Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@21:26:52 GMT

برگزاری دومین جلسه شب شعر «درود بر مقاومت» در دمشق

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۷۸۴۹

برگزاری دومین جلسه شب شعر «درود بر مقاومت» در دمشق

در چارچوب فعالیت‌های جنبی نمایشگاه بین‌المللی کتاب دمشق، دومین جلسه شب شعر «درود بر مقاومت» به همت رایزنی فرهنگی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در ادامه فعالیت‌های متنوع رایزنی فرهنگی ایران و مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، دومین جلسه شب شعر «درود بر مقاومت» روز پنجشنبه (28 شهریورماه) با همکاری اتحادیه نویسندگان سوریه و کتابخانه ملی اسد در چارچوب فعالیت‌های جنبی نمایشگاه بین‌المللی کتاب دمشق برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این شب شعر که صابر فلحوط، شاعر و ادیب سرشناس و برنده جایزه ملی سوریه در سال 2019 حضور داشت، مرتضی حیدری آل کثیر و ابراهیم طاهر پوریان از جمهوری اسلامی ایران، نزار بنی المرجه، محمد حسن العلی و راتب سکّر و خانم‌ها هیلانا عطاالله و انتصار سلیمان از سوریه، رضوان قاسم از فلسطین و فائز حداد از عراق اشعار و سروده‌های خود را خواندند.

 

ابوالفضل صالحی‌نیا، رایزن فرهنگی کشورمان در سوریه هم در سخنانی، افزود: دشمن تلاش دارد با تبلیغات و کار رسانه‌ای گسترده، چهره مقاومت را به گونه‌ای مشوّه کند که افکار عمومی دنیا با شنیدن کلمه مقاومت، یاد جنگ و خون و جبهه بیافتند، اما ما بر این باوریم که مقاومت منظومه فکری کامل و متکاملی است و همه ابعاد زندگی را شامل می‌شود.

 

دیدار نماینده مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با مدیرکل انتشارات وزارت فرهنگ سوریه

در ادامه دیدارها و گفت‌وگوها در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب دمشق، صفری، نماینده اعزامی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و بیک‌محمدی، مدیر آژانس ادبی تماس به همراه ابوالفضل صالحی‌نیا، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه با ثائر زین الدین، مدیرکل انتشارات وزارت فرهنگ سوریه دیدار و در زمینه راه‌های توسعه روابط فرهنگی دو کشور تبادل نظر کردند.

 

زین الدین با اعلام صدور شماره جدید فصلنامه جسور ثقافیه با موضوعیت «ادبیات معاصر ایران» اظهار کرد: حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای ما از اهمیت بسزایی دارد و در نظر داریم در این نمایشگاه علاوه بر عرضه گزیده کتاب‌های سوریه، فعالیت‌های جنبی مانند شب شعر، نشست ادبی، نمایش فیلم و ... را بگنجانیم.

 

وی از همکاری رایزنی فرهنگی ایران در سوریه برای تأمین محتوای فصلنامه جسور ثقافیه قدردانی کرد و صدور این ویژه‌نامه را اقدام مهمی در معرفی ادبیات معاصر ایران به جهان عرب دانست.

 

صفری با ارایه گزارش مختصری از ویژگی‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و تسهیلاتی که به مهمان ویژه داده می‌شود، حضور سوریه در این نمایشگاه را با اهمیت برشمرد و گامی مهم در راستای توسعه روابط فرهنگی متناسب با سطح روابط سیاسی راهبردی دو کشور دانست.

 

بیک‌محمدی هم در سخنانی، موضوع معرفی ادبیات دو کشور به یکدیگر از طریق ترجمه گزیده داستان‌ها و اشعار ادبای ایران و سوریه را مطرح کرد و مقرر شد در نخستین گام، مجموعه‌ای از معرفی داستان‌نویسان و شعرای سوریه همراه با نمونه آثارشان آماده شود.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل اربعین حسینی هفته دفاع مقدس مسجد طراز اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی کانون های مساجد رادیو نمایشگاه کتاب دمشق شب شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۷۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران پیش از آغاز دویست و سی‌امین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: این جلسه با دعوت مهدی چمران و با حضور اکثریت اعضا صبح امروز برگزار شد.

وی درباره موضوعات مطرح شده در جلسه هم‌اندیشی تصریح کرد: موضوعات داخلی در جلسه امروز مطرح شد و درباره کلیات برنامه‌ها و اقدامات شورا تا یک سال و نیم عمر این شورا نکاتی مطرح شد تا بتوانیم بر مبنای همدلی، همبستگی اقدامات را پیگیری و دنبال کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره شکایت دیوان عدالت اداری از شورای شهر تهران در رابطه با یکی از مصوبات شورا تصریح کرد: جزئیات این موضوع را نمی‌دانم و از ریاست شورای شهر تهران پیگیری بکند.

نادعلی در رابطه با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال جاری تصریح کرد: بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده و با توجه به اعلام معاونت فرهنگی وزارت ارشاد نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال در مصلی برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نمایشگاه پرمخاطب از جمله نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار نمی‌شود، گفت: تاکید شورا بر این است که چنین نمایشگاه‌هایی در محل شهر آفتاب برگزار شود، اما مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال نیز در محل مصلی برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که مسئولان نمایشگاه شهر آفتاب اعلام کردند که مشکلی برای تامین مساحت مورد نیاز نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب ندارند، گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد ملی و بین‌المللی است و قاعدتا در برگزاری این نمایشگاه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران و همچنین در نهایت در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تصمیم می‌گیرد و امیدواریم ان‌شاءالله سال آینده، سال آخر این دوره از مدیریت شهری، سرانجام نمایشگاه کتاب در محل شهر آفتاب برگزار شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • پیرنگ جدی نمایشگاه امسال موضوع فلسطین و غزه خواهد بود
  • ساعت کار نمایشگاه کتاب و پیشنهاد گذاشتن صندوق رأی
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران الگوی مدیریتی مشارکت در بین رویداد‌های کشور است
  • جزئیات برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • جزئیات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب اعلام شد
  • جزئیات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب اعلام شد/ چرا باز هم مصلی محل برگزاری شد؟
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد