Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@08:47:35 GMT

پویش ملی مشق احسان در مناطق محروم خوزستان

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۸۴۴۸

سید مصطفی سیدهاشمی، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) صبح امروز در مراسم پویش ملی مشق احسان که از طرف ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و با هدف توزیع ۲۰ هزار بسته لوازم تحریر در مناطق محروم استان خوزستان برگزار شد اظهار کرد: رسالت تمام انبیا الهی و به خصوص پیامبر خاتم (ص) که با اولین آیات وحی " اقرا باسم ربک الذی خلق" مبعوث شدند تعلیم و تربیت مسلمانان است و مسلح کردن آن‌ها به علم و دانش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در قرآن کریم بیش از ۴۰۰ بار کلمه علم، ۳ بار اقرا و ۲ بار از کلمه قلم نام برده شده است که همه این‌ها اشاره به اهمیت علم، تعلیم و تربیت دارد؛ در رژیم قبلی ۵۰ درصد مردم ایران بیسواد بودند، اما در حال حاضر این رقم به ۱۰ درصد کاهش یافته است هرچند این درصد نیز مورد رضایت ما نیست و آمار بیسوادان در ایران باید به صفر برسد.
وی افزود: به همین دلیل مقام معظم رهبری در دیداربا مدیران ستادی فرمود: چه بهتر است ۱۰۰۰ روستا آباد شود و ۱۰۰۰ مدرسه در روستا‌ها ساخته و آن‌ها را آباد کنید و ستاد به این امر اقدام کرد، اما به آن اکتفا نکردند و هزاره دوم ساخت مدارس را آغاز کردند که از این عدد بیش از ۲۲۹ مدرسه و با ۱۱۰۹ کلاس در استان خوزستان احداث کردند.
ساخت ۲۱۰ مسجد با هدف تقویت بعد معنوی
سیدهاشمی بیان کرد: اگر خواستار جامعه‌ای باسواد هستیم باید ضمن ساخت مدارس و افزایش تعداد آن‌ها علاوه بر اهمیتی که به علم دادیم به این نیز فکر کنیم که فرزندانمان با دو بال علم و معنویت به پرواز دربیایند و ۲۱۰ مسجد نیز در استان خوزستان ساختیم.
وی افزود: سال گذشته ۹ هزار بسته لوازم تحریر بین دانش‌آموزان کم‌بضاعت استان خوزستان توزیع شد که این رقم امسال با ۲۰ هزار بسته افزایش پیدا کرد، بسته‌های که شامل لوازم تحریر و وسایل مورد نیاز هر دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف است.
فعالیت ۱۵۰۰ گروه جهادی در سراسر کشور
معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در تشریح چگونگی مدل طرح "مشق احسان" اظهار کرد: در طرح مشق احسان، نوع فعالیت ما اجتماع محور است و از حضور مردم کمک میگیریم؛ بیش از ۱۵۰۰ گروه جهادی در اجرای طرح مشق احسان در سراسر کشور حضور پیدا کردند.
وی افزود: به صورت نقدی مبلغی معادل ۲ میلیارد تومان که حاصل اعتماد مردم بوده جمع‌آوری شد و ۵ هزار نیروی جهادی که شامل دانشجو، کارگر، مهندس و ... بود از دل مردم دور هم جمع شدند ودر بسته‌بندی و ارسال این هدایا کمک کردند.
ستاد اجرایی فرمان امام به تعهدات خود و کمک به سیل زدگان عزیز عمل کرد
سیدهاشمی در رابطه با خدمات ستاد در بحران سیل عنوان کرد: تعهد ما برای مناطق سیل‌زده این استان تامین ۸ هزار بسته لوازم خانگی بود که امروز آخرین بسته‌ها توزیع و این تعهد تکمیل خواهد شد و اینکه توانستیم ظرف مدت ۳ ماه به تعهدات خود عمل کنیم قطعا برای ما مایه افتخار است.
وی افزود: همچنین در جریان زلزله نیز متعهد توزیع ۲۰۰۰ بسته لوازم خانگی برای شهرستان مسجد سلیمان شدیم که نصف این تعداد توزیع و مابقی آن در مهرماه توزیع خواهد شد.
ایجاد ۲۱ هزار فرصت شغلی
معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: مهم‌ترین امر امروز در کشورما اشتغال است و هیچ نسخه‌ای جز تولید و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نسبت به افزایش ظرفیت تولید کشور و صادرات و جلوگیری از واردات بی رویه و ایجاد فرصت شغلی وجود ندارد که در این راستا ۲۱ هزار شغل در استان خوزستان ایجاد کردیم.
وی افزود: همچنین بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد تومان در استان خوزستان سرمایه گذاری کردیم که به مردم غیور و شهیدپرور خوزستان که نقش مهمی در دفاع از کشورمان در نبرد حق علیه باطل داشتند تقدیم می‌شود.
حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده، ولی فقیه در خوزستان در مراسم ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) که صبح امروز و به مناسبت توزیع ۲۰ هزار بسته لوازم‌التحریر در استان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در هر کجای دنیا که رگه‌ای از خوبی وجود دارد شاهد حضور اهل‌بیت (ع) هستیم و شیعیان نیز از آن جهت که باید بیشترین شباهت را به اهل‌بیت (ع) داشته باشند موظف‌اند در هر جایی که نکته برجسته‌ای وجود دارد حضور پیدا کنند.
وی افزود: مدافعین حرم نیز اینچنین بودند و هر گره و سختی‌ای که در عملیات ایجاد می‌شد این فرزندان ایران زمین بودند که حضور داشتند و امروزه هر عزتی که شاهد آن هستیم به برکت خون همین شهدا است.
نماینده، ولی فقیه در خوزستان گفت: اگر از روی انصاف خواسته باشیم اظهار نظر کنیم به راستی خدمات ارزشمند بنیاد برکت در کل کشور و به صورت ویژه در استان خوزستان چشمگیر است.
طرح‌های بابرکت بنیاد برکت در خوزستان
حجت‌الاسلام خضیراوی، امام جمعه شهرستان کارون نیز عنوان کرد: با استناد به آیات و روایات، ساختن یک جامعه پرتحرک و باانگیزه که برای تحقق سعادت بشر مورد نیاز است یکی از آرمان‌های اسلام است.
بی‌عدالتی آموزشی را باید از بین برد
علی حسین حسین‌زاده، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: از حرکتی که ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) در راستای آموزش به عمل آورد تقدیر میکنم چرا که امری مقدس و مبتنی بر شناخت نیاز‌های کشور است.
وی افزود: اگر در حوزه آموزش قدمی برداشته و ارتقایی ایجاد کنیم قطعا پیشرفت‌های قابل توجهی ایجاد خواهد شد.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در اشاره به برخی اقدامات ستاد عنوان کرد: در حوزه سیل نیز ستاد نقش فعال و سازنده‌ای را در سطح استان خوزستان داشته است و اگر این نوع همدلی‌ها نبود از پس مدیریت سیل برنمی‌آمدیم.
بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در طرح مشق احسان اقدام به تهیه ۲۰ هزار بسته لوازم‌تحریر برای دانش‌آموزان مناطق محروم خوزستان کردند که توزیع این بسته‌ها از امروز آغاز شد.
همچنین ۴ هزار بسته لوازم تحریر که هدیه مقام معظم رهبری به فرزندان شهدا بود در سراسر ایران توزیع شد که ۲۷ فرزند شهدای مدافع حرم خوزستان صبح امروز این هدایای خود را دریافت کردند

منبع: تابناک

کلیدواژه: پروانه سلحشوری هپکو اراک بانک مرکزی استقلال پرسپولیس هفته دفاع مقدس ستاد اجرایی فرمان امام پویش ملی مشق احسان لوازم تحریر مناطق محروم خوزستان پروانه سلحشوری هپکو اراک بانک مرکزی استقلال پرسپولیس هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۸۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۲۱۶ مدرسه در مناطق محروم لرستان

سرپرست آموزش‌وپرورش لرستان از احداث ۲۱۶مدرسه در مناطق محروم این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌‌آباد، یونس بهاروند ایران‌نیا، ظهر امروز، در جلسۀ شورای اداری آموزش‌وپرورش لرستان، گفت: 216مدرسه با اولویت مناطق محروم در دو سال گذشته در این استان ساخته شده‌ است.

او با بیان اینکه 21 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات در لرستان طی سال 1402هزینه شده‌ است، اضافه کرد: 75 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدارس اعم از تجهیزات آزمایشگاهی ، ورزشی و کارگاهی در نظر گرفته شده‌ است.

احداث 104پروژۀ آموزشی در لرستان

سرپرست آموزش‌وپرورش لرستان تأکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا دتسگاه تعلیم‌وتربیت را به دور از حاشیه و سیاست‌زدگی به کارکرد اصلی خود برسانیم.

بهاروند خاطرنشان کرد: دستگاه تعلیم‌وتربیت لرستان به‌دور از هر حاشیه‌ای فقط به‌دنبال اعتلای فضای فرهنگی و تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی است.

او اعلام کرد: کشور ما در مقابل تمام استکبار جهانی ایستاده‌ است و ما باید قدران نیروهای نظامی و امنیتی و به‌ویژه سپاه پاسداران برای عملیات تنبیهی وعدۀ صادق باشیم.

انتهای پیام/ 644

 

دیگر خبرها

  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردارصومعه سرایی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای ۶ شهرستان خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • احداث ۲۱۶ مدرسه در مناطق محروم لرستان
  • توزیع ۵۶۰۰ بسته معیشتی در مناطق کم برخوردار البرز