Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از صداوسیما، فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: سازندگان مسکن که از متولیان اصلی ساخت و ساز در کشور هستند مخالفت خود را با قرارداد مشارکتی که وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده اعلام کردند.

وی ادامه داد: در قرارداد مشارکتی نظر انبوه ساز تامین نشده و قرارداد تهیه شده با ساختار فعالیت بخش خصوصی سازگار نیست؛ همچنین ضمانت بازگشت سرمایه برای بخش خصوصی دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قرار داد مشارکتی طرح ملی مسکن با نگاه دولتی تنظیم شده، بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی از صفر تا ۱۰۰ طرح اعمال نظر می‌کند و می‌تواند قرارداد را یک طرفه فسق کند، پس در این بین امنیت سرمایه انبوه ساز چه می‌شود؟

پورحاجت بیان کرد: با توجه به نحو تنظیم قرار داد و قدرالسهمی که برای سازنده در نظر گرفته شده است هیچ گونه مالکیت خصوصی برای سازنده در نظر گرفته نشده است یعنی سازنده سهم مالکیت ندارد.

بیشتر بخوانید:افزایش وام مسکن، گرانی را در بازار تشدید می‌کند/ضرورت ورود دولت برای تولید مسکن

وی تاکید کرد: بخش خصوصی در جهت خانه‌دار شدن اقشار جامعه از هرگونه کمکی فرو گذار نخواهد کرد، اما وزارت راه و شهرسازی هم باید امنیت مالی سرمایه گذار را تامین کند.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان ادامه داد: با این نوع قرارداد هیچ انبوه سازی از ساخت واحد مسکونی طرح ملی مسکن استقبال نخواهد کرد مگر اینکه ایرادات قرارداد‌های مشارکتی ساخت مسکن حل شود.

گفتنی است پیش از این علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست خبری شهریور ماه امسال از فراخوان مشارکتی جذب انبوه سازان ۲۳ استان کشور در طرح ملی مسکن خبر داده بود.

انتهای پیام /

ضمانت بازگشت سرمایه برای بخش خصوصی دیده نشده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) تصاویری از شلیک انبوه موشک‌های کروز به سمت سرزمین‌های اشغالی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح آموزشگاه مشارکتی شش کلاسه در مهدی‌شهر
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • ساخت بیش از۱۳۸۰ واحد مسکونی برای افراد کم برخوردار
  • رنگ‌باختگی انبوه مرجان‌های دریایی در سراسر جهان + فیلم
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها
  • (ویدیو) تصاویری از شلیک انبوه موشک‌های کروز به سمت سرزمین‌های اشغالی
  • لزوم ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • قطار ساخت ۲۷۶۰ واحد از پروژه «کوی پرواز» همدان به ایستگاه انعقاد قرارداد رسید
  • بخش خصوصی ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت واحدهای مرغداری در فنوج سرمایه گذاری کرد