Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-18@04:27:27 GMT

چگونه یک مادر شاد باشیم؟

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۷۳۲۴

اگر می خواهید مادری شاد باشید، این ۷ عادت طلایی را در برنامه‌های خود نهادینه کنید

بدون‌شک بچه‌ها خواهان مادری شاد و سرزنده هستند تا مادری خسته از کارهای روزمره. خانواده با مادری پر‌انرژی، تجربه روزهای بهتر و مفید‌تری خواهد داشت و قطعا آینده بهتری در انتظار کودکان چنین خانواده‌هایی خواهد بود. با وجود این، داشتن توقع 100 درصدی از خودتان بابت این‌که همیشه مادری خوشحال باشید، غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار نیست از حس خستگی و ناامیدی‌تان چشم‌پوشی کنید چراکه سرپوش گذاشتن بر این احساسات فقط شرایط را بدتر می‌کند. یک نکته مهم دیگر این‌که مدام غر زدن، فقط بیشتر حواس شما را به مشکلات متمرکز می‌کند تا یافتن راه‌حلی برای آن‌ها. کافی است چند عادت طلایی را برای یک مادر شاد‌ بودن در برنامه‌های خود نهادینه کنید.

برنامه‌های روزمره‌تان را خلوت کنید: برای احساس شادی، فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده را ساده‌تر کنید، به بقیه اعضای خانواده اعتماد کنید و بخشی از این فعالیت‌ها را با آن‌ها شریک شوید تا به این ترتیب فضای بیشتری برای برنامه‌های شخصی‌تان فراهم شود. به جای آن‌که تلاش کنید هر روز 10 کار را با هم انجام دهید، سعی کنید تعداد کار کمتری را به شکل بهتری انجام دهید و از آن‌ها لذت ببرید.

مادر بودن سخت است، از دیگران کمک بخواهید: هیچ اشکالی ندارد اگر از خانواده و دوستانی مطمئن برای نگهداری چند ساعته فرزندتان کمک بگیرید و برای مدت کوتاهی تفریحی دونفره با همسرتان مثل رفتن به سینما، رستوران و خرید داشته باشید. شاید زمان زیادی نباشد اما شما را به مادری شاداب در طول هفته تبدیل می‌کند.

از تعامل با دیگران استقبال کنید: با کارهای فشرده و روزمره خانه‌داری، گاهی به هوای تازه نیاز دارید. به نزدیک‌ترین فضای سبز بروید و زیر نور خورشید بنشینید. از ارتباطات تازه و تعامل با دیگران استقبال کنید. با والدین دیگری که در اطراف‌تان هستند، سرگرم صحبت شوید، تجربه‌هایتان را با آن ها به اشتراک بگذارید و لذت ببرید. در ضمن، ارتباط دوستی و ابراز محبت به اطرافیان باعث احساس شادابی در شما می‌شود. همنشینی با مادران با تجربه‌تر در شرایط سخت مفید خواهد بود. درباره مواردی که شما را مضطرب می‌کنند و مبهم هستند، تبادل نظر کنید. آگاهی از این موضوع که شما با بحران‌ها و چالش‌های مادری تنها نیستید، تا حدود زیادی از بار فشار‌های روانی شما می‌کاهد.

با کودکان‌تان سرگرم شوید: بچه‌ها با کار‌های کوچک و ساده خوشحال‌تر هستند، پس برای این‌کار لازم نیست پول و زمان زیادی صرف کنید. کافی است به طور مثال در هفته دو روز با او گلکاری و باغبانی کنید یا در آماده ‌سازی و پخت کیک از او کمک بخواهید.

به برنامه خواب خود بیشتر توجه کنید: اغلب نمی‌دانیم خواب کافی شبانه چقدر در ‌روحیه خوش و شاد بودن تأثیرگذار است. اگر خواب کافی نداشته باشید برای انجام اصلی‌ترین و ضروری‌ترین کارها نیز انرژی لازم را ندارید. سعی کنید یک روند و ساعت خواب ثابت داشته باشید تا هم سلامتی‌تان حفظ شود هم برای سر و کله زدن با فرزندتان خسته نباشید.

مقایسه کردن خود با دیگران ممنوع : مادران ناخودآگاه فرزند خود را با بچه‌های همسن و سال دیگر مقایسه می‌کنند و گاهی کمبود‌های فرزندشان را به پای کم‌کاری و سهل‌انگاری خود می‌گذارند. این عادت به تنهایی موجب غمگینی و افسردگی مادران می‌شود. فرزند خود را با دیگری مقایسه نکنید، حتی یک روز اختلاف سنی می‌تواند بچه‌ها را متفاوت کند چه برسد به این‌که فرزند شما در یک خانواده با پدر و مادری متفاوت زندگی می‌کند.

از علایق شخصی‌تان غافل نشوید : نگهداری و تربیت کودک قرار نیست کل زندگی شما را درگیر کند. در زمان استراحت کودک یا نبود او در خانه، فرصتی را به مهارت و سرگرمی مورد علاقه خود مثل ورزش، مطالعه، خرید و ... اختصاص دهید. در این باره، حتما می‌توانید روی کمک‌های شوهر، عمو، عمه، دایی یا خاله بچه‌تان و ... حساب باز کنید.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FMY برچسب ها: شادی ، مادر ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شادی مادر بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۷۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانی شدن مادر شهید زاهدیان در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حاجیه خانم عزت صادق پور مادر شهید والامقام احمد زاهدیان سروندانی بر اثر کهولت سن در ۹۷ سالگی امروز دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

مادر شهید احمد زاهدیان سروندانی در جوار فرزندش به خاک سپرده شد. 

شهید والامقام احمد زاهدیان سروندانی ، متولد بخش سنگر رشت است در ۹ مهر سال ۶۳ با در اسارت گروه دمکرات به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • آسمانی شدن مادر شهید زاهدیان در رشت
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • همه چیز درباره فصل سوم سریال «سرزمین مادری»؛ زمان پخش و بازیگران جدید
  • ️آسمانی شدن مادر شهید در سامان
  • بررسی تاریخی جریان نفوذ در آستانه ادامه پخش سریال سرزمین مادری
  • مبارزه با سن گندم در مزارع شهرستان ابرکوه
  • توسعه کشت دانه‌های روغنی و حبوبات در لرستان
  • فیلم| وداع جانسوز مادر فلسطینی با فرزند شهیدش