Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  مثنی حیاتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نجاتگران از این تعداد ۲۳۲ نفر مصدوم را به صورت سرپایی در محل حادثه مداوا و ۵۹۸ نفر را به مراکز درمانی انتقال داده اند.

وی اظهار داشت: این عملیات ها از سوی نجاتگران مستقر در پایگاه های امداد جاده ای،  کوهستان و ساحلی انجام شده و در این عملیات ها به ۱۶ نوع حادثه از قبیل آتش سوزی جنگل و مرتع، برف و کولاک، حوادث جاده ای، دریایی و ساحلی، رانش زمین، رعد و برق، ریزش آوار، زلزله، سیل و آبگرفتگی، صنعتی و کارگاهی، طوفان، کوهستان، هوایی و خدمات حضوری و مناسبتی امدادرسانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: حوادث جاده ای با ۶۰۷  مورد در صدر حوادث قرار داشته و حوادث کوهستان و برف و کولاک به ترتیب با ۹۷ و ۴۵ عملیات  در رتبه های بعدی قرار دارد.

حیاتی، با اشاره به اقدامات اسکان اضطراری نجاتگران برای حادثه دیدگان، ادامه داد: در این مدت نجاتگران هلال احمر ۶۴۵ نفر را در پایگاهها و مراکز امدادی و عمومی اسکان داده اند.

وی گفت: بالگرد هلال احمر نیز در این مدت ۳۴ سورتی پرواز انجام داده است که این پروازها در جریان خاموش کردن آتش سوزی جنگل های ارسباران انجام شده است.

حیاتی، با اشاره به عملیات های رها سازی مصدومان حوادث جاده ای و کوهستان افزود: در نیمه نخست امسال نجاتگران هلال احمر استان ۱۰۲ مورد عملیات رها سازی انجام داده اند.

۸۰۲۳/۳۰۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی جمعیت هلال احمر امداد و نجات حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۲۴۰۰ عملیات توسط سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در نوروز ۱۴۰۳

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: در راستای خدمت‌رسانی به هم‌وطنان حدود ۲۴۵۸ عملیات و خدمت توسط نیروهای سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر تا هفتم فروردین پوشش داده شده است.

بابک محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فعالیت‌های امداد و نجات در طرح نوروزی از بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ اظهار کرد: در این بازه زمانی نوروزی ۲۴۵۸ مورد عملیات و خدمت توسط نیروهای هلال احمر پوشش داده شد، از این در این بین ۱۱۰۵ مورد معادل ۴۵ درصد عملیات‌های انجام شده مربوط به حوادث جاده‌ای، ۹۹ مورد معادل چهار درصد عملیات‌های انجام شده مربوط به حوادث کوهستان و ۱۷۳ مورد معادل چهار درصد عملیات‌های انجام شده مربوط به حوادث جوی توسط امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در بازه زمانی مذکور به حدود ۱۸ هزار و ۴۶۴ نفر توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شده است، افزود: لازم است بدانیم در این مدت حدود ۹۰۴ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند و ۲۲۱۱ نفر در محل حادثه، خدمات درمانی دریافت کردند و ۱۸۳ نفر از سوانح جاده‌ای رهاسازی شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: در طول این مدت حدود ۳۰۲۹ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۳۵۴ نفر به مناطق امن منتقل شدند و برای ۵۲۲۲ هزار نفر نیز تست قند و فشار خون انجام شده است

کد خبر 739542

دیگر خبرها

  • انجام ۲۶۸۳ عملیات و خدمات امداد و نجات از ابتدای طرح نوروزی
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی 
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی
  • نجات ۸۵ حادثه‌دیده توسط آتش‌نشانی کرج
  • انجام بیش از ۲۴۰۰ عملیات توسط سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در نوروز ۱۴۰۳
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳۵ حادثه‌دیده / بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار نفر از فضای دوستدار کودک
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳۵ حادثه دیده /بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار نفر از فضای دوستدار کودک
  • لحظه نجات جان هموطن فارسی توسط نجاتگران هلال احمر + فیلم
  • امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به ۱۷ هزار نفر