمی با این پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی جرایم سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامی عجیب که کلاهبرداران برای کاربران شاد ارسال کردند

به گزارش «تابناک» به نقل از گجت نیوز، طی روزهای گذشته برخی کاربران شبکه شاد پیامی تهدید‌آمیز مبنی بر مسدودسازی حساب کاربری خود ظرف ۲۴ ساعت آینده دریافت کرده‌اند. پشتیبانی شاد اما ضمن تکذیب چنین موضوعی، این پیام‌ها را جعلی و با قصد کلاهبرداری از کاربران معرفی کرده است.

تلاش کلاهبرداران برای سرقت اطلاعات کاربران شاد

در پیام‌هایی که با شناسه‌های جعلی مانند «اپلیکیشن شاد»، «پشتیبانی شاد»، «شاد»، «ثبت هویت» و غیره برای کاربران شاد ارسال شده، از افراد خواسته شده تا اطلاعات شخصی خود را سریع ارسال کنند، وگرنه حساب کاربری آن‌ها مسدود خواهد شد.

شبکه شاد اما با تکذیب این موضوع رسما اعلام کرده که این پلتفرم هیچ درخواستی جهت دریافت اطلاعات شخصی افراد از طریق پیام‌های خصوصی ارسال نمی‌کند.

بر همین اساس و بنا بر اعلام شاد، همه اقدامات این‌چنینی در دسته کلاهبرداری قرار می‌گیرند و کاربران باید در صورت دریافت این پیام‌ها، به‌سرعت گزارش مربوط به فرد متخلف را به report@ در این شبکه اجتماعی بفرستند، تا شاد پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

شاد اعلام کرده که با بررسی این گزارش‌ها، متخلفان را برای پیگیری‌های قضایی به پلیس فتا معرفی می‌کند و همچنین به‌طور مستمر همه حساب‌های کاربران سودجو و متخلف را حذف می‌کند تا مانع از هرگونه سوءاستفاده شود.

بنا بر اعلام شاد، پشتیبانان رسمی این شبکه تیک آبی دارند که نشانگر حساب تایید شده آن‌ها است و این پشتیبانان نیز هرگز درخواست ارسال اطلاعات شخصی را از کاربر نخواهند کرد.

دیگر خبرها

  • مجرمان سایبری در کمین بازنشستگان
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر
  • انهدام باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • پیامی عجیب که کلاهبرداران برای کاربران شاد ارسال کردند
  • آیا باید با رویای شیرین اقتصاد تک‌نرخی وداع کنیم؟
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • پاسخ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به تاخیر در واریز سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی