Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@04:40:31 GMT

نجفی یک قدم تا آزادی

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۸۳۳۸

نجفی یک قدم تا آزادی

حـــکــــــم پـــــرونـــــده جنجالی‌ترین متهم سال‌های اخیر محمد علی نجفی مبنی بر قتل عمدی میترا استاد از سوی شعبه 41 دیوانعالی کشور نقض و پرونده به شعبه نهم دادگاه کیفری برگردانده شد.  به‌گزارش خبرنگار «ایران»، صبح شنبه خبر نقض حکم ارتکاب قتل عمد محمد علی نجفی - شهردار سابق تهران- از سوی قضات دیوان عالی کشور اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید رضا گودرزی - وکیل نجفی- در این باره به «ایران»گفت: قضات دیوان با بررسی کامل پرونده و توجه به مواردی که بنده به‌عنوان نقایص مطرح کرده بودم سرانجام حکم قتل عمدی را نقض کردند و پرونده را به شعبه نهم دادگاه کیفری به ریاست قاضی کشکولی برگرداندند تا بار دیگر مورد بررسی  قرار گیرد. وی درباره موارد نقص پرونده گفت: من از دادگاه خواسته بودم تا کارشناسان موضوع نحوه شلیک‌ها و کمانه کردن گلوله و دفرمه شدن آن را بار دیگر بررسی کنند و این موضوع به کمیسیون پزشکی ارجاع شود تا مشخص شود که اصابت گلوله به بدن باعث دفرمه شدن آن شده یا موضوع دیگری و اینکه از کارشناسان اسلحه خواسته شود که تحلیل و بررسی کنند تا مشخص شود این گلوله چگونه دفرمه شده است. وکیل متهم نجفی تصریح کرد: موکل بنده با توجه به شلیک و کمانه کردن آن اصلاً انگیزه قتل عمدی نداشته است و موکل حاضر به محاکمه از بابت شبه عمد خواهد بود. همچنین بنده خواهان بررسی کارشناسانه صحنه قتل بودم تا خیلی از ابهامات روشن شود. امیدوارم با رسیدگی دوباره به این پرونده قتل شبه عمد تأیید شود. وی درباره وضعیت نجفی نیز گفت: ایشان در حال حاضر در زندان هستند و تلاش می‌کنیم با سپردن وثیقه وی را از زندان بیرون بیاوریم. مسعود افرازه - وکیل میترا استاد- نیز با تأیید خبر نقض حکم قتل عمد از سوی دیوان عالی کشور گفت: تا جایی که اطلاع داریم، شعبه دیوان عالی کشور نسبت به حکم صادره، نقص تحقیقات گرفته و حکم را نقض کرده است تا نواقص برطرف شود. میترا استاد؛ همسر محمد علی نجفی روز هفتم خرداد ۹۸ در منزلش با شلیک چند گلوله به‌قتل رسید. نجفی که روز حادثه پس از ارتکاب قتل متواری شده بود عصر همان روز پس از بازگشت از قم، با معرفی خود به پلیس آگاهی تهران، ضمن اعتراف به قتل، انگیزه خود از قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد. پرونده نجفی پس از تکمیل تحقیقات از سوی دادسرای جنایی به دادگاه ارسال شد و دادگاه پس از سه جلسه محاکمه، نجفی را به اتهام قتل عمد به قصاص نفس و به اتهام حمل غیرمجاز اسلحه به دو سال حبس محکوم کرد. نجفی و وکلایش که معتقد بودند نواقصی در روند تحقیقات پرونده وجود دارد و اعتقاد به قتل شبه عمد داشتند به حکم صادره اعتراض کردند تا در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار گیرد. این در حالی است که مسعود استاد برادر مرحوم میترا استاد روز ۲۳ مرداد از اعلام رضایت اولیای‌دم از قصاص نجفی خبر داده بود. نجفی چندی پیش نیز با قرار وثیقه آزاد شد اما یک رو بعد مجدداً قرار وی به بازداشت تبدیل و راهی زندان شد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۸۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج

سید علی مرعشی گفت: از ۸۳ هزار زائری که در سامانه ثبت نام کرده اند سلامت جسمی ۷۳ هزار زائر تائید شده است.

وی در ادامه بیان کرد: پرونده ۴ هزار و ۴۰۰ زائر در دست بررسی و ظرف یکی دو روز آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

وی افزود: تا این لحظه فقط بررسی سلامت جسمانی و تشکیل پرونده برای ۵ هزار زائر باقی مانده، به عبارتی بررسی سلامت جسمی ۹۵ درصد از زائران به پایان رسیده است.

مرعشی در ادامه بیان کرد: پرونده هزار و ۱۳۰ زائر هم به کمیسیون پزشکی ارجاع شده که از این تعداد استطاعت جسمی ۲۸۲ زائر تائید شده و پرونده سایرین در حال بررسی است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: بررسی کمیسیون‌های پزشکی حج و زیارت تا یکشنبه ۲ اردیبهشت ادامه دارد.

وی افزود: کمیسیون پزشکی زائران استان تهران دیروز سه شنبه ۲۸ فروردین و امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین برای بررسی پرونده ۴۰۰ زائر در حال برگزاری است.

مرعشی در پایان درباره وضعیت آماده سازی محموله دارویی برای مراسم حج امسال گفت: داروها خریداری و بسته بندی شده است و منتظر صدور مجوز عربستان برای ارسال محموله هستیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • کمیسیون پزشکی حج تمتع ۱۴۰۳ در گلستان تشکیل شد
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • قیمت گذاری ۲۹ پرونده امور زمین در بهشهر
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت پل شهید نجفی در جاده سی سخت
  • بررسی ۳۷ پرونده در جلسه کمیسیون موافقت اصولی استان تهران