Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در این بسته خبری مهمترین اخبار گروه جامعه خبرگزاری میزان را طی امروز شنبه ۳۰ شهریور مشاهده می‌کنید. تاریخ انتشار: 19:20 - 30 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۱۵۵۰

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، در این بسته خبری مهمترین اخبار گروه جامعه خبرگزاری میزان را طی امروز شنبه ۳۰ شهریور مشاهده می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقبال زائران از طرح برکت به خانه/به بیش از ۳۰۰ میلیارد دینار برای تامین ارز همراه زائران نیاز داریم

علیرضا رشیدیان گفت:اگر ۳ میلیون ۵۰۰ هزار نفر زائر داشته باشیم که هر کدام ۱۰۰ هزار دینار نیاز داشته باشند به بیش از ۳۰۰ میلیارد دینار برای ارز همراه زائران نیاز داریم که مبلغ سنگینی است و هنوز نتوانسته ایم به توافقی بین بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی عراق برسیم.

امکان ردیابی مدیران کانال‌های تلگرامی در صورت بروز تخلف وجود دارد/شناسایی صفحات فال و دعانویسی از سوی پلیس فتا

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از رصد مستمر صفحات اجتماعی خبر داد.

بازگشت به عصر آب خوری‌ها آری یا نه؟!

در نظرگرفتن آبخوری‌هایی در سطح شهر و توزیع آب رایگان در کاهش مصرف آب‌های بسته‌بندی و در نتیجه بطری‌های پلاستیکی تاثیر بسزایی دارد.

سلبریتی‌ها صلاحیت تبلیغات در حوزه سلامت را ندارند

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سلبریتی‌ها نباید در بحث تبلیغات سلامت بدون اخذ مشورت‌های لازم ورود کنند، گفت: این نوع تبلیغات اعتبار سلبریتی‌ها و سلامت مردم را نشانه می‌رود.

تولید بیش از نیمی از مواد اولیه دارویی در داخل/ کیفیت دارو‌های تولید داخل مثال زدنی است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تحقق شعار‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه دارو با تولید دارو‌های باکیفیت ایرانی صورت گرفته است.

ساعت کار ادارات در ابتدای مهر ماه تغییر نخواهد کرد

فرماندار تهران گفت: ساعت کار ادارات در اول مهرماه تغییر نکرده و مثل روز‌های گذشته خواهد بود.

۱۰ میلیون هزینه کنید؛ ۵ سال جوان شوید! +عکس

قبول وکالت مردم برای تغییر سن با دریافت مبالغ گزاف شگرد جدید برخی کلاهبرداران شده است.

کنکور نظام آموزش و پرورش را گروگان گرفته است/ ۸ محور در دستور کار وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: پدیده کنکور در انتهای جریان آموزش قرار گرفته و تمام نظام آموزشی را گروگان گرفته است، چون تمام ابعاد تعلیم و تربیت نهایتا توسط کنکور سنجش می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسته خبری بسته جامعه اجتماعی خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی

طی چند روز گذشته که خبر بیماری ترانه علیدوستی در شبکه‌های اجتماعی به اصطلاح ترند و وایرال شده شاهد انتشار انواع و اَشکال عکس‌هایی بوده‌ایم که از طریق فوت‌و‌فن فتوشاپ یا تمهیدات هوش مصنوعی، او را بر تخت بیمارستان نشان می‌دهد که هر بار یکی از بازیگران یا چهره‌های سرشناس در کنارش ایستاده است.

به گزارش عصر ایران؛ یکی از مهم‌ترین عکس‌هایی که دست‌مایۀ این جعل‌های فتوشاپی قرار گرفته است مربوط به بستری شدن «الناز شاکردوست» است که ظاهرا سر صحنه یکی از فیلم‌ها مصدوم و به بیمارستان منتقل شده بود و برخی از بازیگران در آن زمان به عیادتش رفته بودند.

در یکی از این جعل‌های فتوشاپی، سر ترانه علیدوستی را به جای الناز شاکردوست گذاشته‌اند و سر حمید علیدوستی پدر ترانه را به جای مهران مدیری! جالب این‌که آن‌قدر این جعل ناشیانه است که حتی مو‌های مهران مدیری را بر صورت پدر ترانه علیدوستی (که خود نیز به عنوان ستارۀ پیشین فوتبال شهرت و محبوبیت دارد) گذاشته بودند یا به این فکر نمی‌کردند حمید علیدوستی لباس زمستانی به تن دارد که با هوای بهاری اکنون همخوانی ندارد.

آنچه بر تاسف این سندرم فتوشاپ‌سازی می‌افراید، استفاده برخی از صفحات سینمایی و خبری در اینستاگرام و تلگرام از همین عکس‌ها و اخبار جعلی است که حتی به اخلاق حرفه‌ای خود هم پای‌بند نیستند و بدون آزمودن صحت خبر به انتشار آن دست می‌زنند.

این حجم بالای تولید اخبار و تصاویر جعلی، صرفا برای جذب فالوئر بیشتر و منافع مالی و کاری برآمده از آن صورت گرفته و مصداقی از بی اخلاقی رسانه‌ای است و یا بی اطلاعی و ساده‌انگاری.

البته زندگی سلبریتی‌ها و کنج‌کاوی برای کشف رخداد‌های آن، در همه جای دنیا وجود دارد، اما جعل عکس و خبر برای جلب فالوئر و دنبال‌کننده بیشتر را نمی‌توان ذیل فرهنگ هواداری قرار داد.

به نظر می‌رسد این سندروم ناشی از نوعی اختلال عاطفی در بخشی از جامعه ماست که نیازمند توجه‌اند. توجهی افراطی که برای جلب نظر دیگران به خود، به جعل خبر دست زده و با خبرسازی‌های کذب، کمبود توجه خود را جبران و ارضا می‌کند. ظهور و گسترش هوش مصنوعی و کاربرد عمومی آن هم بر شدت این سندرم افزوده و شاهد جعل انواع و اقسام عکس و ویدئو‌هایی هستیم که اغلب با تصویری از سلبریتی‌ها گره می‌خورد و به تولید محتوا‌های کاذب و جعلی می‌انجامد که صرفا به مثابه تمهیدات سودجویانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

واقعیت این است که پاپاراتزی‌ها هم در جهان رسانه‌ای، قواعد و قوانین خود را دارند و در دایره اخلاق حرفه‌ای فعالیت می‌کنند. آنچه در شبکه‌های اجتماعی ما به واسطه فناوری‌های نوین دیجیتالی صورت می‌گیرد نوعی دست‌کاری در واقعیت است و می‌تواند مصداق فریب افکار عمومی به مثابه جرم هم تعریف شود. این جعل‌سازی‌ها نه نت‌ها به اعتماد عمومی خدشه وارد می‌کند بلکه زیست فردی سلبریتی‌ها را هم دچار مخاطراتی می‌سازد.

اگر بخواهیم این رخداد را در یک خوانش کلی‌تر جامعه‌شناسانه مورد تحلیل قرار دهیم باید آن را مصداقی از گفتمان ابتذال بدانیم که متاسفانه بر زیست-مجازی ما حاکم شده و سلامت روایت و سلامت روانی را تهدید می‌کند.

گاه برخی از این محتوا‌های ساختگی مصداق شوخی و کمدی است که صرفا برای خنده و سرگرمی تولید می‌شوند و همه کارکرد آن را می‌دانند مثل شوخی تصویری که چند سال پیش با عباس جدیدی در گرفتن عکس سلفی شده بود، اما جعل عکسی که در ارتباط با خبر بیماری ترانه علیدوستی صورت گرفته نه شوخی کردن با خبر که شوخی گرفتن خبر و اطلاع رسانی بود و می‌تواند آسیب‌های اجتماعی گزنده‌ای در پی داشته باشد و اخلاق عمومی را در سراشیب سقوط قرار دهد. سوء استفاده از شهرت فقط توسط افراد مشهور صورت نمی‌گیرد بلکه گاهی با شهرت آن‌ها صورت می‌گیرد و این هشداری است تا بفهمیم در جهان رسانه‌ای امروز، رعایت اخلاق رسانه‌ای ضرورت بیشتری دارد.

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی
  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • بازداشت ۱۸ کلاهبردار کنکوری / فروش سوالات در ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • آموزش و پرورش دلگان با خاطیان قیچی کردن لباس دانش‌آموزان برخورد می‌کند
  • تماشای مناظره از شبکه تهران