Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@04:05:39 GMT

حشد الشعبی مجری انفجار کربلا را دستگیر کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۹۲۷۴

حشد الشعبی مجری انفجار کربلا را دستگیر کرد

الحشد الشعبی عراق درباره مجری عملیات تروریستی در انفجار شب گذشته کربلای معلی گفت: «مجری عملیات تروریستی کربلاء که اکنون دستگیر شده است، پیش‌تر دو عملیات تروریستی دیگر انجام داده بود».

به گزارش مشرق، «علی الحمدانی» فرمانده عملیات فرات مرکزی الحشد الشعبی روز شنبه جزئیات جدیدی را درباره انفجار دیشب کربلای معلی و مجری عملیات تروریستی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: همکاری سپاه و حشدالشعبی برای تامین امنیت راهپیمایی اربعین/ اجازه نخواهیم داد به امنیت اربعین خدشه‌ای وارد شود مقابله حشد الشعبی با یک پهپاد ناشناس در مرکز عراق

الحمدانی روز شنبه در یک نشست خبری گفت: «فرد تروریست پس از جاسازی بمب در داخل خودرو، در ۴۰۰ متری محل وقوع حادثه از خودروی بمب‌گذاری شده پیاده می‌شود و با کنترل از راه دور آن را منفجر می‌کند».

فرمانده عملیات فرات مرکزی الحشد الشعبی افزود: «نیروهای امنیتی عراق نیز در یک عملیات تعقیب و گریز موفق به دستگیری مجری این عملیات تروریستی می‌شوند و وی را بازداشت می‌کنند».

به گزارش پایگاه خبری الحشد، وی تاکید کرد که «این تروریست از اهالی منطقه جرف النصر و از ساکنان شهرک نظامی المسیب است که قبل از آن، دو عملیات تروریستی دیگر انجام داده بود».

این انفجار که جمعه شب‌ گذشته در ورودی شهر کربلای مقدس رخ داده بود، به شهادت ۱۲ نفر و زخمی شدن پنج نفر منجر شد

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو دربی90 تحولات یمن حشدالشعبی عراق انفجار کربلا کربلای معلی زائر کربلا انفجار تروریستی مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماسه غیرت ایرانی

  عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی که با رمز «یا‌رسول‌ا...» کلید خورد، آرامشی برای قلب ایرانی‌هایی بود که از داغ شش ماهه مردم فلسطین، شهادت سرداران ایرانی در سوریه و نسل‌کشی یک رژیم غاصب در غزه خسته شده بودند. در این میان، بسیاری از هنرمندان در همان ساعت‌های اولیه نسبت به این عملیات واکنش نشان دادند. در گزارش پیش‌رو، علاوه بر مرور این واکنش‌ها با برخی هنرمندان گفت‌وگو کردیم تا نظر آنها را نسبت به این اتفاق بزرگ، جویا شویم. 
   
غیرت را نشان دادیم 
احمد نجفی، بازیگر تلویزیون با اشاره به این‌که تا ساعت ۷صبح برای رصد اخبار بیدار بوده، به جام‌جم می‌گوید: من تا ساعت ۷صبح بیدار بودم وعملیات ایران رارصد می‌کردم.به نظرم آنچه ایران انجام داد،نشان از قدرت کشورمان داشت. وی ادامه می‌دهد: ما زیر بار زور نمی‌رویم. این نشان غیرت ماست. نشان دادیم می‌توانیم و زدیم. این یک اخطار جدی به اسرائیل بود و می‌توان آن را طلب مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران دانست. 
   
یک عملیات انسان‌دوستانه 
هوشنگ توکلی، بازیگر تلویزیون هم با تاکید بر این‌که نباید عملیات اخیر را با عنوان اقدام تلافی‌جویانه توصیف کرد، به جام‌جم می‌گوید: به نظرم اقدام ایران را نباید با کلمه تلافی جویانه توصیف کرد. این واکنش ایران نسبت به رفتارهای اسرائیل و قتل‌عام شش ماهه اخیر در غزه و مردم فلسطین، طبیعی بود. درحقیقت باید به‌نوعی بازدارندگی برای کابینه جنگجوی اسرائیل ایجاد می‌شد. به‌نظرم اقدام اخیر ایران، بسیار انسان‌دوستانه بود. وی ادامه می‌دهد: با وجود همه فضاهایی که علیه مسلمانان و جمهوری اسلامی مبنی بر ضدیهود بودن ما شکل گرفته، ایران نشان داد کاری با مردم ندارد و کسی را نمی‌کشد. عملیات از این نظر انسان‌دوستانه است که به یهودیان اسرائیل آسیب نزد، چراکه می‌توانستیم رفتار جنایتکارانه اسرائیل غاصب را داشته باشیم. به همین علت افتخار مضاعف برای ماست که فقط بخشی از ظرفیت ما را نشان داد و نگاه انسان‌دوستانه داشت. نگاه رهبری هم همین بود. چند سال است که سپاه را می‌کوبند و علیه آن تهدید می‌کنند. این عملیات یک جشن پیروزی برای رفتار اخلاقی و متمدنانه ایرانیان و مسلمانان جهان است که با وجود توانمندی خودمان از محدوده اخلاق فراتر نرفت و این بسیار مهم است. 
   
لزوم واکنش هنرمندان برای آرامش مردم 
رشید حاجتمند، کارگردان تلویزیون که مجموعه «بیست‌کووید»به تهیه‌کنندگی او سال قبل روی آنتن رفته بود درخصوص اقدام ایران در مقابل رژیم صهیونیستی به جام‌جم می‌گوید: رژیم صهیونیستی در مدت اخیر گنده‌گویی زیادی کرده و جلو آمده بود. به نظرم نیاز به سیلی داشت. ما شهدای مدافع حرم بسیاری داریم و شهید فخری‌زاده را هم در خاک خودمان از دست دادیم. این بار وقتی رژیم صهیونیستی به خاک ایران یعنی کنسولگری ما تعرض کرده بود، باید سیلی می‌خورد که به نظرم سیلی خوبی بود. انگار خواب هستند و هنوز نفهمیده‌اند که چه سیلی‌ای خورده‌اند.وی درخصوص لزوم واکنش هنرمندان نسبت به این مسأله و اتخاذ یک واکنش انسانی نسبت به آن هم عنوان می‌کند: من دیشب ازلحظه شروع عملیات، درصفحه شخصی خودم استوری گذاشتم و نسبت به این مسأله واکنش نشان دادم. به هر حال ما علاوه‌بر این‌که هنرمند هستیم، بخشی از مردم هستیم. مردم نیاز به آرامش دارند و جایی که نظام برای این آرامش پای کار آمده،باید مردم را ازفضای تشنج به دور نگه داریم. البته به نظر در فضای مجازی یکدستی خوبی دیده شد و بیشتر مردم نسبت به این مسأله موضع مثبت داشتند. به هر حال رژیم صهیونیستی باید دست برتر ایران را می‌دید. هرچند که ایران تمام توان خود را به کار نبرد و حتی از موشک‌های قدیمی‌تر استفاده کرد. 
   
دل خانواده شهدا آرام شد 
فاطمه افشاریان، مجری تلویزیون درخصوص حال و هوای خود در زمان انجام عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی به جام‌جم می‌گوید: من در زمانی که خبر را شنیدم، بیدار بودم. البته چند شبی بود که با توجه به بیانات رهبری انتظار داشتیم که با دفعات قبل متفاوت و یک اتفاق بزرگ در راه باشد. ابتدا از طریق توییتر متوجه شدم خبرهایی شده است. بعد که زیرنویس تلویزیون را دیدم، اهل خانه را بیدار کردم و تا صبح لحظه به لحظه اخبار را رصد می‌کردیم.وی ادامه می‌دهد:من همزمان با دختر شهید حاجی‌رحیمی صحبت می‌کردم که از شادی مردم فلسطین شاد بود و می‌گفت: «دلم از شادی آنها آرام شد» و خدا را شکر می‌کرد. شاید مردم عادی بسیاری از شهدا را نشناسند یا ندانند که چه کار می‌کردند اما هر کسی که آنها را بشناسد، می‌داند که چه عزیزان بزرگی را از دست داده‌ایم.افشاریان که پدر شهیدش از همرزمان حاج‌قاسم سلیمانی بوده، می‌گوید: پدر من هم تا زمانی که بود، روزشماری می‌کرد که جنگ رو در رو با رژیم صهیونیستی داشته باشد و اگر امروز بود، نقش پررنگی می‌داشت و خوشحال بود.  این مجری تلویزیون که شب گذشته هم دریک برنامه چهارساعته، اجتماع هنرمندان در حوزه هنری را روی آنتن زنده پوشش داده، این‌طور بیان می‌کند:به قول رهبری،دوران بزن دررو تمام شده وکارهای آنها تاوان دارد.این عملیات آرامشی برای قلب خانواده شهدا بود. این‌بار اوضاع پیچیده‌تر از قبل بود ومی‌دانستیم که مثل همیشه نیست.هرچند که شاید تصور نمی‌کردیم به این بزرگی باشد. 
   
رمز وحدت یک عملیات 
یونس محمدی، تهیه‌کننده و مجری برنامه «مکث» شبکه یک هم درخصوص دیدگاه خود درباره اقدام اخیر ایران، به نکته مهمی اشاره کرده و به جام‌جم می‌گوید: چیزی که برای من خیلی مهم بود،انتخاب شعار عملیات با نام «یارسول‌ا...» بود.من سوالی مطرح کردم که احتمالا در یک ویدئو آن را منتشر می‌کنم؛ گفتم آیا عملیات نظامی می‌تواند باعث وحدت شود؟وی ادامه می‌دهد: باید به تاریخ انقلاب اسلامی و شروع مبارزات از سال ۴۱ نگاه کنیم که امام مخالفت با اسرائیل را مطرح کرد و همان زمان انگ این را به او زدند که مهره کشورهای عربی است. چون در آن زمان تنها کشورهای عربی در جنگ با اسرائیل بودند. در حالی که امام به دنبال وحدت بود. بعد ازانقلاب روزقدس هم ابتکار امام بود که خارج ازملی‌گرایی‌های افراطی -مثل پان‌کردها یا پان‌ترک‌ها- روز قدس را به روزی برای وحدت تبدیل کرد. امام نشان داد که به امت بودن و امت مسلمان شدن، فکر می‌کند.عملیات اخیر ایران با رمز یا رسول‌ا...،خود رمز وحدت است تاتمام سران کشورها به خودشان بیایند و وحدت پیدا کنند.این رمزبا وسواس زیادی انتخاب شده و قطعا تاثیر زیادی در رسانه‌های دنیا خواهد داشت. همه منتظر بودیم. خدا را شکر که با موفقیت اتفاق افتاد و ان‌شاءا...رمز عملیات، اثرش را در وحدت کشورهای مسلمان بگذارد. 
   
تار تنیده به فوت می‌ریزد
مهران رجبی، بازیگر و مجری تلویزیون هم حس و حالش را درباره «عملیات وعده صادق» در قالب دو بیت شعر بیان کرد. او در گفت و گویی در واکنش به عملیات وعده صادق که پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم غاصب صهیونیستی است، گفت: «همین که از سر و رویش سقوط می‌ریزد/ شبی تمامی این عنکبوت می‌ریزد/ بگو که تار تنیده به شاخه زیتون/ نیاز نیست به طوفان، به فوت می‌ریزد.» 
   
ضرورت پرداخت به پاسخ ایران 
تهیه‌کننده برنامه صبحگاهی شبکه دو هم در گفت‌وگویی درباره پرداخت به تحقق «وعده صادق» در رسانه بیان کرده است که باید بتوان هم‌صدایی مردم برای اهداف ایران را ایجاد و آن را بازنمایی کرد. امیرعلی آزادی، تهیه‌کننده برنامه «صبحانه ایرانی» شبکه دوی سیما با اشاره به این‌که قرار بود سری جدید این برنامه از هفته آینده شروع شود، درباره پخش این برنامه در صبح روز یکشنبه ۲۶ فروردین گفت: با توجه به اهمیت موضوع و پاسخی که ایران به رژیم صهیونیستی داد، نیاز بود به این موضوع بپردازیم و دوستان در شبکه گفتند از پتانسیل مجریان برنامه صبحانه ایرانی بهره گرفته شود. اکثر مردم شب گذشته را بیدار بودند و ما از مهمانان می‌پرسیدیم شرایط چگونه است یا درباره ضرورت پاسخگویی به حرکت رژیم صهیونیستی و تروری که پیش از این انجام داده بود، می‌پرسیدیم.وی درباره واکنش رسانه‌ها و سیاست‌گذاری در چنین مواقعی عنوان کرد: واکنش صداوسیما و رسانه‌ها به اتفاق دیشب به نظرم مناسب بود. خود خبرگزاری‌ها هم سریعا به روز می‌شدند و واقعیت را هم برای مخاطب‌شان بازگو می‌کردند چون مردم باید بدانند چه اتفاقی رقم می‌خورد. این به هویت بخشی ملی کمک می‌کند. رسانه باید بتواند نوعی هم‌صدایی بین مردم و هدفی که جهت رسیدن به آن برای کشورمان ایران در تلاش هستیم ایجاد کند. در برنامه هم به همین موارد اشاره شد و این‌که صهیونیسم باید به‌خاطر کاری که کرده است سیلی بخورد. 

واکنش هنرمندان تلویزیون در فضای مجازی
خیرا... تقیانی‌پور، نویسنده و کارگردان تلویزیون، سینما و تئاتر هم با انتشار تصویری از شهید احمد کاظمی بیان کرد: «بسم‌ا... قاصم‌الجبارین ... گرگ‌ها خوب بدانند در این غریب/ گر پدر مرد، تفنگ پدری هست هنوز».
ملیکا زارعی، مجری و بازیگر هم در یک استوری نوشت: «امشب کودکان غزه در آرامش می‌خوابند و از فردا دنیا برای همین یک شب ناآرام چه فریادها سر خواهد داد.»
جواد قارایی، تهیه‌کننده و کارگردان مستند «ایرانگرد» که به گفته خودش یکی از شاهدان عینی پرواز موشک‌های ایرانی به سمت سرزمین‌های اشغالی بود، نوشت: «با آرامش و شادی در حال تولید ایرانگرد در ایلام با شنیدن صدای غرش موشک‌های ایران جان بر فراز آسمان پاک وطن. سرافراز وطن؛ یادمان باشد چه با حکومت قاجار باشیم چه پهلوی و چه جمهوری اسلامی، برای ماندن در دنیایی که کشورهایش حاضر نیستند خلع‌سلاح هسته‌ای شوند، باید هسته‌ای شویم. هنوز مرگ مظلومانه نیمی از جمعیت ایران جان در جنگ جهانی را فراموش نکرده‌ایم. هنوز تجاوزات بی‌دلیل روس، انگلیس و آمریکا را به وطن فراموش نکرده‌ایم. هنوز مرگ ۲۰هزار زن و کودک طی چند ماه توسط صهیونیست‌ها که می‌گویند همه انسان‌ها برای بردگی ما آفریده شده‌اند را فراموش نکرده‌ایم. هنوز نقش خون پاک شهیدان، دلاور مام وطن بر خاک پاکش را فراموش نکرده‌ایم.»
محمد مسلمی، بازیگر تئاتر و تلویزیون هم با انتشار یک استوری برگرفته از آیات قرآن‌کریم با مضمون «و مکروا و مکرا...و ا... خیرالماکرین» نسبت به اقدام حملات تنبیهی و عملیات گسترده سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
حامد سلطانی، مجری تلویزیون هم نوشت : «یا حیدر ...».
علیرام نورایی، بازیگر و مجری تلویزیون نیز در استوری جدیدش اعلام کرد: «شروع شد ...».
مجید یحیایی، مجری برنامه صبحگاهی شبکه دوی سیما هم با انتشار شعری حماسی نوشت: «نقطه پایان‌تان یک یاعلی است/ ذکر حیدر رمز آغاز فناست/ شر این ظالم به‌زودی کم شود/ درب این خیبر کلیدش مرتضاست».
فاطمه حسینی، مجری شبکه خبر هم در جدیدترین توییت خود نوشت:«هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم ساعت ۴ صبح این‌قدر با حال خوب خبر بخوانم. همه همکارانم سراسر شوق وافتخار بودند ازاقتدارایران جان. الهی هزاران‌بار شکر. جانم فدای رهبری و سربلند باشی وطنم». 
ژیلا صادقی،مجری تلویزیون نیز درتازه‌ترین مطلب منتشرشده خود توضیح داد:«می‌دونی چی شده؟ چند روز قبل، اون سبز کوچیکه به سفارت سبز بزرگه حمله کرده.دیشب سبز بزرگه یه‌ذره سبز کوچیکه رو گوشمالی داده/ همین. حالا هنوزم نگرانید؟» 
علی‌اکبر قلیچ، خواننده و مجری تلویزیون هم در تازه‌ترین استوری خود نوشت:«وما رمیت اذ رمیت ولکن ا...رمی/ یاعلی یا ایلیا یا بوالحسن یا بوتراب ... مدد».
محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون با انتشار یک استوری از حرکت موشک‌های ایرانی بر فراز مسجدالاقصی نوشت: «دیشب غزه شهید نداد». 

دیگر خبرها

  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • حماسه غیرت ایرانی
  • فیلم/ اعلام انزجار زائران کربلا در حرم امام حسین(ع)
  • استقبال عراقی ها از پاسخ ایران به اسرائیل (فیلم)
  • مردم کربلا به خیابان ها آمدند + فیلم
  • استقبال عراقی‌ها از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • الحشد الشعبی عراق در وضعیت آماده باش قرار دارد
  • دسته بزرگ پهپادهای شاهد بر فراز کربلا را ببینید | تصویر
  • گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه هلند با امیرعبداللهیان
  • سوگیری انستیتوی آمریکایی علیه یک شخصیت مقاومتی در عراق