Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم از بهره‌برداری دو سالن ورزشی در مناطق مختلف همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، ابوالقاسم مقیمی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات مرکز کنترل هوشمند ترافیک برگزار شد، با اشاره به اقدامات شده همزمان با آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: در 10 مدرسه منتخب برنامه‌های مختلف فرهنگی، تئاتر، پرده‌خوانی با موضوع قم شناسی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح‌های فرهنگی با موضوع پسماند در مدارس قم اجرا می‌شود، یادآور شد: جشنواره قم شهر دوست‌داشتنی در آبان ماه همزمان با روز قم برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی در حوزه آموزش‌های ترافیکی، فرهنگ شهروندی، ایمنی شهری، پسماند، فضای سبز و هویت شهری در جشنواره قم شهر دوست‌داشتنی به انجام خواهد رسید.

وی با اشاره به برپایی تور قم گردی ویژه دانش‌آموزان ابراز کرد: به‌منظور آشنایی دانش‌آموزان با ظرفیت‌ها و ویژگی‌های استان قم تور ویژه قم گردی در سطوح مختلف دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

مقیمی با بیان اینکه شهرداری در نمایشگاه هفته دفاع مقدس حضور مؤثر و با برنامه‌ای دارد، عنوان کرد: در کنار اجرای استیج، غرفه آسیب‌های اجتماعی نیز در نمایشگاه یادیاران دفاع مقدس قم برپا شده است، همچنین دو تئاتر وداع با اسلحه و مین نیز با حمایت سازمان فرهنگی شهرداری در نمایشگاه دفاع مقدس اجرا می‌شود.

وی از افتتاح دو سالن ورزشی همزمان با هفته دفاع مقدس در قم خبر داد و گفت: دو سالن ورزشی شهید غلامپور در منطقه دو و خلبان شهید اکبری در منطقه یک شهری همزمان با هفته دفاع مقدس در قم به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح سالن ورزشی چند منظوره ویژه بیماران خاص در خراسان جنوبیسالن ورزشی 5000 نفری در شهر خرم‌آباد احداث می‌شودسالن ورزشی شهدای پارس‌آباد تحویل ورزشکاران شد

23 هزار دانش‌آموز با سرویس مدارس جابه‌جا می‌شوند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم نیز در این جلسه با اشاره به لزوم ساماندهی سرویس‌های مدارس اظهار داشت: سال گذشته 198 مدرسه با 5000 سرویس در قم ساماندهی شده بود که 20 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده بود.

مرتضی عزتی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود که بیش از 23 هزار دانش‌آموز از سرویس‌های مدارس استفاده کنند، یادآور شد: به‌منظور ساماندهی این سرویس‌ها سامانه سپند راه‌اندازی شده است که باید همگان اعم از رانندگان، مدارس و اولیای دانش‌آموزان در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به میزان افزایش نرخ سرویس‌های مدارس ابراز کرد: امسال نرخ سرویس‌های مدارس 18 درصد افزایش داشته است که این نرخ برای سه کیلومتر بوده و از سه تا هفت کیلومتر 10 درصد و بالای 10 کیلومتر نیز 5 درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم از آمادگی برای ارائه خدمات به سرویس شهرهای اقماری و روستاها خبر داد و افزود: برای تحت پوشش دادن این سرویس‌ها نیاز به توافقی با آموزش‌ و پرورش هستیم و ما آمادگی ارائه خدمات سرویس در روستاها و بخش‌های قم را داریم.

وی با تأکید بر ویژگی‌های سامانه سپند یادآور شد: همزمان با سوار شدن و رسیدن به مدرسه یا منزل برای اولیا پیامک ارسال می‌شود که می‌توان نظارت درستی بر رفت‌وآمد دانش‌آموزان داشت؛ همچنین برچسبی بر شیشه سرویس‌ها نصب می‌شود که می‌توان تمامی اطلاعات سرویس را مشاهده کرد.

عزتی با درخواست از اولیای دانش‌آموزان و مسئولان مدارس برای ارائه اطلاعات در سامانه سپند خاطرنشان کرد: بنا بر تجربه ساماندهی کامل سرویس‌های مدارس تا انتهای مهرماه و اوایل آبان ماه ادامه خواهد داشت ولی در هر شرایطی باید اطلاعات سرویس‌ها در سامانه سپند ثبت شود.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۷۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند

شهردار یزد گفت: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است و دانش‌آموزان مدارس استثنایی، رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در بازدید از پارک آموزش ترافیک شهرداری و روند آموزش رفتارهای ترافیکی با بیان اینکه باید برای ارتقای ایمنی ترافیک و رعایت حقوق شهروندی آموزش در تمام مقاطع سنی وجود داشته باشد، اظهار کرد: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است.

وی افزود: علاوه بر دانش‌آموزان مهدکودک، پیش دبستانی و سایر مقاطع تحصیلی، دانش‌آموزان مدارس استثنایی استان نیز آموزش‌های لازم را در خصوص رفتارهای ترافیک، مقررات ایمنی و عبور و مرور و خطرهای ناشی از بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی فرا می‌گیرند.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: آموزش در این پارک به منظور نهادینه کردن و رعایت قانون و مقررات هنگام رانندگی و آشنایی کودکان با علائم ترافیکی است؛ بنابراین آموزش کودکان در هر زمینه‌ای که باشد اثرگذاری بیشتری نسبت به آموزش بزرگسالان دارد زیرا کودکان در رده سنی قرار دارند که به راحتی آموزش‌های مختلف را فرا می‌گیرند و به خوبی رعایت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، پارک آموزش ترافیک شهرداری یزد روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است که این آموزش با همکاری پلیس راهور به دو صورت تئوری و عملی انجام می‌شود، به نحوی که در بخش تئوری، آموزش در کلاس و با حضور مربی به صورت تصویری (پخش انیمیشن‌های ترافیکی)، برگزاری مسابقه و پرسش و پاسخ در خصوص مسائل ترافیکی و در بخش عملی در محوطه پارک، برنامه‌های آموزشی همچون نحوه آشنایی با چراغ‌ها، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، راه‌ها، پیاده‌رو و خیابان‌ها و دیگر نشان‌ها که در مقیاس کوچک‌تر طراحی و احداث شده است، انجام می‌شود.

کد خبر 747073

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود